Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості розвитку ДБСТ на різних етапах існування

1. Формальна сім'я- це первинна сім'я і колектив на стадії пер­винного синтезу. Це в основному формальне об'єднання дітей і батьків-вихователів, між якими ще немає родинних і дружніх сто­сунків. Батьки виробляють модель сімейного виховання і стосунків із середовищем, переглядають модель подружніх стосунків. Діти адап­туються до родинних умов життя, нових обов'язків стосунків, вироб­ляють модель поведінки у ДБСТ, в новій школі. Згідно з Л.Кузьменко , становлення адаптивної потреби відбувається через послідовне подолання таких стадій, як:

1) виникнення неузгодженості між особистістю та соціальним середовищем, переживання індивідуумом цієї неузгодженості у формі психічної напруги, стресу та ін.;

2) усвідомлення особистістю цієї неузгодженості, її причин, змісту, форми вияву;

3) оцінка індивідом цієї неузгодженості, вироблення мотивів та установок на адаптацію;

4) проектування індивідуальної стратегії і тактики адаптації

Адаптація дитини відбувається успішно, якщо дитина належить до соціального оточення, має вольовий самоконтроль, виражену потре­бу у спілкуванні, прагнення до досягнень і домінування, готовність до діяльності, співпраці, взаємодії і характеризується екстравертністю, відсутністю агресивності, оптимістичністю.

Стосовно батьків-вихователів слід відзначити, що вироблена ни­ми раніше модель сімейного виховання конкретизується та удоско­налюється щодо індивідуальності кожної дитини, а модель под­ружнього життя повинна зберегтися, оскільки в цей час основну ува­гу батьки приділяють дітям, виснажуються, не думають про себе. Але ж добрі стосунки між батьками - умова успішного виховання сиріт в ДБСТ, формування у них позитивної моделі сімейного життя. Озна­ками щасливої подружньої пари є: нормальне безконфліктне спілку­вання, довіра та емпатія, взаєморозуміння, нормальне інтимне жит­тя.

2. Стадія диференціації.На цьому етапі розвитку ДБСТ вимоги батьків-вихователів підтримують окремі діти. Здійснюється вироб­лення моделі поведінки в ДБСТ в інтересах усіх, вихованці починають висувати вимоги до самих себе та інших мешканців ДБСТ. Тут ми зустрічаємося з проявами дезадаптації (активним протестом, три­вожністю і невпевненістю) дітей, які ще не прийняли модель по­ведінки і вимоги вихователів, не хочуть брати участь у виконанні сімейних обов'язків, вимагають до себе особливої уваги, любові, турботи. Це може викликати конфлікти. Починає стверджуватися де­мократичний стиль спілкування, який характеризується діалогами «батьки-діти», «діти-діти», вислуховуванням кожного члена сім'ї, врахуванням його думки, бажань, застосуванням інформування, переконання, прикладу, які розраховані на свідоме сприйняття дитини. Існуючі конфлікти між дітьми, батьками і дітьми долаються через конкретизацію спільно виробленої моделі поведінки в ДБСТ. Важли­вим є виявлення нахилів і здібностей дітей для їх всебічного і гар­монійного розвитку, створення умов для самореалізації в сім'ї і ко­лективі, яким є ДБСТ. Саме ця самореалізація і стане потім основою для досягнення успіху, кожен буде робити те, що до душі.

3. Стадія єдності сім'ї (вторинного синтезу). Характеризуєть­ся тим, що вимоги ставлять на основі виробленої моделі поведінки і
батьки, і самі діти один до одного. Спостерігається впевненість у
собі, відчуття захищеності, безпеки, взаємотурботи та взаємообов'язку, довіра, дружба, батьківська любов. Здійснюється спільне
планування розвитку і функціонування ДБСТ, виконання цього плану
всіма членами сім'ї. Конфлікти розв'язуються їх учасниками са­мостійно, через конкретизацію моделі поведінки.

Основна проблема дітей: самореалізація. Основне завдання батьків: підтримання обраної моделі сімейного життя, розвиток кож­ного вихованця у відповідності з його потребами, нахилами, збере­ження подружніх почуттів, турбота про життя і здоров'я всіх членів родини (ДБСТ), розв'язання поточних проблем життєдіяльності ко­лективу.

4. Етап виходу дітей із сім'ї' (вторинна сім'я). Проблеми поля­гають у підготовці і дітей, і батьків-вихователів до виходу дітей із сім'ї.
Діти обирають свій професійний і життєвий шлях, готуються до самостійного життя в дорослому світі, де кожен сам за себе. Діти дорослішають і у зв'язку з цим з'являються проблеми статевого вихо­вання в ДБСТ, де діти можуть закохатися. З'являються проблеми
професійної орієнтації та підготовки до подальшого навчання. Батьки-вихователі готуються до прийому нових дітей, які будуть вносити
дисонанс у встановлене життя ДБСТ, важливо не порівнювати їх з
давніми вихованцями, а цінувати їх особистість. У батьків-вихова­телів існує проблема вигоряння - багато років без відпусток, в турбо­тах про життя і здоров'я дітей; проблема згасання подружніх почуттів
(на них немає часу) і виникнення почуттів образи за їх втрату, перехід
від стосунків «чоловік-дружина» тільки до стосунків «батько-мати»
(вихователі - колеги). Можуть зникнути власні інтереси, хоббі, які є
цінними не тільки для розвитку і життя дорослих, але й для дітей, для
яких батьки-взірець дорослих.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  8. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  12. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.




Переглядів: 874

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 3. Дитячий будинок сімейного типу – нова форма сімейного влаштування дітей | Каналізація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.224 сек.