Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Передінвестиційні обґрунтування ідеї проекту

План

Тема 2. ПЕРЕДІНВЕСТИЦІЙНІ ДОСЛІДЖЕННЯ

Інвестиційний ринок та його кон’юнктура

 

Відомо, що інвестиційний ринок – це економічна категорія, що являє собою збалансованість попиту та пропозиції на інвестиції. Інвестиційний ринок формує суб’єкт – інвестор, тобто господарюючий суб’єкт, в якого виникає попит на інвестиції та інвестиційні товари. На практиці існує два види інвестиційного попиту: потенційний та конкретний.

Потенційний попит виникає при відсутності намірів юридичної та фізичної особи при наявності доходу (прибутку) направляти його на інвестування. Конкретний попит (пропозиція капіталу) характеризується конкретною реалізацією намірів суб’єктів інвестиційної діяльності на ринку.

Функціонування інвестиційного ринку здійснюється через інфраструктуру, яка формує інформаційне та обслуговуюче середовище, яке дозволяє інвестору працювати з мінімальним ризиком. Інфраструктуру ринку інвестицій можна умовно поділити на регулюючу, функціональну та інформаційну складові. Регулююча має за основу законодавчу базу, яка регулює відносини суб’єктів підприємницької діяльності на інвестиційному ринку. Функціональна складова – це фінансово-кредитні інститути та сервісні організації, які здійснюють спеціалізовану діяльність. Інформаційна складова включає в себе ділові видання, Інтернет сайти рейтингових систем привабливості підприємств, тощо.

Кон’юнктура інвестиційного ринку-це форма виявлення на інвестиційному ринку в цілому, або на окремих його сегментах системи факторів (умов), які визначають співвідношення попиту, пропозиції, цін та конкуренції. Для кон’юнктури інвестиційного ринку характерні 4 стадії: підйом кон’юнктури; кон’юнктурний бум, ослаблення кон’юнктури; кон’юнктурний спад.

У зв’язку з тим, що кон’юнктура інвестиційного ринку постійно зумовлюється, то її необхідно систематично досліджувати для формування ефективної інвестиційної стратегії та прийняття економічно обґрунтованих інвестиційних рішень. Вивчення кон’юнктури інвестиційного ринку охоплює такі стадії:

- поточне спостереження за інвестиційною активністю;

- аналіз поточної кон’юнктури інвестиційного ринку та виявлення сучасних тенденцій її розвитку;

- прогнозування кон’юнктури інвестиційного ринку для вибору основних напрямків стратегії інвестиційної діяльності та формування інвестиційного портфелю.


 

 

1.Передінвестиційне обґрунтування ідеї проекту

2.Розробка стратегії проекту

3.Маркетингові дослідження ринку збуту продукції, робіт, послуг при складанні інвестиційного проекту

4.Оцінка життєвого циклу інвестицій і життєздатності проекту

5.Оцінка альтернативних, конкуруючих і споріднених проектів

6.Постадійне дослідження інвестиційної привабливості проекту

7.Порядок узгодження суб’єктів проекту

 

 

 

Під час передінвестиційної фази проводяться дослідження щодо визначення інвестиційних можливостей проекту, аналіз альтернативних варіантів і попередній вибір, а також підготовка проекту – попереднє обґрунтування й детальна розробка, висновки щодо проекту та рішення про його інвестування. Перша стадія циклу проекту має назву „ідентифікація”.

На стадії ідентифікації проводиться вибір цілей проекту, визначення його завдань, які забезпечують виконання найважливіших планів. На цій стадії складається перелік усіх можливих ідей, здатних забезпечити виконання цілей економічного розвитку. При відборі ідей проекту аналітики натрапляють з одного боку, на необхідність скорочення кількості ідей, що розглядаються, та з іншого боку, потребу детального підходу до відібраних ідей з метою більш ретельного вивчення цих варіантів і відбору найпривабливішого.

Досить поширеними критеріями відхилення ідей проектів є:

- недостатній попит на запропонований продукт;

- висока вартість проекту порівняно з очікуваними доходами;

- відсутність політичної підтримки;

- технологія, не придатна для здійснення проекту;

- надмірний ризик проекту;

- надмірний масштаб проекту, що не відповідає організаційним та управлінським можливостям;

- висока вартість сировини й значні втрати на оплату кваліфікованої робочої сили.

Ідея проекту повинна бути детально розроблена на стадії ретельного дослідження. Тобто перед тим, як вкладати великі кошти в детальну розробку проекту, треба оцінити його ідею за допомогою аналізу, в результаті якого формулюються основні положення:

- розглянути всі можливі альтернативи проекту;

- проект може бути направлений на детальну розробку;

- всі аспекти проекту мають важливе значення з погляду його здійснюваності і є потреба глибокого вивчення за допомогою функціональних досліджень;

- ідея проекту на підставі існуючої інформації може бути визначена як нежиттєздатна чи недостатньо приваблива;

- екологічна ситуація на ділянці запланованого будівництва і потенційний вплив на неї передбаченого процесу відповідають національним стандартам.

Після того, як проект пройшов першу стадію циклу, необхідно прийняти рішення, чи варто продовжувати розгляд ідеї.

В усіх країнах спостерігається стійка тенденція до підвищення витрат на перед проектні дослідження до 25-30%, а з урахуванням розробки попереднього проекту – до 50-60% загальних витрат на проектування. На думку закордонних спеціалістів, кошти, що витрачаються на різноманітні перед проектні дослідження й обґрунтування, цілком окуповуються. Більше того, створюються передумови для прискорення наступних етапів, мінімізації витрат, для достатньо високого (у межах 15-20%) ступеня точності оцінки кошторисної вартості проекту.

Результати, які отримують на етапі формування ідеї прокату, оформлюють у вигляді так званого резюме проекту – аналітичної записки з викладом суті проекту.

Ідея проекту вважається визначеною за таких умов:

- якщо визначено основні варіанти й альтернативи проекту;

- виявлено основні проблеми щодо його здійснення;

- вибір варіантів проекту підкріплений приблизною оцінкою витрат і результатів;

-є підстави очікувати, що проект буде профінансовано;

- створено конкурентну програму розробки проекту.

Основними критеріями прийняття іде проекту є:

1.Технічна і технологічна можливість його реалізації;

2.Довгострокова життєздатність;

3.Економічна ефективність;

4.Політична, фахова і екологічна прийнятність;

5.Відповідне організаційне й адміністративне забезпечення.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. VII. Етап проектування
  3. VII. Етап проектування
  4. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.
  5. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  6. Аналіз комерційної здійснимості (спроможності) проекту
  7. Аналіз чутливості інвестиційного проекту
  8. Аудит проекту розробки ПЗ
  9. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій
  10. БІЗНЕС-ПЛАН ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПРОЕКТУ
  11. Бізнес-планування інвестиційного проекту. Розробка планів фінансового проекту
  12. Біохімічне обґрунтування принципів спортивного тренування




Переглядів: 859

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типи проектного фінансування | Маркетингові дослідження ринку збуту продукції, робіт, послуг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.