Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Наявність управління як особливого виду діяльності.

Характеристики організацій

Усі організації, незалежно від специфіки їх діяль­ності, характеризуються ресурсною базою, залежністю від зовнішнього середовища, розподілом праці, наявніс­тю управління, як особливого виду діяльності.

Ресурсна база.Необхідна вона для досягнення цілей організації. Для виготовлення продукції, надання пос­луг кожна організація використовує різні види ресурсів (матеріальні, трудові, фінансові, інформаційні тощо). Залучаючи їх із зовнішнього середовища, необхідно визначити ключовий ресурс, що забезпечить організації конкурентні переваги: досконалу техноло­гію, унікальний матеріал тощо.

Залежність від зовнішнього середовища.Організа­ція є відкритою системою, вбудованою в зовнішній світ. На вході вона отримує ресурси із зовнішнього середови­ща, на виході — віддає йому створений продукт. Зовнішнє середовище може змінювати свої вимоги щодо продукту підприємства. Реагуючи на нові вимоги, підприємство модифікує продукт або змінює техноло­гію. При впровадженні нової технології може змінити­ся не тільки сам технологічний процес виготовлення продукції, а й системи забезпечення його матеріалами, управління запасами, збуту, підготовки й управління персоналом, обслуговування споживачів.

Розподіл праці.Він сприяє виконанню працівниками функцій кваліфікованіше та з меншими зусиллями, що зменшує витрати організації. Розподіл праці може бути горизонтальним та вертикальним.

Горизонтальний поділ праці передбачає утворення в організації підрозділів які спеціалізуються на різних видах діяльності.

Вертикальний – відмежовує безпосереднє виконання роботи від роботи з координування діяльності виконавців; відображається в ієрархії рівнів менеджменту.

Результатом вертикального поділу праці є утворення рівнів управління. Найчастіше виділяють три рівня управління:

А) технічний рівень (низовий) – менеджери які керують переважно робітниками;

Б) управлінський (середній) – менеджери відповідальні за перебіг виробничих процесів у підрозділах, що складаються з декількох структкрних одиниць;

В) інституційний рівень (вищий) – адміністрація підприємства яка здійснює загальне стратегічне керівництво.

Щоб організація могла досягти поставлених цілей необхідно координувати роботу всіх працівників тобто управляти ними. Призначення управління – надати організаційній роботі системності, порядку, передбачуваності, логік, постійності, незважаючи на мінливість і складність середовища в якому працює організація.

 

5. Менеджер— фахівець, який професійно займається управлін­ською діяльністю в конкретній галузі функціонування підпри­ємства.

Американський економіст Генрі Мінцберг, викорис­товуючи метод структурного спостереження, виділив десять управлінських ролей менеджерів, які об'єднав у три групи:

1) міжособистісні ролі:

—номінальний керівник (головна фігура, символ юридичної влади, наділений правом представляти орга­нізацію, підписувати необхідні документи і приймати відвідувачів);

—лідер (відповідальний за мотивацію і активізацію підлеглих, за підбір кадрів);

—посередник (єднальна ланка в комунікаційних процесах, налагоджувач зовнішніх контактів);

2) інформаційні ролі:

— нервовий центр (приймає, накопичує і аналізує несистематизовану інформацію);

—розповсюджувач інформації (пропонує відібрану необхідну для роботи інформацію підлеглим);

—представник (пропонує відібрану інформацію зов­нішньому світові, діє як експерт у своїй галузі);

3) ролі, що потребують прийняття рішень (завер­шальні ролі):

—підприємець (займається проектуванням і вне­сенням змін у діяльність організації);

—ліквідатор відхилень (коригує дії у разі відхилення від спроектованого сценарію розвитку);

—розпорядник ресурсів (приймає рішення, пов'яза­ні з розподілом ресурсів);

—укладач угод (бере участь у переговорах щодо за­хисту інтересів організації).

Менеджери можуть виконувати всі ролі незалежно від посади.

Особливою є роль підприємця.

Підприємець— це людина, що сама ставить перед собою важливі для неї цілі, готова ризикувати заради їх досягнення, прийма­ючи на себе фінансову, моральну, соціальну відпові­дальність; індивід, що орієнтується на інновації, на процес створення нового.

Виокрем­люють такі види поділу праці управлінців: професійно-кваліфікаційний, функціональний, структурний.

Професійно-кваліфікаційний поділ праці.Він вра­ховує види і складність виконуваних робіт. За цим кри­терієм управлінський персонал поділяють на керівни­ків, спеціалістів, технічних виконавців.

Керівники очолюють колектив. Вони наділені необ­хідними повноваженнями приймати рішення з кон­кретних видів діяльності організації, несуть відпові­дальність за результати її роботи. Саме їх називають менеджерами.

Спеціалісти аналізують інформацію щодо стану орга­нізації та умов її діяльності і готують варіанти рішень для керівників відповідного рівня. До них належать еко­номіст, бухгалтер, технолог, маркетолог, юрист та ін.

Технічні виконавці обслуговують діяльність спеціа­лістів і керівників, виконують інформаційно-технічні операції, звільняючи керівників і спеціалістів від ру­тинної роботи.

Функціональний поділ праці.Ґрунтується він на формуванні груп працівників апарату управління, що виконують однакові функції менеджменту, зокрема планування (плановий відділ), мотивування (відділ праці та заробітної плати), контролювання (бухгалте­рія, відділ контролю якості) тощо. Очолюють ці служби функціональні менеджери, а до складу їх входять спеці­алісти відповідного фаху.

Структурний поділ праці.Він здійснюється від­повідно до масштабів та сфери діяльності організації і відображає систему ієрархічних відносин у ній. За цим критерієм виділяють керівників трьох рівнів управ­ління: верхнього, середнього і низового.

Керівники верхнього рівня мають найбільшу владу і несуть відповідальність за діяльність усієї організації. Це директори та їх заступники.

Керівники середнього рівня розробляють плани за­гальних завдань, встановлених вищим керівництвом, вносять пропозиції щодо поліпшення роботи очолюва­ного ними підрозділу та організації загалом, координу­ють роботу керівників нижчої ланки.

Керівники низового рівня (менеджери-контролери) відповідають за виконання виробничих завдань, безпо­середнє використання виділених ресурсів, контролю­ють роботу виконавців, реалізують плани, розроблені на вищих рівнях управління.

Успішна діяльність менеджерів забезпечу­ється:

—створенням ефективних систем і механізмів управління;

—правильним визначенням цілей і пріоритетів у роботі;

—формуванням злагодженого колективу, досягнен­ням взаємодії між працівниками і координацією їх ді­яльності;

—вмілою організацією роботи людей, створенням спонукальних мотивів, забезпеченням розвитку людей, підтриманням їх ентузіазму;

—постійним удосконаленням способів, методів і прийомів виконання управлінських операцій.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. А. Видання прав актів управління
  7. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.
  12. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.




Переглядів: 674

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Сутність і завдання менеджменту. | Предмет і завдання курсу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.