МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Як і будь-яка наука, педагогіка має свої закони, закономірності, принципи і дидактичні правила їх реалізації.Закони і закономірності в педагогіці Література План Закономірності та принципи навчання ЛЕКЦІЯ 3
1. Закони і закономірності в педагогіці 2. Загальні закономірності та їх роль у раціоналізації уроку 3. Конкретні закономірності — основа проектування уроку 4. Принципи навчання та дидактичні правила їх реалізації
1. Бабаяский Ю.К. Осуществить реформу на научной основе // Сов. педагогика - 1988. —№8. 2. Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка: теорія та історія. — К.,1995. 3. Державні стандарти загальної середньої освіти в Україні. — К.,1997. 4. Дидактика середньої школи / За ред. М.А. Данилова, М.М. Скаткіна. — М.,1975. 5. Малафіїк І.В. Урок у сучасній школі. - Рівне, 1997. 6. Матіоша І.К. Гуманізація навчання і виховання в сучасній школі. — К.,1995. 7. Педагогіка / За ред. М.Д. Ярмаченка. — К.,1986. 8. Підласий І.П. Як підготувати ефективний урок. - К.,1989 9. Фіцула М.М. Педагогіка. — Тернопіль, 1997, 2000. 10. Харламов И.Ф. Педагогика. — М.,1999.
У філософії законом називають необхідне, істотне, об'єктивне відношення, що повторюється. У навчально-виховному процесі діють фундаментальні закони розвитку природи й суспільства, пізнані філософією (закони єдності й боротьби протилежностей, взаємопереходу кількості в якість, заперечення заперечення, закони історичного матеріалізму та загальні економічні закони вартості, собівартості, рентабельності та ін.). Закон єдності і боротьби протилежностей буквально пронизує кожен акт навчально-виховного процесу. Наприклад, співвідношення емоційного й раціонального в навчанні. Не всі вчителі можуть похвалитися врахуванням цієї суперечності, найчастіше можна побачити на уроках забагато раціонального і обмаль емоційного. Майстри педагогічної справи давно довели, що учень повинен вчитися переможно (В.Ф.Шаталов); навчання має бути заняттям радісним (Ш.О.Амонашвілі); дайте дитині пережити щасливу мить — і успіх вам гарантований (В.О.Сухомлинський); принцип емоційності навчання заслуговує на особливу увагу вчителя (В.І.Помагайба). На кожному уроці постійно проявляється інший фундаментальний закон — взаємопереходу кількості в якість. Кількісне зростання обсягу знань із часом приводить до докорінних якісних зрушень розвитку, вихованості учнів. Педагог прогнозує, планує зміни, нарощує темпи та обсяг навчання, виховання і розвитку на основі досягнутого. Головним законом педагогіки є відповідність навчання й освіти рівневі продуктивних сил і виробничих відносин, науково-технічному, соціальному, культурному і духовному прогресу суспільства. У цьому законі, який об'єктивно діяв у всі часи, є дві риси: 1) випереджальний характер освіти порівняно з розвитком суспільства; 2) зворотний зв'язок між станом освіти і виховання та розвитком суспільного прогресу, пріоритетність освіти та виховання.
Читайте також:
|
||||||||
|