МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Принципи менеджменту в установах освітиОсновні принципи менеджменту. Вихідні принципи освітнього менеджменту Чим вищий рівень неперервності управлінського впливу, тим вища ефективність результатів управління. Чим стабільніший управлінський ритм, тим вища організованість управлінської системи та ефективніші результати. Чим повніше забезпечує керівник школи взаємодію змістовної, процесуальної та організаційної діяльності педагогічного колективу, тим ефективніше керівництво та вищі результати діяльності колективу. Чим краще вміє керівник виконувати всі види управлінської діяльності, тим ефективніше управління та результати діяльності. Чим повніше в діяльності керівника взаємодіють єдиночало та колегіальність, тим повніше збігаютбся результати керівництва з очікуваними. Чим ефективніша система прямих та зворотних зв'язків в управлінні, тим вищі результати управління школою. Пізнання закономірностей дозволяє здійснювати глибокий аналіз системи управління та об'єктивно оцінювати її стан. Закономірності надають можливість удосконалювати управління. Вони враховують фактор часу, розвитку зовнішнього середовища, стан керованого об'єкта, його вплив на систему управління, дозволяють виокремлювати об'єктивні та суб'єктивні фактори і встановлювати їх раціональне співвідношення, здійснювати системний науковий підхід до управління. Будь-яка система будується на певних фундаментальних засадах, які відображають її головні риси. Це стосується і системи управління навчальними установами, яка також базується на поєднанні загальних принципів соціального управління та специфіки функціонування конкретного закладу. Під принципом слід розуміти фундаментальне вихідне положення, що випливає з і стійких тенденцій, закономірностей існування і розвитку конкретної системи. Основними принципами менеджменту можна вважати: 1. Глибоке переконання у сучасних етичних цінностях. 2. Сильна внутрішня корпоративна культура. 3. Цілісний погляд на людину. 4. Особисті стимули в роботі. 5. Заохочення різних поглядів та консенсус. 6. Єдиний статус усіх працівників. 7. Постійна підготовка та перепідготовка персоналу. 8. Політика повної зайнятості. 9. Орієнтація на якість. 10. Колегіальне прийняття рішень. 11. Максимальне делегування повноважень. 12. Заохочення горизонтальних зв'язків. Вихідними принципами освітнього менеджменту можна вважати (за В. І. Масловим): 1. Принцип соціальної детермінації.Вимагає передусім розуміння керівником головних соціальних завдань, суспільної ідеології освіти на конкретному етап історичного розвитку держави. 2. Принцип гуманізації в діяльностіменеджера. Діяльність керівника повинні базуватися на повазі до кожної особистості, з якою він вступає в ділове спілку вання: вчителя, учня, випадкового відвідувача закладу. 3. Принцип науковості та компетентності в управлінні установами освіти.Пере^ бачає оволодіння керівником теоретичними питаннями і технологією педагогіч ного процесу, менеджменту, фахових методик, вікової психології, сучасної полі тології тощо. ІГЗ 4. Принцип інформаційної достатностів менеджменті є вирішальним на всіх етапах управлінського циклу. 5. Принцип аналітичного прогнозування в управлінні.Відображає моделюючі процеси різного рівня, що можуть відбутися у керованій соціальній системі. 6. Принцип оперативного регулювання.Тісно пов'язаний із процесуальною діяльністю менеджера освіти, оскільки завдяки йому виконуються усі управлінські виконання, відбувається реагування на інформацію. 7. Принцип зворотного зв'язку.Працює на інформаційне забезпечення управління, спрямований на реалізацію організаційно-регулятивної та контрольно-коригуючої функцій. 8. Принцип наступності і перспективностітісно пов'язаний з універсальними гегелівськими законами, що виявляються в усіх сферах життя. Нездатність менеджера аналізувати спадщину минулого, досвід сьогодення, критично оцінити свої можливості не дасть змоги розробити стратегічні перспективи розвитку керованої установи освіти, не зробить її конкурентоспроможною в умовах ринкових відносин. 9. Принцип демократії та централізму(тривалий час трактувався лише з політизо-ваних позицій, був спрощений і перекручений) є одним із фундаментальних чинників, що забезпечує ефективну управлінську діяльність менеджера. Ефективне управління ґрунтується на чіткому розподілі влади між особистістю і відповідними структурами з конкретно визначеним механізмом, що регулює відносини між ними. 10. Принцип стимулювання і згуртування кадрів удіяльності менеджера відображає хрестоматійне положення про вирішальну роль виконавців у будь-якій справі. Стимулювання кадрів передбачає постійну орієнтацію колективу на педагогічні інновації, кращий досвід, бажання і вміння використовувати наукові досягнення в галузі психології, фахових методик, а також надбання культури і духовної спадщини. Основою згуртування педагогічного колективу є визнання кожним загальної мети, позитивної мотивації праці, чітка її організація, створення необхідних умов для роботи, систематична об'єктивна оцінка наслідків діяльності кожного члена колективу, належне моральне і матеріальне стимулювання. Читайте також:
|
||||||||
|