Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роль батьків у розвитку технічної і прикладної творчості дітей.

У вихованні дітей дуже важливо якомога раніше виявити природні схильності та Інтереси дітей. Цьому в значній мірі може сприяти правильно поставлене трудове виховання в сім'ї. Але виявити нахили учня - початок справи; позитивні нахили треба підтримувати, розвивати та закріплювати. З цією метою в школах діють різні гуртки: технічні, наукові, різних мистецтв, у тому числі прикладних. Практика роботи цих гуртків показує, що часто учні, які виявили деякі здібності, працюючи в псиному гуртку, не можуть плідно віддаватися улюбленій справі у вільний час дома.

Розглядаючи роль батьків у розвитку технічної творчості дітей, треба виходити І того, що в технічних гуртках заняття проводяться тільки раз на тиждень. Здебільшого ці заняття починаються в кінці вересня і закінчуються в квітні. В інший час учні повинні працювати вдома і, природно, зміст та спрямованість їх технічної творчості та її виховний ефект залежатиме в значній мірі від ролі в цій справі старших членів сім'ї. Тому вчитель повинен систематично роз'яснювати батькам загальні педагогічні вимоги до організації технічної творчості дітей вдома, в сім'ї.

Досвід показує, що інтерес до техніки в підлітків може розвиватись або згасати залежно від того, як до нього ставитимуться вихователі та батьки. Тому батькам треба своєю увагою та допомогою спонукати учнів та допомагати їм у технічній ' творчості. Однак ще є чимало сімей, які байдуже, а тоді й негативно ставляться до технічної творчості дітей, особливо підлітків. Часто своє негативне ставлення до занять дітей технікою батьки пояснюють тим, що діти "грюкають та насмічують" у квартирі, що, на їх думку, ця робота відриває від виконання домашніх завдань, прогулянок на повітрі, що діти перевтомлюються. Причиною такого ставлення батьків до цієї справи, а також викривлень, які іноді бувають в технічній творчості дітей, часто є недостатня роз'яснювальна робота школи та позашкільних дитячих закладів серед батьків. Тому вчитель повинен систематично вести педагогічну пропаганду і освітню роботу серед батьків, виступати з порадами на батьківських зборах, проводити індивідуальні бесіди з окремими батьками.

Вільний час підлітка обов'язково треба заповнювати корисними заняттями, використовувати цей час для розвитку його здібностей. Слід мати на увазі, що природне вікове активне прагнення підлітків до самостійності має найкращий вияв у технічній творчості в гуртку і вдома; тут підліток сам придумує щось, відносно самостійно шукає шляхи виконання задуманого, власними силами добивається результату. Батьки повинні розвивати й підтримувати інтерес підлітка до технічної творчості, спрямовувати його в розумне і чітко регламентоване в часі русло. Треба юному технікові виділити в квартирі місце для робочого куточка, верстака чи робочого столика, місце для зберігання інструментів та матеріалів, допомагати в придбанні потрібних інструментів та матеріалів. В бесідах з дітьми батьки повинні розвивати інтерес до машин та їх роботи, до принципів механізації та автоматизації виробництва, до певних фактів історії науки і техніки. Треба допомогти дітям зібрати технічну бібліотеку, виписати журнали, які часто цікавлять їх. Іноді деякі батьки міркують так: коли дитина не виявляє особливих здібностей до математики, фізики, хімії, то не слід у неї розвивати інтерес до техніки. Такий погляд слід вважати помилковим, оскільки в цьому випадку під здібностями розуміють лише природжені, спадкові властивості психіки дитини. Ще великий фізіолог І.М. Сеченов твердив, що формування якостей особистості дитини залежить в основному від навчання і виховання і "лише на 0,001 - від спадковості".

Слід пам'ятати, що захоплення дітей технічною творчістю, часто стає стимулом до вивчення основ наук. Увага і допомога батьків юному технікові не повинні обмежуватись лише початковими, так би мовити, організаційними турботами. Як відомо, творчий процес складається з виникнення задуму, його виконання і перевірки результатів праці на всіх цих етапах технічної творчості потрібна допомога батьків. У сім'ї повинно бути доброзичливе ставлення до роботи юного техніка. Йому треба допомагати у підборі потрібних книг та довідників, у купівлі необхідних матеріалів, деталей. Дорослі повинні допомагати дітям набувати певних навичок. При цьому батькам треба пам'ятати, що на занятті гуртка учнів консультує керівник гуртка, допомагають товариші, а вдома вони іноді почувають себе безпорадними, одинокими. Якщо немає можливості допомагати справою, слід допомогти порадою, підтримати морально, привчати переборювати труднощі, не дозволяти легко кидати розпочату справу на півдорозі. В практиці часто зустрічаються і такі крайності, коли підліток так захоплюється роботою, що забуває про уроки, режим дня, відпочинок і т.п. Таке захоплення може перерости, якщо становище своєчасно не виправити, в однобічний розвиток особистості учня. Тут насамперед треба звернути увагу керівника технічного гуртка на те, що розвиток підлітка стає надто однобічним. Батьки і керівник гуртка можуть виправити становище, залучивши підлітка в інші сфери корисної і захоплюючої діяльності (спорт, художня самодіяльність, відвідання секцій, бесід, кіно тощо).

У підлітковому віці досить часто спостерігається швидка зміна інтересів учня або буває так, що у підлітків спостерігається стійкий загальний інтерес до техніки, але їм подобається і радіотехніка, і фото справа, і електротехніка, і ракетобудування і т.п. Вони за щось беруться в одному гуртку, потім, не закінчивши роботи, переходять у інший гурток, починають там якусь справу і знову не доводять її до кіпця. Шлях подолання цих вікових труднощів полягає у роз'ясненні й частковій забороні школярам переходити з гуртка в гурток без поважних на те причин.

Учитель праці повинен систематично виступати перед батьками з бесідами про раціональну організацію трудового виховання дітей в сім'ї. Па допомогу батькам учитель може проводити з учнями коректні бесіди на такі, наприклад, теми: "Хто з нас виконує дрібний ремонт простих меблів вдома?", "Як ви допомагаєте батькам вдома?", "Що ви виготовили самостійно вдома?", "Хто сам ремонтує електричні прилади вдома?".

У результаті таких коротких бесід можна створити в дітей загальну думку про те, що кожний з них повинен допомагати вдома дорослим. З другого боку, треба своєчасно запрошувати всіх батьків відвідувати шкільні щорічні виставки технічної творчості учнів та знайомити їх з успіхами гуртківців на батьківських зборах.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. Аліментні обов’язки батьків і дітей
  10. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  11. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  12. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ




Переглядів: 523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Педагогічні вимоги до організації праці дітей у сім'ї | Предметно-перетворювальна діяльність як основа трудового виховання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.