МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Трудові дії. Сутність понять: знання, вміння та навички.Всі робочі операції являють собою трудові дії. Тому оволодіти тими чи іншими трудовими діями - значить засвоїти способи користування тими інструментами чи пристроями, за допомогою яких виконується дана дія. Розрізняють два рівні засвоєння трудових дій: · первинний – це невпевнене і повільне виконанням дій з свідомим контролем кожного елементу дії. Такий рівень засвоєння трудових дій називається уміннями. · вищій - це уміння в процесі навчання удосконалюються, досягають свого рівня, який забезпечує точне, швидке впевнене виконання дій. Такий рівень засвоєння називається навичками. Розглянемо процес формування умінь і навичок. Трудові дії характеризуються тим, що перш ніж практично виконати ту чи іншу трудову дію, дитина виконує розумову дію. Учень спочатку створює образ (уявляє) цієї дії, планує програму її виконання і лише після цього він виконує дію практично. Навчання трудовим діям розпочинається з створення в учнів уяви про ці дії і способи їх виконання. Цього можна досягти різними методами, найбільш ефективними з них є бесіда, пояснення або розповідь з показом, а також для успішного навчання учнів трудовим діям необхідні багаторазові тренувальні вправи. На результат навчання трудовим діям впливають деякі з акторів, наприклад, специфічні особливості сенсорно-рухового апарату, умов, в яких протікає дія. Людина може виконувати різні рухи одним і тим же робочим органом. Кожний робочий орган людини складається з кісткових шарнірно з'єднані між собою за допомогою суглобів. свою чергу, забезпечують коливання і обертання ланок. Багатоплановість і шарнірність створюють робочим органам умови для максимальної рухливості. Кожна ланка має шість ступенів свободи і приводиться в рух не менш як двома м'язами, які розміщені на протилежних сторонах ланки. Щоб повністю оволодіти трудовими діями, необхідно навчити учнів швидко і точно визначити відхилення (помилки) в трудових, діях і своєчасно виправити їх. Виправляючи помилки в оволодінні трудовими діями, учні повніше і глибше засвоюють способи виконання дії. В психофізіологічному відношенні механізм формування трудових дій можна уявити так: інформація про трудові дії, які необхідно засвоїти, через органи слуху і зору попадає в кору головного мозок і створює суб'єктивний образ цієї дії в головному мозку; відповідно до образу дії виникає імпульс, який по ефекторних нервах направляється до м'язів і приводить їх до збудження; збуджені м'язи скорочуються і приводять в рух робочі органи; результат руху сприймають органи відчуття і зіставляють з образом трудових дій, встановлюють характер і величину відхилень і виправляють їх. Таким чином, механізм формування трудових дій являє собою закрите рефлекторне кільце, яке діє безперервно. Однією з функцій кільцевого керування є співставлення результатів дії з задумом. Лише шляхом співставлення можна виявити помилки, які виникають в процесі виконання трудових дій. Шляхом співставлення визначається і ступінь засвоєння учнями трудових дій. Значний вплив на оволодіння учнями трудовими діями мають раніш засвоєні ними трудові дії, які можуть або прискорити або гальмувати засвоєння нових дій. Позитивний вплив набутого досвіду на засвоєння нових дій називається переносом, а негативний -інтерференцією. Виникає перенос тоді, коли в раніше засвоєних трудових діях є подібні елементи, що і в діях, які вивчаються. Цей фактор впливає на побудову навчального процесу в тому плані, що дії, які засвоюються, повинні спиратись на раніш набуті і бути основою для успішного оволодіння наступними діями. Інтерференціявиникає тоді, коли елементи раніш набутих дій застосовуються в умовах нових дій, без урахування їх особливостей. Таким чином перенос та інтерференція має місце лише при певних умовах, які можна і необхідно врахувати при організації і проведенні уроків технології і цим самим підвищити ефективність навчання учнів трудовим діям. Читайте також:
|
||||||||
|