Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



У чому сутність позакласної і позашкільної виховної роботи?

План

РОБОТИ

ЗАВДАННЯ І ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАУРОЧНОЇ

ПОЗАУРОЧНА РОБОТА З ТЕХНОЛОГІЇ.

Лекція № 13

1. Суть позакласної і позашкільної діяльності учнів.

2. Позаурочна робота з навчального предмета, з технічної, декоративно-прикладної творчості та сільськогосподарського дослідництва. C.

3. Форми організації позаурочної діяльності учнів: гуртки, студії, клуби тощо.

4. Позашкільні заклади науково-технічної творчості учнів. Олімпіади.

 

Позакласна і позашкільна виховна робота є невід'ємною складовою системи освіти й виховання підростаючого покоління. Варто розрізняти поняття "позакласна виховна робота" і "позашкільна виховна робота".

Позакласна виховна робота — це здійснення в позаурочний час різноманітної діяльності учнів під керівництвом учителів — вихователів школи, спрямованої на задоволення інтересів і запитів вихованців, розвиток їхніх інтелектуальних можливостей.

Позашкільна виховна робота— це здійснення в позаурочний час діяльності школярів у позашкільних дитячих виховних закладах під керівництвом педагогічних працівників цих закладів.

Існують різноманітні форми та види позакласної виховної роботи.

Щодо змісту можна виділити такі основні напрями:

а) робота, спрямована на моральне виховання учнів, формування у них національної гідності;

б) освітньо-виховна робота;

в) заняття з праці й техніки;

г) заняття з різних видів мистецтва;

д) фізкультурно-оздоровча робота;

е) розважально-ігрова робота.

За видами організації розрізняють колективну, групову та індивідуальну форми позакласної виховної роботи.

За способами проведення виділяють вербальні, наочні та практичні види позакласної виховної роботи.

 

 

У нашій сучасній школі позакласна робота займає: значне місце. Це стосується всіх навчальних предметів, у тому числі й трудового навчання.

Перед позакласною роботою з трудового навмання стоять такі завдання: розвивати технічну творчість, розширювати уявлення про основи сучасного виробництва, закріплювати і поглиблювати знання та вміння набуті в процесі трудового навчання. Умови для виконання таких завдань є. Працюючи в різних гуртках, учні навчаються конструювати, розробляти технологічні процеси, виготовляти різноманітні технічні об'єкти. Така робота проводиться і безпосередньо на заняттях з трудового навчання, проте в гуртках створюються більш сприятливі умови для виявлення ініціативи учнів. На уроках учитель обмежений часом, змістом і обсягом навчальної програми. Тому, як правило, об'єкти роботи підбирають досить прості. Гуртковій роботі учень може за своїм бажанням приділити значно більше часу, тому й об'єкти підбирають складніші. При цьому створюються умови для творчого застосування знань і вмінь.

Досвід показує, що учні, працюючи в гуртках, надзвичайно захоплюються, не шкодують часу і здатні створювати оригінальні конструкції пристроїв, які навіть знаходять застосування у виробництві. Про це свідчать, зокрема, виставки технічної творчості, які організовуються обласними і республіканськими станціями юного техніка. Тут завжди багато досить складних діючих моделей різних машин і цілих агрегатів, а також оригінальних малогабаритних машин, при виготовленні яких виявлено багато винахідливості (підйомні крани, прокатні стани, металообробні верстати та ін.).

Працюючи в гуртках, а також беручи участь в екскурсіях на виробництво і в інших формах позакласної роботи, учні набувають певних знань і вмінь. Дуже бажано, щоб ці знання і вміння були пов'язані з тим, що учні вивчають у процесі трудової-о навчання, поширювали і поглиблювали їх досвід.

У деяких випадках досягається безпосередня наступність між трудовим навчанням і позакласною роботою. Наприклад, технічні гуртки з столярної, слюсарної та швейної справи, з електромонтажних робіт і обробки матеріалів на верстатах закріплюють і поглиблюють знання та вміння учнів, яких вони набули в процесі трудового навчання. Буває так, що зв'язок між трудовим навчанням і позакласною роботою відбувається більш опосередковано. Наприклад, працюючи в авіамодельних або судно модельних гуртках, учні використовують свої знання з елементів машинознавства, обмірковують,які застосувати в моделях деталі і механізми. Проте позакласну роботу не можна розглядати лише як продовження роботи класної. Позакласна робота може виходити за межі предметів, передбачених навчальним планом школи. У зв'язку з цим створюються додаткові умови для розширених уявлень учнів про основи сучасного виробництва.

Особливу увагу заслуговують у цьому аспекті виробничі екскурсії. Усі промислові підприємства мають багато спільнот в організації виробництва. Разом з тим вони можуть мати зовсім різне устаткування і технологію залежно від характеру продукції, її кількості. Тому чим ширше учні ознайомлюються з промисловими підприємствами, тим краще виконуються завдання політехнічної освіти. У процесі позакласної роботи для ознайомлення з технікою можна спланувати екскурсії, які охоплять найхарактерніші підприємства.

Позакласну роботу будують за певними принципами, до певної міри відмінними від принципів організації роботи в класі. До таких принципів належать добровільність, самодіяльність і колективність.

Участь у позакласної роботі не є обов'язковою. Тут займаються учні, які виявляють бажання глибше ознайомитися з одним з навчальних предметів, з певною галуззю народного господарства. Тому при визначенні змісту позакласної роботи велику увагу приділяють нахилам учнів. Тільки в такому разі вдається забезпечувати їх активну участь у роботі гуртків та в інших формах позакласної роботи.

На врахуванні нахилів учнів ґрунтується і другий принцип позакласної роботи - самодіяльність. Дуже часто учні приходять у гурток із своїми планами, самі пропонують об'єкт роботи, над яким хотіли б працювати. Звичайно, слід по можливості задовольняти бажання учнів. Проте не можна забувати, що учні, особливо середнього віку, не завжди здатні об'єктивно оцінити свої можливості. Вони часто беруться за роботу, яка їм не під силу. Тому завдання вчителя - в тактовній формі допомогти учням правильно підібрати об’єкт роботи, який відповідав би їх бажанням і водночас був посильним.

Як правило, складні об'єкти виготовляти більш цікаво, ніж прості. До складних об'єктів належить більшість діючих моделей, а саме вони найбільше цікавлять учнів. Щоб зробити можливим виготовлення складних об'єктів у процесі позакласної роботи, остання маг. ґрунтуватися на колективній діяльності учнів. Інакше кажучи, обсяг роботи, пов'язаний з виготовленням певного об'єкта, мас бути розподілений між кількома учнями відповідно до бажань і здібностей їх. При цьому створюються додаткові умови для виховної роботи, бо учні виявляються зв'язаними спільними інтересами, що сприяє згуртуванню їх. вихованню колективізму.

Тепер у школах знаходять застосування різноманітні форми організації позакласної роботи, їх можна класифікувати за різними ознаками. Залежно від охоплення учнів розрізняють три основні форми організації позакласної роботи: масову, групову та індивідуальну.

До масової форми відносять такі заходи, коли охоплюється значна кількість учнів. Це лекції і доповіді, виробничі екскурсії, тематичні вечори та групова форма найхарактерніше проявляється в гуртках. Тут об'єднуються невеликі колективи учнів, які працюють досить тривалий час у незмінному складі.

У деяких випадках виникає потреба в самостійній роботі окремих учнів (підготовка реферату, доповіді). Це буде індивідуальна форма організації позакласної роботи.

Звичайно, такий поділ форм організації позакласної роботи дещо умовний, бо на практиці гурткова робота об'єднується, наприклад, з виробничими екскурсіями, тематичними вечорами, з підготовкою рефератів та ін.

 


Читайте також:

  1. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  2. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  4. Безробіття: сутність, види, соціально – економічні наслідки.
  5. Бізнес-план підприємства: сутність та складові
  6. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  7. Бюджетне регулювання, його сутність та методи здійснення
  8. Бюджетні установи: сутність та класифікація.
  9. Видатки бюджету, їх сутність, склад і класифікація
  10. Визначаючи сутність девіантної поведінки, необхідно зазначити, що вона поділяється на два типи.
  11. Визначення і сутність глобальних проблем.
  12. Виробнича програма, її сутність та основні поняття




Переглядів: 5017

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Використання проблемності на уроках сільськогосподарської праці.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.