МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Пріоритетні напрями розвитку науки в Україні.
Світовий досвід свідчить, що темпи розвитку тієї чи іншої держави багато в чому залежать від правильності вибору пріоритетного фінансування і підтримки розвитку науки. У структурі науки в XXI столітті різко зростає роль теоретичних і фундаментальних наук, які створюють нові знання, збагачують суспільство новими підходами, даними, технологіями, оперативними знаннями для застосування їх у виробництві. У багатьох країнах світу фундаментальна наука, як правило, фінансується з державного бюджету, а прикладні науки – приватними та комерційними структурами. У найближчу перспективу доцільно в Україні сформувати структурне співвідношення фундаментальних наук (Ф), прикладних (П) та дослідження розробок (Р), яке властиве державам з високим технічним рівнем, високою наукомісткістю промислового потенціалу за схемою: Ф=15-16%, П=22-25 %, Р=59-63%. Фундаментальні науки мають розвиватись випереджальними темпами, створюючи теоретичну базу для прикладних наук. Для сучасної науки характерний такий цикл: фундаментальні – прикладні – розробки – впровадження. Враховуючи світові тенденції у розвитку науки в Україні, найбільш пріоритетними напрямами державної підтримки мають стати: у сфері наукового розвитку: • фундаментальна наука, насамперед, розробки вітчизняних наукових колективів, що мають світове визнання; • прикладні дослідження і технології, в яких Україна має значний науковий, технологічний та виробничий потенціал і які здатні забезпечити вихід вітчизняної продукції на світовий ринок; • вища освіта, підготовка наукових і науково-педагогічних кадрів з пріоритетних напрямів науково-технологічного розвитку; • розвиток наукових засад розбудови соціально орієнтованої ринкової економіки; • наукове забезпечення вирішення проблем здоров’я людини та екологічної безпеки; • система інформаційного та матеріально$технічного забезпечення наукової діяльності у сфері технологічного розвитку: • дослідження і створення умов для високопродуктивної праці та сучасного побуту людини; • розроблення засобів збереження і захисту здоров’я людини, забезпечення населення медичною технікою, лікарськими препаратами, засобами профілактики і лікування; • розроблення ресурсів, енергозберігаючих технологій; • розроблення сучасних технологій і техніки для електроенергетики, переробних галузей виробництва, в першу чергу агропромислового комплексу, легкої та харчової промисловості; у сфері виробництва: • формування наукоємних виробничих процесів, сприяння створенню та функціонуванню інноваційних структур (технопарків, інкубаторів тощо); • створення конкурентоспроможних переробних виробництв; • технологічне і технічне оновлення базових галузей економіки держави; • впровадження високорентабельних інноваційно-інвестиційних проектів, реалізація яких може забезпечити якнайшвидшу віддачу і започаткувати прогресивні зміни в структурі виробництва і тенденціях його розвитку. Невід’ємною частиною державної інноваційної політики має стати створення умов для розширення сфери та масштабів попиту, пропозицій і розповсюдження науково$технічних знань в країні, комерційного впровадження науково-технічних розробку у виробництво. Для цього має бути забезпечено:• підвищення рівня та розширення сфери науково-дослідних, дослідно-конструкторських розробок, утому числі шляхомсистематичного підвищення частки витрат на науку в державному бюджеті; • розвиток фундаментальних досліджень, які мають особливе значення для переходу економіки на інноваційний шлях розвитку; • оптимізація структури установ та господарюючих суб’єктів, що діють у науково$технічній сфері; • формування в суспільстві методів сприяння інноваціям шляхом впровадження нових освітніх програм і розвитку системи безперервної освіти (підвищення кваліфікації кадрів) в науці, виробництві, сфері послуг; • створення засад для розвитку науково$технічної діяльності підприємств і посередницьких організацій, які сприяють акти$ візації інноваційної діяльності, допомагають встановленню зв’язків між науково$дослідною сферою і виробництвом (особ$ ливо тих, які займаються комерціалізацією результатів наукових досліджень); • створення інноваційних структур (інкубаторів, центрів тощо), інформаційних та інфраструктурних підприємств, які сприяють впровадженню нових технологій у виробництво; • удосконалення організаційно$економічного механізму міжнародного трансферу технологій з метою створення політичних, правових та економічних умов для зростання притоку іноземного капіталу, а також експорту вітчизняних технологій; • сприяння розвитку винахідництва та забезпеченню на$ дійного патентного захисту результатів прикладних науково$ Читайте також:
|
||||||||
|