Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Два підходи до побудови DFD-моделей

Побудова діаграм потоків даних

Галуження і об'єднання

Сховища даних

Зовнішні сутності

Зовнішня сутність забезпечує необхідні входи для системи і/або є приймачами для її виходів. Одна зовнішня сутність може одночасно надавати входи (функціонуючи як постачальник) і приймати виходи (функціонуючи як одержувач). Зовнішня сутність зображується як прямокутники (рис. 4.4) і звичайно розміщуються у країв діаграми. Одна зовнішня сутність може бути розміщена на одній і тій же діаграмі в декількох екземплярах. Цей прийом корисно застосовувати для скорочення кількості ліній, що сполучають об'єкти на діаграмі

Рис. 4.4. Позначення зовнішньої суті

4.2.3 Стрілки (потоки даних)

Стрілки описують пересування (потік) об'єктів від однієї частини системи до іншої. Оскільки всі сторони того, що позначає функціональний блок DFD прямокутника, рівнозначні (на відміну від IDEF0), стрілки можуть починатися і закінчуватися в будь-якій частині блоку. У DFD також використовуються двонаправлені стрілки, які потрібні для відображення взаємодії між блоками (наприклад діалогу типу наказ-результат виконання). На рис. 4.5 двонаправлена стрілка позначає взаємний обмін інформацією між департаментами маркетингу і реклами і пластикових карт.

Рис. 4.5. Двонаправлений потік між блоком і зовнішньою сутністю

Тоді як потоки даних представляють об'єкти в процесі їх пересування, сховища даних моделюють їх у всіх інших станах. При моделюванні виробничих систем сховищами даних служать місця тимчасового складування, де зберігається продукція на проміжних стадіях обробки. У інформаційних системах сховища даних представляють будь-який механізм, який підтримує зберігання даних для їх проміжної обробки. На рис. 4.6 приведений приклад позначення сховищ даних на DFD-діаграмах.

 

 

    Замовлення  

 

 

Рис. 4.6. Позначення сховища даних на DFD-діаграмі

Стрілки на DFD-діаграмах можуть бути розбиті (розгалужені) на частини, і при цьому кожен потік, що вийшов, може бути перейменований так, щоб показати декомпозицію даних, що переносяться даним потоком (рис. 4.7).

 

Рис. 4.7. Розгалуження стрілки, що ілюструє декомпозицію даних

 

Стрілки можуть і з'єднуватися між собою (об'єднуватися) для формування так званих комплексних об'єктів. Приклад такого об'єднання приведений на рис. 4.8.

Рис. 4.8. Об'єднання потоків в один

Діаграми DFD можна будувати з використанням підходу, аналогічного структурному методу аналізу і проектування, вживаному у IDEF0. Спочатку будується модель фізичної реалізації реальної системи, яка використовується користувачами в сьогодення час. Потім створюється логічна модель поточного стану системи для моделювання основних вимог існуючої системи. Після цього створюється нова логічна модель для віддзеркалення основних параметрів пропонованої системи, що розробляється. Нарешті створюється нова фізична модель, що реалізовує логічну модель нової системи.

В даний час при розробці інформаційних систем завойовує все більшу популярність, альтернативний підхід, відомий як розділення подій, в якому для моделювання системи будується декілька моделей DFD. Спочатку будується логічна модель, що відображає систему як набір дій і модель, що описує що повинна робити система.

Потім будується модель оточення, що описує систему як об'єкт, який відповідає на події, що породжуються зовнішньою сутністю. Така модель, звичайно, складається з опису призначення системи однієї діаграми контекстного рівня і списку подій. Контекстна діаграма містить один функціональний блок, що представляє систему в цілому, і зовнішньої сутності (оточення), з якою система взаємодіє.

На завершальному етапі створюється модель поведінки, що показує, як система обробляє ті або інші події. Ця модель починається з єдиної діаграми з одним функціональним блоком на кожну відповідь системи на подію, описану в моделі оточення. Сховища даних в моделі поведінки використовуються для моделювання даних, які повинні зберігатися в проміжках часу між обробкою подій. Потоки застосовуються для з'єднання елементів діаграм між собою і для перевірки узгодженості моделей поведінки і оточення.

При підготовці такого роду моделей до різних презентацій звичайно необхідне їх "чищення". При цьому може застосовуватися як створення спрощених батьківських діаграм за допомогою об'єднання декількох функціональних блоків в один, так і декомпозиція деяких елементів для яснішого сприйняття моделі.


Читайте також:

  1. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.
  2. Алгоритм побудови сітьових графіків.
  3. Алгоритми побудови дерев екстремальної ваги
  4. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  5. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  6. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  7. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  8. Бюджетна система України: поняття та принципи побудови
  9. Бюджетна система України: поняття та принципи побудови.
  10. Важливою ознакою класифікації є принцип побудови перетворювачів кодів, згідно з яким їх можна поділити на чотири групи.
  11. Види графіків та правила їх побудови.
  12. Види фінансових бюджетів та принципи їхньої побудови




Переглядів: 946

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функціональні блоки | Педагогічний професіоналізм діяльності викладача

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.