Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття та правові ознаки нормотворчого провадження.

Правотворчість дає життя праву, породжує, формує та оформлює його як одну з провідних категорій суспільного буття.

Викладене зумовлює наявність у структурі адміністративного процесу нормотворчого провадження.

По суті, такий вид адміністративного провадження регламен­тує порядок підготовки і прийняття підзаконних нормативно-пра­вових актів різного рівня.

Залежно від цього рівня, а точніше - від сфери організуючого впливу розроблюваних нормативних актів, прийнято виділяти такі нормотворчі провадження:

провадження з прийняття постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України;

провадження з видання наказів, інструкцій та інших актів мі­ністерств, державних комітетів та інших центральних органів спе­ціальної компетенції;

провадження з видання рішень місцевих державних адмініст­рацій; провадження з видання локальних актів (наказів, положень, правил) керівниками державних підприємств, установ та органі­зацій;

провадження з видання нормативних актів органами місцево­го самоврядування.

 

Усередині стадій нормотворчого провадження виокремлюють такі процесуальні етапи:

I - а) правова ініціатива; б) аналіз ситуації й варіантів правово­го впливу (на даному етапі з'ясовується фактичний стан справ та можливі варіанти розв'язання питань, що виникли); в) підготовка проекту акта управління (включає обговорення, узгодження та на­
лежне оформлення проекту);

II - а) обговорення та голосування (факультативний етап, харак­терний для прийняття рішень колегіальними органами); б) доопра­цювання проекту; в) оформлення рішення (остаточне редагування проекту акта управління, його підписання та присвоєння акту по­ рядкового номера);

III - оприлюднення нормативного акта в засобах масової інфор­мації або доведення його змісту до відома виконавців і зацікавлених осіб в інший спосіб.

 

Зазна­чимо, що у представленій класифікації сукупність відповідних процесуальних дій не згадується ні у ролі стадії провадження, ані у якості окремого етапу такої стадії.

Відповідно до вимог Положення «Про дер­жавну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших ор­ганів виконавчої влади, органів господарського управління та кон­тролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер» (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731), реєструвальний орган за наявності належних підстав може повернути нор­мативно-правовий акт для доопрацювання органу, що його прийняв, або ж взагалі відмовити у державній реєстрації такого акта (в остан­ньому випадку нормативно-правовий акт підлягає скасуванню органом, що його видав, у 5-денний термін з дня отримання відпо­відного рішення органу юстиції або висновку про відхилення скар­ги на це рішення).

Отже, комплекс відповідних процесуальних дій характеризу­ється усіма ознаками, іманентними самостійній стадії адміністра­тивного провадження.

Проте законодавче передбачення такої можливості недвозначно вказує на наявність у нормотворчому провадженні відповідної процесуальної стадії - стадії оскар­ження.

Применшення та недооцінювання ролі зазначеної стадії у нормотворчому процесі, що спостерігається на тлі вітчизняної адміні­стративно-правової науки, є невиправданим.

 

Таким чином, з урахуванням зазначених недоліків представлених точок зору щодо структури нормотворчого провадження, конструк­ція зазначеного провадження складається з п'яти стадій, а саме:

1. Підготовка нормативного акта.

2. Прийняття нормативного акта.

3. Реєстрація нормативного акта.

4. Вступ нормативного акта в дію.

5. Оскарження та опротестування.



Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні правовідносини
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  10. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  11. Адміністративно-правові відносини
  12. Адміністративно-правові відносини




Переглядів: 2090

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Жанрово-тематична специфіка літератури латинською мовою | Відповідно до розділу 5 Тимчасового регламенту Кабінету Мі­ністрів України концепція повинна мати шість розділів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.