МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Педагогічний професіоналізм діяльності викладачаЛітературні таланти Житомирщини Синів і дочок, мудрих і вродливих Житомирщина світу принесла, Що синь льонів у душах не згубили І край прославили у творах і піснях. Житомирщина... Мальовничий куточок рідного Полісся. Всі ми відчуваємо належність до свого роду і того клаптика землі, на якому зросли. Живлюще коріння нашого краю щедре на таланти, які поповнюють багату і різноманітну літературну спадщину всієї України. Житомирська земля зростила таких відомих літераторів, як: Грабовський Валентин Болеславович Шевчук Василь Андрійович Журавський Анатолій Федорович Сингаївський Микола Федорович Клименко Михайло Данилович Опанасюк Олексій Євменович Сич Михайло Семенович Медвідь В’ячеслав Григорович Гроссман Василь Семенович Крищенко Вадим Дмитрович Пономаренко Марія Антонівна Тихий Наум Миронович Балясна Рива Наумівна Нестайко Всеволод Зіновійович Рильський Максим Тадейович Письменна Лариса Михайлівна Живагін Ігор Федорович Концевич Євген Васильович Яненко Микола Михайлович Павленко Марія Григорівна
Успішне розв'язання завдань підготовки фахівців із вищою освітою, які стоять перед вищою школою, значною мірою залежить від викладачів, їхнього науково-творчого потенціалу, рівня загальної та психологічної культури, педагогічної майстерності й професіоналізму. На викладача, згідно із Законом України «Провищу освіту», покладаються складні й відповідальні обов’язки: 1) постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність і наукову кваліфікацію, 2) забезпечувати високий науково-теоретичний і методичний рівень викладання дисциплін у всьому обсязі освітньої програми відповідної спеціальності, 3) дотримуватися норм педагогічної етики, моралі, поважати гідність 4) дотримуватися законів України, cтатуту та правил внутрішнього Успішність розв'язання педагогічних завдань викладачем вищої школи зумовлюється специфікою його науково-педагогічної діяльності та залежить від реалізації ним таких її змістовно-функціональних компонентів: Ø пізнавальна функція (гностичний компонент): організування пізнавальної діяльності студентів і власного пізнання, розширення наукової ерудиції, обізнаності та глибини знань свого предмета, мотивація професійної самоосвіти; Ø проектувальна функція: планування педагогічної діяльності, визначення її мети і завдань, проектування змісту навчально-професійної діяльності студентів, визначення перспектив розвитку й професійного становлення майбутніх фахівців; Ø конструювальна функція: структурування лекції та семінарського занятті, відбір навчального матеріалу і розробка пізнавальних завдань; удосконалення методики викладання і запровадження новітніх педагогічних технологій; Ø організаторсько-практична функція: реалізація задумів у педагогічному процесі (забезпечення викладу навчального матеріалу на лекції, виконання плану семінарського заняття, організування власної поведінки й навчально-професійної діяльності студентів, здійснення виховних впливів та ін.); Ø комунікативна функція: налагодження педагогічної взаємодії у стосунках зі студентами, володіння необхідними для цього комунікативними вміннями, професійне спілкування з колегами й керівництвом вищого навчального» закладу; Ø діагностична функція: використання методів психолого-педагогічної діагностики, щоб вивчити особистість студента й особливості академічної групи, виявити рівень розвитку, психологічних змін суб'єктів педагогічного процесу; Ø естетичний компонент: імідж викладача, його естетична та емоційна привабливість, самопрезентація (уміння себе подавати); Ø рефлексивний компонент: самопізнання, самооцінка, самоконтроль науково-професійної діяльності,її саморегулювання. Професіоналізм діяльності викладача має такі ознаки: ü висока професійна кваліфікація і компетентність, ü володіння ефективними професійними вміннями і навичками, алгоритмами і способами успішного розв'язання професійних завдань, ü творчий підхід. Професіоналізм діяльності викладача вищої школи передбачає оптимальне поєднання суто педагогічної діяльності і науково-дослідною та навчально-методичною роботою. Викладач – учений у галузі науки, яку викладає студентам. Він не тільки ґрунтовно володіє своїм навчальним предметом, а й самостійно проводить дослідження конкретної наукової проблеми, збагачує навчальний курс новими теоретичними висновками іі науковими положеннями, бере участь у роботі наукових конференцій і семінарів, публікує наукові статті й монографії. Професіоналізм діяльності визначається високим рівнем розвитку фахового (предметного) і педагогічного мислення. Мислення за алгоритмом підказує викладачеві методика викладання навчального предмета, проте викладання останнього вимагає також і дивергентного мислення, застосування евристичних прийомів, виявлення чутливості до педагогічних проблем (уміння їх вирішувати, формулювати гіпотези, робити припущення та перевіряти їх). Педагогічна майстерність – комплекс властивостей особистості, що забезпечує високий рівень самоорганізації професійно-педагогічної діяльності. Її елементами є гуманістична спрямованість, професійні знання, педагогічні здібності та педагогічна техніка. Критеріями педагогічної майстерностівикладача є такі: • доцільність (за спрямованістю); • продуктивність (за результатами рівень знань, умінь і навичок студентів, ступінь їхньої вихованості); • оптимальність (у виборі педагогічних засобів); • творчість (за змістом професійної діяльності).
Читайте також:
|
||||||||
|