Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Закономірності, які розкривають характеристику функціонування і розвит­ку управлінської підструктури.

1) Розвиток системи управління ЗСО характеризується якісними і кількісними змінами у змісті, структурі, технології управління і залежно від характеру зада­них параметрів і критеріїв результату зумовлюється перетвореннями в освіті і суспільстві або сам зумовлює ці перетворення.

2) Порядок зв'язку між суб'єктами управління обумовлений характером завдання, формами і методами управління, класифікацією і можливостями виконавців.

3) Збільшення свободи посилює процеси самоорганізації (через самоуправління), чим підвищує мотивацію виконавців.

4) Якість управління залежить від ступеня розробленості критеріальної моделі результату.

Окрім того, слід загальний перелік закономірностей доповнити такими:

Додаткові закономірності. Закономірність залежності компетентності керівництва і результатів управління.

Закономірність оптимального співвідношення стратегічного та оперативно-регулятивного керівництва.

Закономірність залежності ефективності керівництва від розвитку творчого потенціалу складу педагогів та учнів.

Ю. А. Конаржевський додає таку закономірність:

Чим вищий рівень безперервності управлінського впливу, тим вагоміша ефектив­ність результатів.

Б. І. Коротяєв доповнює:

Чим повніше забезпечує керівник школи взаємодію школи, сім'ї, громадськості, тим ефективніше керівництво.

Чим вищий рівень доцільності управлінської діяльності, тим вищі результати діяльності закладу освіти.

структурно-функціональні компоненти включають:

місію школи, мету діяльності керівника як суб'єкта управлінн (запланований очікуваний результат);

суб'єктів освітньої діяльності (заступників директора, вчителів учнів);

об'єктів управління (персонал, який виконує розпорядження керів ника школи).

Об'єктами управління є також зміст, форми організації освітнього процесу в школі, навчальна, розвивальна й пізнавальна діяльність вчи­теля, методи та моделі навчання.

У таблиці наведено один із варіантів структури взаємодії освіт­ніх процесів у школі, який може слугувати опорою в організації цих процесів та управлінні ними.

Таблиця

Структура взаємодії освітніх процесів у школі

Освітні процеси Об'єкт управління у рамках взаємодії освітніх процесів Суб'єкти організації та управління
Навчально-виховний • зміст навчання; • форма організації навчання; • критерії оцінювання знань; • місія навчання і виховання; • мета та засоби її досягнення; • колективний стиль керівництва, планування та прийняття рішень; • технології навчально-виховного процесу; • суперечності, що виникають під час реалізації стандарту освіти; • моніторинг успішності учнів; • зв'язки з оточенням Держава як автор стандарту освіти; директор (заступники); вчителі; шкільні служби: методична, психологічна, медична
Навчально-пізнавальний • моделі та методи навчання; • розвивальний зміст навчання; • культура внутрішнього середовища; • клімат у колективі; • характер професійного спілкування; • здібності учнів Вчителі, сім'я, групи ровесників, громадськість, установи культури й спорту, шкільна бібліотека, позашкільне освітнє середовище, педагогічна і дитяча преса
Самоосвітній • професійна компетентність; • стиль організації та здійснення процесів самовдосконалення; • мотивація досягнень; Директор, вчителі, учні, обслуговуючий персонал

 


Читайте також:

  1. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  2. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  3. Бюджетні установи отримують кошти на своє функціонування з бюджету виключно на основі фінансових документів, які називаються кошторисами.
  4. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій
  5. Вертикальний поділ: координація управлінської праці.
  6. Визначення та характеристика управлінської інформації.
  7. Вимоги користувачів до внутрішньої (управлінської) бухгалтерської звітності
  8. Виникнення, суть і функції грошей. Особливості функціонування паперових грошей за сучасних умов. Роль золота. «Електронні гроші».
  9. Відкриття банками рахунків у національній та іноземній валютах і режим функціонування цих рахунків. Переоформлення та закриття рахунків
  10. Внесок України в розвиток управлінської думки
  11. Вплив емоцій та фізичного перенавантаження на ефективність управлінської діяльності. Особистісна тривожність і емоційна стійкість менеджера.
  12. Вплив послідовного і шунтуючого опору на вольт-амперну характеристику сонячного елемента




Переглядів: 789

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закономірності, які розкривають основу управлінської діяльності. | Принципи менеджменту в установах освіти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.