МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості розвитку ДБСТ на різних етапах існування1. Формальна сім'я- це первинна сім'я і колектив на стадії первинного синтезу. Це в основному формальне об'єднання дітей і батьків-вихователів, між якими ще немає родинних і дружніх стосунків. Батьки виробляють модель сімейного виховання і стосунків із середовищем, переглядають модель подружніх стосунків. Діти адаптуються до родинних умов життя, нових обов'язків стосунків, виробляють модель поведінки у ДБСТ, в новій школі. Згідно з Л.Кузьменко , становлення адаптивної потреби відбувається через послідовне подолання таких стадій, як: 1) виникнення неузгодженості між особистістю та соціальним середовищем, переживання індивідуумом цієї неузгодженості у формі психічної напруги, стресу та ін.; 2) усвідомлення особистістю цієї неузгодженості, її причин, змісту, форми вияву; 3) оцінка індивідом цієї неузгодженості, вироблення мотивів та установок на адаптацію; 4) проектування індивідуальної стратегії і тактики адаптації Адаптація дитини відбувається успішно, якщо дитина належить до соціального оточення, має вольовий самоконтроль, виражену потребу у спілкуванні, прагнення до досягнень і домінування, готовність до діяльності, співпраці, взаємодії і характеризується екстравертністю, відсутністю агресивності, оптимістичністю. Стосовно батьків-вихователів слід відзначити, що вироблена ними раніше модель сімейного виховання конкретизується та удосконалюється щодо індивідуальності кожної дитини, а модель подружнього життя повинна зберегтися, оскільки в цей час основну увагу батьки приділяють дітям, виснажуються, не думають про себе. Але ж добрі стосунки між батьками - умова успішного виховання сиріт в ДБСТ, формування у них позитивної моделі сімейного життя. Ознаками щасливої подружньої пари є: нормальне безконфліктне спілкування, довіра та емпатія, взаєморозуміння, нормальне інтимне життя. 2. Стадія диференціації.На цьому етапі розвитку ДБСТ вимоги батьків-вихователів підтримують окремі діти. Здійснюється вироблення моделі поведінки в ДБСТ в інтересах усіх, вихованці починають висувати вимоги до самих себе та інших мешканців ДБСТ. Тут ми зустрічаємося з проявами дезадаптації (активним протестом, тривожністю і невпевненістю) дітей, які ще не прийняли модель поведінки і вимоги вихователів, не хочуть брати участь у виконанні сімейних обов'язків, вимагають до себе особливої уваги, любові, турботи. Це може викликати конфлікти. Починає стверджуватися демократичний стиль спілкування, який характеризується діалогами «батьки-діти», «діти-діти», вислуховуванням кожного члена сім'ї, врахуванням його думки, бажань, застосуванням інформування, переконання, прикладу, які розраховані на свідоме сприйняття дитини. Існуючі конфлікти між дітьми, батьками і дітьми долаються через конкретизацію спільно виробленої моделі поведінки в ДБСТ. Важливим є виявлення нахилів і здібностей дітей для їх всебічного і гармонійного розвитку, створення умов для самореалізації в сім'ї і колективі, яким є ДБСТ. Саме ця самореалізація і стане потім основою для досягнення успіху, кожен буде робити те, що до душі. 3. Стадія єдності сім'ї (вторинного синтезу). Характеризується тим, що вимоги ставлять на основі виробленої моделі поведінки і Основна проблема дітей: самореалізація. Основне завдання батьків: підтримання обраної моделі сімейного життя, розвиток кожного вихованця у відповідності з його потребами, нахилами, збереження подружніх почуттів, турбота про життя і здоров'я всіх членів родини (ДБСТ), розв'язання поточних проблем життєдіяльності колективу. 4. Етап виходу дітей із сім'ї' (вторинна сім'я). Проблеми полягають у підготовці і дітей, і батьків-вихователів до виходу дітей із сім'ї.
Читайте також:
|
||||||||
|