МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Періодизація, етапи розвитку літературного Ренесансу. Основні жанриОсобливості розвитку літератури Відродження. Ренесансна література набула національно-історичного змісту . В ній співіснували декілька течій: · ренесансний реалізм /реалістичні тенденції з опорою на національну літературну традицію/; · ренесансний класицизм /орієнтація на античність, написання творів латинською мовою/; · маньєризм /течія, зумовлена кризовою атмосферою пізнього Відродження/. Розвиток літератур у країнах Європи в епоху Ренесансу не було синхронним. Наприклад, в Італії раннє Відродження датується ХІУ ст., у Франції, Германії, Англії, Іспанії воно пов’язане з кінцем ХУ - початком ХУІ століття. Криза гуманістичної літератури відмічається в Італії вже в 40-ві роки ХУІ ст., тоді як в Англії та Іспанії вона починається на початку ХУІІ ст. Безпосередньо зачинателями літератури Відродження стали Данте, Ф.Петрарка і Дж. Боккаччо. У 16 ст. Латинську в основному витісняють живі національні мови. До визначних досягнень л-ри в Італії належить творчість Дж.Понтано, А.Поліціано, Л.Пульчі, Н.Макіавеллі. Поряд з поезією та прозою формується нова драматургія, яка на рубежі 17-18 ст. досягає найвищого рівня в Англії та Іспанії. Вершинами ренесансної літератури у Франції є творчість Ф.Рабле і поетів «Плеяди», в Англії - поезія Е.Спенсера і драматургія Шекспіра., в Іспанії - творчість Сервантеса і Лопе де Веги. У Німеччині рух Відродження рано був перерваний Реформацією та феодально-католицькою реакцією. Тут ідеї гуманізму представлені у творчості С.Бранта (поема «Корабель дурнів»), анонімних «Листах темних людей», діалогах і памфлетах У. Фон Гуттена. У Нідерландах виразником ідей гуманізму був Еразм Ротердармський. У західнослов’янських країнах антиклерикальні твори Яна Гуса, Я.Желівського, польського письменника Я.Кохановського.
Гуманістична література, як і гуманізм взагалі , у процесі розвитку зазнала чимало змін, зумовлених суспільними процесами. Вона пройшла етапи становлення, розквіту і занепаду. Ранній етап - оптимізм, віра у здійснення ідеалів. У жанровому відношенні цей період найбільш повно представлений новелою з антифеодальною та антиклерикальною направленістю («Декамерон» Боккаччо) та поемою з ренесансними уявленнями про людину («Полум’яний Орландо» Л.Аріосто) Наприкінці - оптимізм заступається трагічним світосприйняттям, у зв’язку з виявленням антигуманного характеру нових суспільних відносин. Провідними жанрами стають драма і роман з глибоким суспільно-політичним змістом (п’єси Шекспіра, роман Сервантеса). Виділяють три періоди розвитку епохи Ренесансу: n Педвідродження - припадає на час переходу від середньовіччя до нової доби; n раннє Відродження; n зрілий і пізній Ренесанс. Попри риси типологічної цілісності європейські літератури доби Відродження, кожна література має свої особливості, позначена виразною національною своєрідністю.
Читайте також:
|
||||||||
|