Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предметом теорії фізичного виховання є загальні закономірності функціонування і розвитку фізичного виховання.

Крім теорії процес фізичного виховання вивчають інші науки:

а) суспільні дисципліни, що вивчають соціальні закономірності розвитку фізичного виховання: історія й організація, управління і економіка фізичного виховання в суспільстві; психологія фізичного виховання; соціологія спорту;

б) природні дисципліни, що вивчають закономірності розвитку і функціонування організму в умовах виконання фізичних вправ та передумови раціонального здійснення процесу фізичного виховання: анатомія, фізіологія, біохімія та гігієна фізичних вправ, біомеханіка, біометрія.

Теорія фізичного виховання узагальнює дані, одержані названими дисциплінами, розкриває багатогранні внутрішні ( наприклад виховання фізичних якостей і навчання техніки) і зовнішнє ( інтелектуальне виховання в процесі занять фізичними вправами) зв’язки фізичного виховання і представляє його цілосне явище, розуміння суті фізичного виховання, теоретичних основ неможливе без грунтовного оволодіння належним обсягом медико-біологічних, суспільних та психолого-педагогічних дисциплін. Проте тільки теорія і методика фізичного виховання займаються вивченням фізичного виховання, як цілісного процесу.

Для вирішення завдань фізичного виховання на основі теорії будується методика навчально-виховної роботи з фізичного виховання. ЇЇ методи, прийоми і засоби є суто специфічними, що зумовлено особливостями предмета її викладання, в основі якого лежить рухова діяльність і що відрізняє її від методик інших шкільних предметів.

Методики фізичного виховання існували ще і в рабовласницьких державах Стародавньої Греції. В середні віки з’явилися посібники з гімнастики, плавання, верхової їзди, фехтування, а в епоху Відродження педагоги-гуманісти фізичне виховання вважали обов’язковою частиною педагогічного процесу. Однак, як самостійна галузь знань, вона сформувалась лише на початку Х1Х століття.

Таким чином, методика фізичного виховання є спеціальною галуззю педагогіки, упорядкованою сукупністю методів, методичних прийомів, засобів і форм фізичного виховання.

Знання предмета викладання ( фізична культура) і його методики лежить в основі педагогічної майстерності вчителя фізичного виховання, тому для студентів факультету початкового навчання, де також вивчається предмет теорії і методики фізичного виховання, є рубежем їх професіоналізації. З метою засвоєння ними засобів, методів і форм організації фізичного виховання починається їх професійне розуміння майбутньої роботи в школі. Зміст підготовки фахівця визначається вимогами суспільства і визначений в меті і завданнях фізичного виховання школярів.

Як навчальна дисципліна теорія і методика фізичного виховання вивчає:

- суть мети і завдань, які повинні бути вирішені у процесі фізичного виховання;

- принципові підходи до досягнення мети і вирішення завдань;

- ефективні засоби вирішення завдань;

- методи спільної роботи вчителя й учнів у процесі фізичного виховання;

- закономірності управління процесом навчання і виховання фізичних якостей;

- оптимальні форми побудови процесу фізичного виховання.


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  7. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. Агрегатний індекс фізичного обсягу




Переглядів: 1035

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принцип побудови процесу фізичного виховання. | Фізичний розвиток – це процес зміни форм і функцій організму людини протягом її індивідуального життя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.