МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розробка автоматизованогоПлан. 1. Стадії побудови АІС. 2. Головні розділи технічного забезпечення. 3. Розробка автоматизованого розв'язування задач за умов функціонування АІС Література: 1. Рогач І.Ф., Сендзюк М.А., Антонюк В.А. Інформаційні системи у фінансово-кредитних установах: Навч. посібник.- 2-ге вид., перероб. і доп.- К.: КНЕУ, 2001.-239 с. 1. Стадії побудови АІС. Процес створення АІС (рис. 2.5) являє собою сукупність упорядкованих у часі, взаємозв'язаних і об'єднаних у стадії та етапи робіт, виконання яких необхідне і достатнє для створення системи, що відповідає заданим вимогам. Розглянемо докладніше відповідні стадії та етапи. 1. Стадія формування вимог до АІС. Етапи: обстеження об'єкта і обґрунтування необхідності побудови системи; формування вимог користувача до неї; оформлення звіту й заявки на її розробку (тактико-технічне завдання). 2. Стадія розробки концепції АІС. Етапи: вивчення об'єкта; виконання необхідних науково-дослідних робіт (НДР); розробка варіантів концепції АІС і вибір того з них, який задовольняє вимоги користувача; оформлення звіту про виконану роботу. 3. Стадія розробки технічного завдання. Етапи: розробка технічного завдання та його затвердження. 4. Стадія ескізного проектування. Етапи: розробка попередніх проектних вирішень стосовно системи та окремих її частин. 5. Стадія технічного проектування. Етапи: розробка проектних вирішень стосовно системи та її частин; розробка документації АІС та її частин; розробка й оформлення документації на поставляння або розробку виробів для комплектування системи; розробка завдань на проектування в суміжних частинах проекту автоматизації. 6. Стадія робочого проектування. Етапи: розробка робочої документації на систему та її частини; створення або адаптація програм. 7. Стадія впровадження системи в дію. Етапи: підготовка об'єкта автоматизації до впровадження АІС; підготовка персоналу; комплектування АІС (програмними і технічними засобами, інформаційними виробами); будівельно-монтажні роботи; пусконалагоджувальні роботи; попередні випробування; дослідна експлуатація; приймальні випробування. 8. Стадія супроводження. Етапи: виконання робіт згідно з гарантійними зобов'язаннями та післягарантійне обслуговування. Залежно від складності автоматизованих процесів і завдань не всі стадії є однаково обов'язковими. Із перших трьох стадій обов'язковою є третя, результатом виконання якої має бути затверджений документ «Технічне завдання» — ТЗ. Розробляє його, як правило, замовник. ТЗ поділяється на 9 розділів і визначає вимоги до автоматизованих функцій і завдань та до видів забезпечення; регламентує організацію розробки, розміри витрат, терміни виконання стадій і етапів робіт тощо. ТЗ визначає також черговість розробки й упровадження системи (пускові комплекси, черги і т.ін.). 2. Головні розділи технічного забезпечення Схарактеризуємо стисло головні розділи ТЗ. Розділ 1. Загальні відомості.Подаються повна та умовна назви роботи, замовника й об'єкта. Розділ 2. Призначення та мета роботи. З'ясовуються призначення та мета автоматизації, наприклад скорочення термінів обробки даних, мінімізація витрат. Розділ 3. Характеристика предметної області. Наводяться відомості про об'єкт управління та процеси, які потрібно автоматизувати, про умови виконання завдань. Розділ 4. Основні вимоги.Цей розділ найважливіший у ТЗ. Формулюються вимоги до шуканих вирішень і системи в цілому, до взаємозв'язків і взаємодії різних комплексів завдань одного з одним та з іншими системами; до рівня автоматизації, технічного, програмного, інформаційного та інших видів забезпечення. У наступних розділах уточнюються обсяги та терміни виконання робіт, визначаються інші параметри створюваної системи. Зауважимо, що обсяг ТЗ може змінюватися в доволі широких межах. Наприклад, у однієї і тієї самої фірми-розробника ТЗ на «Багатокористувацький програмний комплекс «Клієнт — банк» становить 5 сторінок, а на систему ОДБ — понад 40. Результат виконання стадії технічного проектування являє собою документ «Технічний проект» — 777, який складається із загальносистемної документації та документів щодо функціональної й забезпечувальної частин. Документація стосовно ФЧ містить проектні вирішення з автоматизації функцій та постановки завдань чи їх комплексів, а документація стосовно 34 - проектні вирішення з інформаційного, програмного, технічного та інших видів забезпечення. На стадії робочого проектування — РП— до найбільш трудомістких операцій належать розробка та відлагодження робочих програм. Зауважимо, що в разі об'єднання стадій технічного та робочого проектування обсяг документації зменшується (приблизно на 20 %). На стадії впровадження системи відбувається її пробна експлуатація, на підставі якої виправляються виявлені недоліки та помилки. Водночас визначаються обсяги виконаних робіт і встановлюється відповідність здобутих результатів вимогам технічного завдання. розв'язування задач за умов функціонування АІС Організація розробки автоматизованого розв'язування окремих задач або їх комплексів в тому разі, коли на об'єкті функціонує АІС, має свою специфіку, оскільки тоді, як правило, технічний комплекс і базове програмне забезпечення — ПЗ — уже задані. За таких умов розглядуваний процес розробки автоматизованого розв'язування задач поділяють на 8 етапів. 1. Формулювання вимог — аналог ТЗ. 2. Постановка задачі — елемент ТП. 3. Побудова алгоритму розв'язування задачі — елемент ТП. 4. Розробка контрольного прикладу (КП) — елемент ТП. 5. Розробка машинної блок-схеми та програм — елемент РП. 6. Відлагодження розроблених програм на контрольному прикладі — елемент РП. 7. Відлагодження розроблених програм на реальних даних (пробна експлуатація). 8. Прийняття в промислову експлуатацію. Зауважимо, що етапи 6-й і 7-й можна об'єднати, якщо для контрольного прикладу взяти реальні дані і не розробляти машинну блок-схему (її розробляють, як правило, лише для складних алгоритмів). Етапи є елементами відповідних стадій розробки, і їх сутність та зміст залежать від використовуваних технічних і програмних засобів. Цю залежність у якісному плані ілюструє табл. 2.1.
1. У ТЗ висуваються вимоги до ТК та ПЗ, тому воно практично не залежить від них. 2. Вважаємо, що «сильний» ступінь залежності означає: роботу на відповідному етапі не можна виконати без урахування специфіки конкретного ТК чи ПЗ; «середній» — роботу виконати можна, урахувавши істотні властивості даного типу ТК або ПЗ; «слабкий» — роботу можна виконати без урахування особливостей ТК чи ПЗ. Оскільки техніко-економічний зміст задачі не залежить від форми подання вхідної та вихідної інформації, то постановка задачі значною мірою інваріантна щодо ТК та ПЗ.
Питання для перевірки знань:
Читайте також:
|
||||||||
|