Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принципи менеджменту в установах освіти

Основні принципи менеджменту. Вихідні принципи освітнього менеджменту

Чим вищий рівень неперервності управлінського впливу, тим вища ефектив­ність результатів управління.

Чим стабільніший управлінський ритм, тим вища організованість управлінсь­кої системи та ефективніші результати.

Чим повніше забезпечує керівник школи взаємодію змістовної, процесуальної та організаційної діяльності педагогічного колективу, тим ефективніше керівни­цтво та вищі результати діяльності колективу.

Чим краще вміє керівник виконувати всі види управлінської діяльності, тим ефективніше управління та результати діяльності.

Чим повніше в діяльності керівника взаємодіють єдиночало та колегіальність, тим повніше збігаютбся результати керівництва з очікуваними.

Чим ефективніша система прямих та зворотних зв'язків в управлінні, тим вищі результати управління школою.

Пізнання закономірностей дозволяє здійснювати глибокий аналіз системи управління та об'єктивно оцінювати її стан. Закономірності надають можли­вість удосконалювати управління. Вони враховують фактор часу, розвитку зов­нішнього середовища, стан керованого об'єкта, його вплив на систему управлін­ня, дозволяють виокремлювати об'єктивні та суб'єктивні фактори і встановлю­вати їх раціональне співвідношення, здійснювати системний науковий підхід до управління.

Будь-яка система будується на певних фундаментальних засадах, які відобра­жають її головні риси. Це стосується і системи управління навчальними устано­вами, яка також базується на поєднанні загальних принципів соціального управ­ління та специфіки функціонування конкретного закладу.

Під принципом слід розуміти фундаментальне вихідне положення, що випливає з і стійких тенденцій, закономірностей існування і розвитку конкретної системи.

Основними принципами менеджменту можна вважати:

1. Глибоке переконання у сучасних етичних цінностях.

2. Сильна внутрішня корпоративна культура.

3. Цілісний погляд на людину.

4. Особисті стимули в роботі.

5. Заохочення різних поглядів та консенсус.

6. Єдиний статус усіх працівників.

7. Постійна підготовка та перепідготовка персоналу.

8. Політика повної зайнятості.

9. Орієнтація на якість.

10. Колегіальне прийняття рішень.

11. Максимальне делегування повноважень.

12. Заохочення горизонтальних зв'язків.

Вихідними принципами освітнього менеджменту можна вважати (за В. І. Масловим):

1. Принцип соціальної детермінації.Вимагає передусім розуміння керівником головних соціальних завдань, суспільної ідеології освіти на конкретному етап історичного розвитку держави.

2. Принцип гуманізації в діяльностіменеджера. Діяльність керівника повинні базуватися на повазі до кожної особистості, з якою він вступає в ділове спілку вання: вчителя, учня, випадкового відвідувача закладу.

3. Принцип науковості та компетентності в управлінні установами освіти.Пере^ бачає оволодіння керівником теоретичними питаннями і технологією педагогіч ного процесу, менеджменту, фахових методик, вікової психології, сучасної полі тології тощо.

ІГЗ

4. Принцип інформаційної достатностів менеджменті є вирішальним на всіх етапах управлінського циклу.

5. Принцип аналітичного прогнозування в управлінні.Відображає моделюючі процеси різного рівня, що можуть відбутися у керованій соціальній системі.

6. Принцип оперативного регулювання.Тісно пов'язаний із процесуальною діяль­ністю менеджера освіти, оскільки завдяки йому виконуються усі управлінські виконання, відбувається реагування на інформацію.

7. Принцип зворотного зв'язку.Працює на інформаційне забезпечення управлін­ня, спрямований на реалізацію організаційно-регулятивної та контрольно-коригу­ючої функцій.

8. Принцип наступності і перспективностітісно пов'язаний з універсальними гегелівськими законами, що виявляються в усіх сферах життя. Нездатність ме­неджера аналізувати спадщину минулого, досвід сьогодення, критично оцінити свої можливості не дасть змоги розробити стратегічні перспективи розвитку керованої установи освіти, не зробить її конкурентоспроможною в умовах рин­кових відносин.

9. Принцип демократії та централізму(тривалий час трактувався лише з політизо-ваних позицій, був спрощений і перекручений) є одним із фундаментальних чинни­ків, що забезпечує ефективну управлінську діяльність менеджера. Ефективне управ­ління ґрунтується на чіткому розподілі влади між особистістю і відповідними стру­ктурами з конкретно визначеним механізмом, що регулює відносини між ними.

10. Принцип стимулювання і згуртування кадрів удіяльності менеджера відобра­жає хрестоматійне положення про вирішальну роль виконавців у будь-якій спра­ві. Стимулювання кадрів передбачає постійну орієнтацію колективу на педагогі­чні інновації, кращий досвід, бажання і вміння використовувати наукові досяг­нення в галузі психології, фахових методик, а також надбання культури і духовної спадщини. Основою згуртування педагогічного колективу є визнання кожним загальної мети, позитивної мотивації праці, чітка її організація, створення необхід­них умов для роботи, систематична об'єктивна оцінка наслідків діяльності кож­ного члена колективу, належне моральне і матеріальне стимулювання.


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  3. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  4. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  5. Антикорупційні принципи
  6. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  7. Б/. Принципи виборчого права.
  8. Базові засади менеджменту
  9. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  10. Базові принципи психології спорту.
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.




Переглядів: 2846

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закономірності, які розкривають характеристику функціонування і розвит­ку управлінської підструктури. | Принцип цілісного погляду на людину.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.