Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Процедура реєстрації банків України

Порядок створення комерційного банку

Тема 2: ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КОМЕРЦІЙНОГО БАНКУ

 

План

1. Порядок створення комерційного банку

2. Процедура реєстрації банків України

3. Ліцензування банківської діяльності

4. Економічні нормативи діяльності комерційних банків

Рекомендована література:

1. Васюренко О.В. «Банківські операції» стор. 64-77

2. Дзюблюк О.В. «Банківські операції» стор. 34-49, 71-81

3. Мороз А.М. «Банківські операції» стор. 14-31

4. Постанова НБУ «Про затвердження Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні» від 28.08.2001 року №368

 

Учасниками банку можуть бути юридичні і фізичні особи, резиденти та нерезиденти, а також держава в КМУ або уповноважених ним органів.

Банк має повне і скорочене офіційні найменування українською та іноземними мовами. Найменування банку має містити слово "банк", а також вказівку на організаційно-правову форму банку.

Банк має печатку зі своїм повним офіційним найменуванням.

Слово "банк" та похідні від нього дозволяється використовувати у назві лише тим юридичним особам, які зареєстровані НБУ як банк і мають банківську ліцензію. Виняток становлять міжнародні організації, що діють на території України відповідно до міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана ВРУ, та законодавства України.

Статут банку складається з урахуванням положень ЗУ «Про банки та банківську діяльність», Закону України "Про господарські товариства" та інших законів України.

Статут банку обов'язково має містити інформацію про:

1) найменування банку;

2) його місцезнаходження;

3) організаційно-правову форму;

4) види діяльності, які має намір здійснювати банк;

5) розмір та порядок формування статутного капіталу банку, види акцій банку, їх номінальну вартість, форми випуску акцій, кількість акцій, що купуються акціонерами;

6) структуру управління банком, органи управління, їх компетенцію та порядок прийняття рішень;

7) порядок реорганізації та ліквідації банку;

8) порядок внесення змін та доповнень до статуту банку;

9) розмір та порядок утворення резервів та інших загальних фондів банку;

10) порядок розподілу прибутків та покриття збитків;

11) положення про аудиторську перевірку банку;

12) положення про органи внутрішнього аудиту банку.

Рішення про внесення змін до статуту банку набирає сили з моменту реєстрації таких змін НБУ.

Державна реєстрація банків здійснюється НБУ відповідно до Закону «Про банки і банківську діяльність» та нормативно-правових актів НБУ.

Реєстрація банків – це юридична процедура, що здійснюється шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру банків, після чого банк набуває статусу юридичної особи.

Уповноважені засновниками банку особи подають НБУ для державної реєстрації такі документи:

1) заяву про реєстрацію банку, засвідчену підписом уповноваженої особи або голови спостережної (наглядової) ради;

2) установчий договір, в якому зазначаються організаційно-правова форма, напрямки діяльності та спеціалізація банку, склад його засновників (учасників), їхнє найменування та місцезнаходження, компетенція органів управління банку, розмір, порядок і строки формування статутного капіталу банку, порядок розподілу прибутків, реорганізації та ліквідації банку (крім державного банку);

3) статут банку;

4) рішення про створення банку (протокол установчих зборів) або Постанову КМУ про створення державного банку, що має містити рішення про створення банку, прийняття статуту, обрання спостережної ради банку і ревізійної комісії, призначення голови правління ради директорів), головного бухгалтера й членів правління банку;

5) бізнес-план, що визначає види діяльності, які банк планує здійснювати на найближчий рік, та стратегію діяльності банку на найближчі три роки згідно із встановленими НБУ вимогами;

6) інформацію про фінансовий стан учасників, які матимуть істотну участь у банку (тобто більше, ніж 10% статутного капіталу).

7) бухгалтерську і фінансову звітність за останні чотири звітних періоди (квартали)

8) відомості про кількісний склад спостережної ради, правління (ради директорів), ревізійної комісії;

9) копію платіжного документа про внесення плати за реєстрацію банку, що встановлюється НБУ;

10) нотаріально завірені копії установчих документів учасників, які є юридичними особами та матимуть істотну участь у банку;

11) копії звіту про проведення приватного розміщення акцій - для банку, який створюється у формі публічного акціонерного товариства, зареєстрованого Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку з доданням переліку акціонерів банку;

12) відомості про професійну придатність та ділову репутацію голови та членів правління (ради директорів) і головного бухгалтера банку, що вказують на наявність повної вищої економічної, юридичної освіти чи освіти в галузі управління – для голови і членів правління, а також повної вищої економічної або бухгалтерської освіти – для головного бухгалтера, стаж роботи у банківській системі за відповідним фахом не менше, ніж три роки, у тому числі для голови правління та головного бухгалтера на керівних посадах – не менше, ніж рік. Учасники банку – це засновники банку, акціонери банку, який є відкритим акціонерним товариством, і пайовики кооперативного банку. Учасниками банку можуть бути юридичні й фізичні особи, резиденти та нерезиденти, а також держава в особі КМУ або уповноважених ним органів.

НБУ у тижневий термін з дати подання документів для державної реєстрації банку відкриває тимчасовий рахунок для накопичення підписних внесків засновників та інших учасників банку. Згідно із Законом України «Про банки і банківську діяльність» мінімальний розмір статутного капіталу на день реєстрації банку не може бути менше 75 мільйонів гривень. НБУ не має права вимагати змін до статутного капіталу банків, зареєстрованих до набрання чинності ЗУ «Про банки та банківську діяльність», крім випадків, передбачених законодавством.

Грошові внески для формування та збільшення статутного капіталу банку резиденти України здійснюють у гривнях, а нерезиденти – юридичні особи, фізичні особи-іноземці – в іноземній вільно конвертованій валюті або у гривнях. Забороняється використовувати для формування статутного капіталу банку бюджетні кошти, якщо ці кошти мають інше цільове призначення, банківські метали, а також кошти, одержані у кредит та під заставу. Кошти для формування статутного капіталу новостворюваного банку в розмірі, передбаченому чинним законодавством України й установчими документами, акумулюються учасниками банку на накопичувальному рахунку, що відкривається в територіальному управлінні Нацбанку за місцем створення банку відповідно до вимог нормативно-правових актів НБУ.

Територіальне управління НБУ за місцезнаходженням банку в місячний строк з дати отримання від банку повного пакета документів готує висновок про такі основні фактори:

· загальну оцінку фінансового стану, платоспроможність учасників банку і ділову репутацію учасників банку, які матимуть істотну участь у банку, наявність власних коштів для внесення до статутного капіталу банку й підтвердження внесення на накопичувальний рахунок банку коштів до статутного капіталу кожним учасником;

· наявність приміщення, придатного для розміщення банку та будівництва касового вузла;

· професійну придатність голови, його заступників та членів правління (ради директорів) банку і головного бухгалтера та його заступників;

· відповідність установчих документів банку вимогам чинного законодавства України.

Рішення про державну реєстрацію банку або про відмову в державній реєстрації банку приймається НБУ не пізніше тримісячного строку з моменту подання повного пакета документів. Рішення про державну реєстрацію банку приймає Правління НБУ. Протягом трьох робочих днів після прийняття Нацбанком відповідного рішення банку видається свідоцтво про державну реєстрацію банку.

Після реєстрації банку в територіальному управлінні Нацбанку за його місцезнаходженням відкривається кореспондентський рахунок, на який не пізніше, ніж наступного дня після його відкриття з накопичувального рахунка перераховуються зібрані кошти, що утворюють статутний капітал банку.

НБУ може вимагати від заявника виправлення недоліків у поданих документах.

НБУ видає банку свідоцтво про його державну реєстрацію за встановленою ним формою.

НБУ може відмовити в державній реєстрації банку у разі, якщо:

1) порушено порядок створення банку;

2) установчі документи банку не відповідають законодавству України;

3) подано неповний пакет документів, необхідних для державної реєстрації банку, або ці документи не відповідають вимогам чинного законодавства чи нормативно-правових актів НБУ;

4) у НБУ є докази, що підтверджують відсутність бездоганної ділової репутації чи відсутність задовільного фінансового стану принаймні одного із засновників, що мають істотну участь у банку;

5) професійна придатність та ділова репутація голови виконавчого органу і головного бухгалтера банку, а також членів виконавчого органу банку не відповідають вимогам НБУ.

Про відмову у державній реєстрації банку НБУ приймає мотивоване рішення. Засвідчена НБУ копія рішення про відмову в реєстрації банку надсилається уповноваженій особі банку рекомендованим листом або вручається під розпис.

У разі відмови в реєстрації банку кошти з накопичувального рахунка повертаються учасникам банку за їхнього заявою протягом трьох робочих днів.


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. А/. Верховна Рада України.
  3. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  4. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  5. Аграрні закони України
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  9. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  10. Адміністрація Президента України
  11. Адреси бібліотек України
  12. Акти Верховної Ради України




Переглядів: 1228

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та форми товарообмінних операцій | Ліцензування банківської діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.