Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 2: Психологія управлінської діяльності

Висновки

Chgrp groupname filename

де:

groupname – ім'я групи, якій належатиме файл

filename – ім'я змінюваного файлу.

 

Слід зазаначити, що використовувати команди chown і chmod може лише користувач-власник файлу і root, а команду chgrp - користувач-власник файлу, група-власник файлу і root .

Існують ще декілька особливих прав, які можуть встановлюватися на файли і каталоги. Про деяких з них ми поговоримо при вивченні теми "процеси". Але один розглянемо зараз. Це так званий sticky bit (біт прикріплення).

У перших версіях Unix цей біт використовувався для того, щоб змусити систему при роботі програми залишати образ її коду в пам'яті. Тоді при наступному зверненні до програми на її запуск витрачалося набагато менше часу оскільки читання коду з пристрою не було потрібним. Для файлів і сьогодні в Linux залишилося колишнє значення цього біта. А ось для каталогів цей атрибут отримав нове значення. Якщо sticky bit встановлений на каталог, то видалити файли з такого каталогу може лише користувач-власник файлу, і то лише якщо у нього є право на запис у файл. Група-власник і решта користувачів навіть за наявності прав на запис у файл не зможуть видалити його при встановленому на каталог sticky bit.

Біт прикріплення встановлюється командою chmod в символьному вигляді:

chmod +t filename

 

Для керування доступом користувачів і груп в Linux використовуються облікові записи і паролі, які зберігаються у відповідних файлах. Для підвищення безпеки доступу в сучасних версіях Linux використовуються так звані тіньові файли паролів, доступ до яких можливий лише для суперкористувача. Керування доступом виконується відповідними командами. Для кожного об'єкту у файловій системі Linux існує набір прав доступу, що визначає взаємодію користувача з цим об'єктом (читання, запис, виконання). Права доступу застосовуються відносно власника файлу. Для розподілу прав доступу в Linux існує багато команд. Основні з них – це chmod, chownі chgrp

Контрольні запитання і завдання для самостійного виконання

1. Для чого в Linux використовуються тіньові файли паролів?

2. Для чого в обліковому записі зберігіється 2 імені користувача?

3. В яких файлах зберігаються тіньові паролі?

4. Яка структура файлу тіньових паролів?

5. Який алгоритм стиснення і чому використовується для шифрування тіньових паролів?

6. Яка команда дозволяє змінити ідентифікатор користувача вже в процесі сеансу?

7. Чи обов'язково вказувати в команді su ідентифікатор користувача (username)?

8. Яка команда управляє інформацією про застарівання паролю?

9. Змінити права доступу до файлу lesson5.txt на такі: r w x r- - r - - (744), r - - - w- - - x(421), - - x - w - r - -(124).

10. Те саме зробити в символьному вигляді


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  6. Автоматизація метрологічної діяльності
  7. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  8. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  11. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 436

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Chmod mode filename | Соціокультурний і етнопсихологічний контексти управлінської діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.