Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Фізичний і розумовий розвиток в процесі праці.

План.

1.Фізичний і розумовий розвиток в процесі праці.

2.Трудові дії. Сутність понять: знання, вміння та навички.

3.Процес навчання та процес засвоєння технічних знань.

4.Етапи формування практичних умінь та навичок.

Фізична праця позитивно впливає на організм дитини: сприяє розвитку мускулів і кісток, підсилює кровообіг та дихання, підвищує загальну працездатність і витривалість організму.

Велику користь для фізичного розвитку дітей приносять уроки трудового навчання, що проводяться в спеціально обладнаних кімнатах та на пришкільних ділянках. Фізичні вправи з навантаженням на робочі органи і, перш за все, на м’язові групи дають можливість покращити координацію рухів, укріпити скелетно-м'язову систему. Благодатний вплив на фізичний розвиток і зміцнення здоров’я дітей має праця на пришкільних ділянках. Фізична праця на повітрі значно зміцнює здоров'я всіх дітей, робить їх більш витривалими, загартованими, з розвиненою м’язовою системою.

Виконання технічних прийомі з роботі, що чергуються в процесі трудової діяльності, підвищує координацію роботи м'язів. Під впливом трудових вправ дитина поступово звільняється від зайвих рухів, вони стають більш економними в фізіологічному відношенні, що в свою чергу підвищує ефективність праці. Такі види ручної праці, як робота з папером, плетіння, шиття, ліплення, тренують м'язи кисті і пальці рук, що є досить добрим підготовчим засобом праці в старших класах. Але така робота виконується в сидячому положенні і не вимагає різноманітних рухів різних груп м’язів. При виконанні цих робіт приймають участь лише м'язи пальців. Тому на таких уроках необхідно проводити фізкультхвилинки, що передбачають роботу м'язів ніг, рук, спини, живота, шиї.

Праця є активним засобом розумового розвитку особистості. Відомо, що тривале подразнення якої-небудь одної ділянки кори півкуль головного мозку, рано чи пізно, призводить до виснаження нервових клітин цієї ділянки. Наслідком цього виснаження є сонливість і сон як захисна реакція від перевтоми і виснаження. Коли розумова діяльність змінюється фізичною працею, приходять до збудження інші клітини кори, а ті клітини, що раніш працювали, в цей час відпочивають. Звідси стає зрозумілим, що чергування розумової і фізичної праці створює більш сприятливі умови для розумової роботи, з значить і для розумового розвитку дітей.

В процесі трудової діяльності в дитини активно розвивається мислення. Цьому сприяє те, що в процесі праці учень повинен чітко уявити собі результат своєї роботи, спланувати трудовий процес, продумати організацію робочого місця та послідовність виконання технологічних операцій. В процесі праці учні засвоюють різні технологічні поняття, знайомляться з властивостями матеріалів, оволодівають графічною грамотою тощо. Практичне виготовлення виробів ставить учнів перед необхідністю глибокого вивчення засобів виробництва (предметів праці і знарядь праці) та продуктів виробництва. Знання, одержані шляхом активної дії на речі, міцніше зберігаються в пам'яті, ніж знання, одержанні з книг або розповіді вчителя. Міцність знань, одержаних в праці, ґрунтується на тому, що у їх створенні приймають участь різні аналізатори: зорові, слухові, дотикові, нюхові відчуття. Одночасна участь багатьох аналізаторів установлює в корі головного мозку велику кількість нових зв'язків, які забезпечують дитині міцні знання. Але учителю слід пам'ятати те, що праця не при всіх умовах активно розвиває здібності дітей. Робота, яка виконується Зо інструкцією, в якій досить детально розписано увесь трудовий процес, слабо розвиває розумові здібності учнів. Тому одним із завдань учителя є розробка завдань, які включають в себе, поряд з інструкцією, творчі завдання. Для цієї мети необхідно широко використовувати спостереження, досліди, лабораторні роботи, проектування виробів з їх графічним вираженням, планування роботи, використання технологічних карток з пропущеними або неповними даними, виконання творчих задумів.

Праця значно полегшує учням процес оволодіння поняттями і робить самі знання більш конкретними і дійовими. Наявність у дітей потреби в знаннях підвищує інтенсивність їх розумової роботи, сприяє успішному навчанню. Знання стають життєвою потребою, а праця засобом поєднанню теорії з практикою. При визначенні конкретних трудових завдань учні використовують знання з інших навчальних предметів - математики, природознавства, образотворчого мистецтва. Дидактична цінність такої діяльності учнів полягає в тому, що тут виховуються. загальнолюдські якості, здійснюються між предметні зв'язки.


Читайте також:

  1. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  2. Q – фізичний (реальний) обсяг ВНП.
  3. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  4. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  5. Автоматизація виробничих процесів
  6. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  7. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  8. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  9. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  10. Алкоголізм і безпека праці.
  11. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  12. Аналіз продуктивності праці.




Переглядів: 3470

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 16. | Трудові дії. Сутність понять: знання, вміння та навички.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.