Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Три складових мист С.

*Традиції греко-римської культури

*Дух варварства.

*Християнство, яке від іудаїзму успадкувало ідею єдиного Бога (моноцентризм) і елементи стародавніх східних культів.

Вплив вчених : Філон і Сенека. Філон розробив вчення про Логос, він стверджував, що Месія має ім*я Логос. Вчення Іісуса Христа формувало у свідомості людей нові гуманістичні установи – одне з головних – аскетизм.

Людина в середньовіччі. В добу С. домінував ірраціоналізм (перебування за межею розуму та містика.Середн. людина керувалася догматичними церковними установами. Вся природа – символ вищого невідомого світу. Символ Всесвіту –храм Дім Божий,купол – небесна сфера,портал – небесні ворота.Л жили в атмосфері чуда. Колективне свідоме домінувало над індивідуальним свідомим. Церква засуджувала антич.культ, особливо оголене зображ людини.

Культ аскетизму –характерна риса середньовічної культури і мист. Прославлялися пустельники, які відмовлялися від будь – яких завдань . Сексуальні стосунки тільки заради дітей. Середньовічний ідеал краси зображення людини: худа, площинна постать, з тонкими руками і ногами, вузькими опущеними плечами, на якому виділяються великі очі спрямовані у невідомий світ

2.1.Середньовічне мистецтво повністю підпорядковане релігії,звідки його спіритуалізм- об*активно ідеалізоване вчення у відповідності з яким дух і душа є першоосновою світу.

2. церква- головний замовник творів мистецтва. Розвивається іконопис, в живоп і скульп домінують біблійні сюжети ,високої досконалості досягла духовна музика, склалися канони урочистого величання свята –хорал, меса, реквієм.

3. М . перетворюється у символ потойбічного. Використовується система пластичної мови,виразних засобів, обернена перспектива, декоративність, використання золота, площинний характер постаті, деформація пропорцій.

4.Мрію про розумний устрій світу С.М зображ завуальовано і умовно.

5. Церква завжди розуміла силу М.Його великий вплив на народні маси і ставилися до нього як свящ пис для неграмотних .Головне завдання залуч невіруючих.

6. Близькість мист до народної творчості(поезія, гумор, звичаї) це спричинило розквіт міської субкультури.

7. Винекнення розвиток рицарської культури.

8 С.М. багато у чому втратило , щобуло досягнено художниками античності.

9. Час розквіту:романський і готичний. 10.Боротьба за людську душу між ангелами і сатано. – улюблена для митців.

2.Романський стиль. 10-12 ст – час повного панування феодально-релігійної ідеології.Термін Романський стиль,або романка- дещо умовний:простежується зв*язок з римською архітектурою, завдяки вик. Арочних мотивів.

Соц-економ особливості: панування феодальних відносин, зростання ролі католицької церкви, прогрес інженерно- будівн. Техніки, активізація міського життя, відродження старих, занедбаних античних міст на перетині торг. Шляхів., в галузі будівництва відбувається активне освоєння склепінчастих конструкцій і використ для будівництва місцевих порід каміння,дерева, цегли. Період романіки- розв кн. Мініатюра, емалеві вироби, худ обробка металу і дерева.Головну роль у романському стилі відігравала сувора, фортечного характеру архітектура: монастирські комплекси, церкви, замки, завжди розташ. На підвищеннях і оточ. Подвійними ровами.

Для романсько архітектури характерні – суворість, простота, гладкість стін, різьблення лише на капітелях колон.

Архітектурні споруди в романському стилі

Замок Божансі (XI ст.,Франція)

Абатство Клюні в Бургундії (XII ст., Франція)

Собор у Вормсі (XII ст., Німеччина)

Пізанський собор (1068 – 1118рр.,Італія)Ансамбль міста Піза є зразком для італійської романіки. Він включає в себе відокремлений баптистерій, дзвіницю (кампанілу) і великий собор. В плані має форму латинського хреста з подовженою частиною і трьохнефним трансептом. Саме у Франції виникає « романська зв’язуюча система»,яка складається з циліндричних склепінь центральних нефів, хрестових склепінь бокових нефів і контрфорсів зовнішніх стін базиліки

Перед архітекторами романського періоду стояло два завдання:

*Перекрити базиліку склепінням

*Узгодити застосування склепіння відповідно до вимог освітлення.

Найпоширеніші склепіння 1.напівциркулярне, коробове ( у поперечному перетині та торцях являє собою коробову криву)

2. хрестове (утворюється шляхом перетину під прямим кутом двох рівноцінних коробових перекриттів) З’являються базиліки в формі латинського хреста - найрозповсюджений тип романського і готичного стилів.

Романські колони на відміну від античних ніколи не мали ентазису і були строго циліндричними.


Читайте також:

  1. БУДОВА І РОБОТА СКЛАДОВИХ ЧАСТИН ВИРОБУ ННП-21
  2. Визначення складових для побудови матриці SPACE-аналізу
  3. Відображення у навчальній програмі предмета «Я у світі» складових загальнокультурної компетентності
  4. Діагностика окремих складових економічної безпеки
  5. Кристалізація й перекристалізація складових частин осадку
  6. Метод бухгалтерського обліку та характеристика складових
  7. Метод симетричних складових
  8. Методики діагностики формованості складових Я-концепції у старших дошкільників та молодших школярів.
  9. Найменування основних складових частин станції
  10. Облік інших складових капіталу банку
  11. Організаційний розвиток як поєднання організаційно-структурної та соціально-психологічної складових, що забезпечують ефективність стратегічних змін
  12. Основні функції та характеристики апаратних складових.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СУДОВА СИСТЕМА | Високий Ренесанс

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.