МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Позови про визнання договору оренди недійсним.Позови про стягнення заборгованості з платежів за договором купівлі-продажу.
Якщо державним інтересам заподіяно шкоду у зв‘язку з неперерахуванням плати за придбане державне чи комунальне майно прокурор повинен пред‘явити позов в інтересах держави в особі регіонального відділення Фонду державного майна України або органу управління комунальним майном до боржника (покупця по договору) про стягнення заборгованості щодо оплати державного чи комунального майна, штрафу і пені за порушення строків, встановлених договором. Частиною 5 статті 29 Закону України «Про приватизацію державного майна» передбачена цивільно-правова відповідальність покупців при повному або частковому невиконанні умов договорів купівлі-продажу: - у разі порушення встановлених умовами договору купівлі-продажу строків внесення інвестицій у встановленому обсязі покупцями сплачується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості не внесених інвестицій за кожний день прострочення; - у разі розірвання договору купівлі-продажу в зв'язку з невиконанням умов договору щодо внесення інвестицій внесені частково інвестиції не повертаються, а в разі невнесення інвестицій на день подачі позову про розірвання договору покупець сплачує штраф у розмірі 10 відсотків загального обсягу інвестицій; - у разі недотримання покупцем зобов'язань щодо збереження протягом визначеного періоду профілю діяльності приватизованого об'єкта покупець сплачує штраф у розмірі 10 відсотків вартості придбаного майна. Штрафи стягуються з винних осіб за рішенням суду в установленому порядку та перераховуються до Державного бюджету України. Збитки, заподіяні порушенням законодавства про приватизацію, а також витрати щодо забезпечення збереження об'єктів приватизації на період до моменту передачі майна, підлягають відшкодуванню за позовами заінтересованих осіб у порядку, передбаченому законодавством України. До позовів, пов’язаних з відчуженням державного та комунального майна, обов’язково додаються наступні копії документів, завірених належним чином: - договір купівлі-продажу; - свідоцтво про державну реєстрацію сторін; - приватизаційні документи (план приватизації, заява покупців, акт про інвентаризацію та інше при необхідності); - необхідні для підтвердження позовних вимог платіжні документи; - розрахунок ціни позову; - поштові квитанції відправки позовних заяв, розрахунків і необхідних документів сторонам у справі.
Серед актуальних напрямів позовної діяльності необхідно виділити позови про відшкодування шкоди, заподіяної державі незаконним використанням державного та комунального майна, несвоєчасним перерахуванням орендної плати підприємствами, що отримали по договору в оренду майнові комплекси. Зазначені господарські відносини оформляються договором оренди, який повинен передбачати цільове використання майна, строки виплати орендної плати і відповідальність за їх порушення. Орендні відносини між сторонами в договорі регулюються Законом України “Про оренду державного та комунального майна”. Ставка орендної плати, визначається Методикою розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.95 N 786 (з змінами і доповненнями). Договір оренди державного чи комунального майна може бути визнаний недійсним, в тому числі, коли в порушення вимог ч. 1 ст. 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" спірний договір був укладений без погодження Фонду державного майна України або коли в порушення статті 11 цього закону договір оренди укладено без здійснення оцінки об'єкту оренди, або у випадку недотримання у договорі вимог ст. 10 цього ж закону щодо істотних умов договору та в інших випадках, передбачених законодавством. Крім того, умови дійсності договорів оренди державного і комунального майна можуть бути передбачені і іншими нормативними актами. Як, наприклад, ст. 73 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» передбачено, що у 2009 році передача в оренду державного та комунального майна здійснюється виключно на конкурсних засадах, крім державного та комунального майна, що передається в оренду бюджетним установам та деяким іншим установам і організаціям, зазначеним у цій статті. Аналогічна норма діяла і в 2007–2008 роках, що закріплено відповідно в ст. 76 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» та ст. 118 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік». Але, з урахуванням вимог ст. 777 ЦК України, ст. 285 ГК України та ст. 17 Закону України «Про оренду державного і комунального майна» вимоги про проведення конкурсу на передачу в оренду державного і комунального майна слід розповсюджувати на випадки, якщо строк договору оренди такого майна закінчився і орендар не скористався переважним правом його продовження або якщо об’єкт передається в оренду вперше. Окремо слід зупинитися на наслідках визнання недійсним договору оренди. За положеннями ЦК України недійсний правочин не створює для сторін чи інших осіб правових наслідків, крім тих, які пов'язані з його недійсністю. Як свідчить практика, сторони досить часто частково чи повністю виконують умови недійсного договору оренди, наприклад, передають майно, здійснюють їх оплату. Вчинення таких дій за нікчемним правочином або правочином, визнаним судом недійсним, не має під собою правової підстави, а відтак набуває ознак неправомірності. Тому за недійсним правочином кожна зі сторін зобов'язана повернути другій стороні в натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а якщо це неможливо, зокрема тоді, коли одержане полягає в користуванні майном, і т.і. - відшкодувати вартість одержаного за цінами на момент відшкодування. Застосування зазначених правових наслідків засвідчує факт повернення сторін у первісний стан, який мав місце до вчинення недійсного правочину (двостороння реституція). Однак недійсний правочин може виконати лише одна з сторін. У такому випадку логічно, що друга сторона має повернути все одержане стороні, що виконала правочин (одностороння реституція). Як свідчить практика, коли предметом спірних договорів є оренда державного чи комунального майна, зі змісту таких договорів випливає, що орендна плата поверненню не підлягає, оскільки орендар орендованим майном користувався і тому у позовних вимогах зазначається про повернення об'єкта оренди і визнання договору оренди недійсним на майбутнє.
Читайте також:
|
||||||||
|