Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Суперечливі характери героїв твору.

Поєднання у творі соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації.

Роман «Червоне і чорне» є багатоплановим і багатоаспектним твором. Найвиразніші його аспекти – соціально-політичний (яскраво відображені умонастрої доби) та психологічний (розкриті порухи душі героя, мотивація його вчинків і дій).

Соціально-політичний аспект Психологічний аспект
Дія роману відбувається за часів царювання Карла Х (1824-1830), коли феодально-клерикальна реакція досягла свого апогею. Ультрареалісти влаштовують зрадницькі змови проти народу, мріючи відродити колишню монархію. Єзуїти проникають у всі куточки Франції, обплутуючи її шпигунською сіткою й підкоряючи своїй владі душі людей. У романі висвітлені майже всі сфери суспільного життя Франції останніх років Реставрації; про це свідчить і підзаголовок «Хроніка ХІХ століття» Сюжет – це зовнішня канва; головні події відбуваються в душі героя. Завдяки внутрішнім монологам читачі нібито беруть участь у справжній історії людської душі, осягають велич духу людини не виняткової, а представника «нижчих» класів. Учинки героя психологічно мотивовані; паралелізм і контрастність допомагають осягнути внутрішні причини руху історії й особистості. Автор хоча й симпатизує героєві, але не відходить від «гіркої правди». Кожен етап піднесення героя одразу ж зіставляється з реальністю: син селянина – гувернер у мера, але «куплено» його, щоб «досадити» сусідові, який придбав дорогих коней; багатий де Ла-Моль нібито й ставиться до Жульєна прихильно, але пояснює це так: «Адже ж прив'язуються люди до гарної болонки»

 

Гостра критика письменником режиму Реставрації полягає:

· у показові збереження кастовості суспільства;

· у зображенні пліток, інтриг, безглуздих розмов і занять «вищого світу»;

· політичних іграх, що призвели до ухвалення смертного вироку юнакові з «низів», яки не заслуговував на таке суворе покарання.

 

Роман Стендаля – це історія молодої людини, яка переживає процес болісної адаптації до світу, набуваючи життєвого досвіду і відчуваючи жорстокість невідповідності світу своєї душі і законів реальної дійсності. Молода людина стикається з двома жінками, які належать до протилежних типів, і розривається між ними, плутається у своїх почуттях. У героя є обов’язково могутній покровитель, і йому постійно шкодить підступний і небезпечний ворог.

схема «Система персонажів роману»

 
 
добрий і могутній чоловік


           
   
     
 
 
 
небезпечний негідник    

 


Романам Стендаля притаманна й інша важлива особливість. У них обов’язково протиставляються два людські типи:

1. Два типа жіночих персонажів: ідеальна істота, навіть надто ідеальна, щоб існувати в реальному житті (пані де Реналь) та сильна особистість, наділена, як автор і головний герой, енергією людей часів Відродження (Матильда де Ла-Моль).

2. Чоловічі персонажі: перший - добрий і могутній, такий, що прикриває притаманну йому доброту іронією (маркіз де Ла-Моль), другий – активний і небезпечний негідник, який вороже ставиться до героя та різними способами заважає втілити йому свої плани (пан де Реналь).


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  6. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  7. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  8. Автокореляційна характеристика системи
  9. Активний бюджетний дефіцитхарактеризу­ється спрямуванням коштів на інвестування еко­номіки, що сприяє зростанню ВВП.
  10. Акустичні характеристики порід
  11. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  12. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.




Переглядів: 2567

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
На основі такого всебічного аналізу виробляється мета. | Поняття економічної інформації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.