Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Періодизація, етапи розвитку літературного Ренесансу. Основні жанри

Особливості розвитку літератури Відродження.

Ренесансна література набула національно-історичного змісту . В ній співіснували декілька течій:

· ренесансний реалізм /реалістичні тенденції з опорою на національну літературну традицію/;

· ренесансний класицизм /орієнтація на античність, написання творів латинською мовою/;

· маньєризм /течія, зумовлена кризовою атмосферою пізнього Відродження/.

Розвиток літератур у країнах Європи в епоху Ренесансу не було синхронним. Наприклад, в Італії раннє Відродження датується ХІУ ст., у Франції, Германії, Англії, Іспанії воно пов’язане з кінцем ХУ - початком ХУІ століття. Криза гуманістичної літератури відмічається в Італії вже в 40-ві роки ХУІ ст., тоді як в Англії та Іспанії вона починається на початку ХУІІ ст.

Безпосередньо зачинателями літератури Відродження стали Данте, Ф.Петрарка і Дж. Боккаччо. У 16 ст. Латинську в основному витісняють живі національні мови. До визначних досягнень л-ри в Італії належить творчість Дж.Понтано, А.Поліціано, Л.Пульчі, Н.Макіавеллі. Поряд з поезією та прозою формується нова драматургія, яка на рубежі 17-18 ст. досягає найвищого рівня в Англії та Іспанії. Вершинами ренесансної літератури у Франції є творчість Ф.Рабле і поетів «Плеяди», в Англії - поезія Е.Спенсера і драматургія Шекспіра., в Іспанії - творчість Сервантеса і Лопе де Веги.

У Німеччині рух Відродження рано був перерваний Реформацією та феодально-католицькою реакцією. Тут ідеї гуманізму представлені у творчості С.Бранта (поема «Корабель дурнів»), анонімних «Листах темних людей», діалогах і памфлетах У. Фон Гуттена.

У Нідерландах виразником ідей гуманізму був Еразм Ротердармський. У західнослов’янських країнах антиклерикальні твори Яна Гуса, Я.Желівського, польського письменника Я.Кохановського.

 

Гуманістична література, як і гуманізм взагалі , у процесі розвитку зазнала чимало змін, зумовлених суспільними процесами. Вона пройшла етапи становлення, розквіту і занепаду.

Ранній етап - оптимізм, віра у здійснення ідеалів. У жанровому відношенні цей період найбільш повно представлений новелою з антифеодальною та антиклерикальною направленістю («Декамерон» Боккаччо) та поемою з ренесансними уявленнями про людину («Полум’яний Орландо» Л.Аріосто) Наприкінці - оптимізм заступається трагічним світосприйняттям, у зв’язку з виявленням антигуманного характеру нових суспільних відносин. Провідними жанрами стають драма і роман з глибоким суспільно-політичним змістом (п’єси Шекспіра, роман Сервантеса).

Виділяють три періоди розвитку епохи Ренесансу:

n Педвідродження - припадає на час переходу від середньовіччя до нової доби;

n раннє Відродження;

n зрілий і пізній Ренесанс.

Попри риси типологічної цілісності європейські літератури доби Відродження, кожна література має свої особливості, позначена виразною національною своєрідністю.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  11. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  12. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства




Переглядів: 999

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історична характеристика епохи Відродження. | САМОІНДУКЦІЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.