Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Типологія ринку

 

Наступним за визначенням монопольного становища суб´єктів господарювання на ринку є дослідження ринко­вої структури, виділення різних типів (моделей) ринку за­лежно від ринкової поведінки підприємств, формування ринкових цін, об´єктів збуту, попиту і пропозицій на това­ри тієї або іншої якості.

Ринкова структура включає також внутрішні зв´язки між частинами єдиного цілого — ринку: відносини про­давців і покупців один з одним і між собою, відносини по­тенційних продавців з потенційними покупцями і конкурентами.

Економічна теорія виділяє чотири типу ринку: доскона­ла конкуренція, монополістична конкуренція, олігополія і монополія (таблиця 3.2).

Досконала конкуренція — форма організації ринку, яка передбачає конкуренцію великої кількості продавців і по­купців і при цьому змагання між суб´єктами господарюван­ня з метою отримання завдяки власним досягненням пере­ваг над іншими суб´єктами господарювання відбувається так, що споживачі мають можливість вибирати між продав­цями, а окремий суб´єкт господарювання не може визнача­ти умови обороту товарів на ринку.

Обсяги ринку в порівнянні з пропозицією і попитом окре­мих продавців настільки значні, що вплинути на умови обо­роту товару, в тому числі і на ціну, не може ніхто з суб´єктів ринку. Суб´єкти ринку численні, незалежні і кожний з них займає незначну частку. Бар´єри входу на ринок і виходу з ринку відсутні. У цих умовах один суб´єкт господарювання на ринку не має ринкової влади і продає (купує) продукцію за ціною, що склалася на ринку і не залежить від нього.

Монополія — така форма організації ринку, коли існує єдиний продавець певного товару. Пропозиції підприєм­ства, що займає монопольне становище, протистоїть на рин­ку сукупний попит усіх покупців товару в межах географіч­них і товарних меж відповідного ринку (світових, націо­нальних, регіональних). Якщо в умовах вільної конкуренції будь-який продавець міг продати певну кількість товару за не залежною від нього ринковою ціною, то монопольне підприємство регулює як обсяг продукції, що продається, так і її ціну. Володіючи абсолютною ринковою владою, воно може варіювати обсяг продукції, що випускається ним, її ціну, якість та інші істотні умови обороту.

Підприємство може випускати як один вид продукції, так і багато її видів, але у будь-якому випадку воно вважатиметься таким, що займає монопольне становище тільки по тому виду товарної продукції, в якого повністю відсутні виробники-конкуренти.


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Банки як учасники ринку цінних паперів
  4. Банківські установи на кредитному ринку
  5. Важелі впливу на процеси розвитку ринку капіталу.
  6. Валютний ринок. Види операцій на валютному ринку
  7. Валютний ринок. Види операцій на валютному ринку
  8. Вибір фірмою обсягу виробництва і рівновага конкурентного ринку у довгостроковій перспективі
  9. Вивчення ринку сировини й матеріалів
  10. Вивчення товару і комплексне дослідження ринку.
  11. Види ринку.
  12. Визначення межі ринку товару і конкурентної позиції виробника




Переглядів: 660

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення монопольного становища | ТИПИ РИНКІВ ТА ЇХ ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.05 сек.