Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Як і будь-яка наука, педагогіка має свої закони, закономірності, принципи і дидактичні правила їх реалізації.

Закони і закономірності в педагогіці

Література

План

Закономірності та принципи навчання

ЛЕКЦІЯ 3

 

 

1. Закони і закономірності в педагогіці

2. Загальні закономірності та їх роль у раціоналізації уроку

3. Конкретні закономірності — основа проектування уроку

4. Принципи навчання та дидактичні правила їх реалізації

 

 

1. Бабаяский Ю.К. Осуществить реформу на научной основе // Сов. педагогика - 1988. —№8.

2. Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка: теорія та історія. — К.,1995.

3. Державні стандарти загальної середньої освіти в Україні. — К.,1997.

4. Дидактика середньої школи / За ред. М.А. Данилова, М.М. Скаткіна. — М.,1975.

5. Малафіїк І.В. Урок у сучасній школі. - Рівне, 1997.

6. Матіоша І.К. Гуманізація навчання і виховання в сучасній школі. — К.,1995.

7. Педагогіка / За ред. М.Д. Ярмаченка. — К.,1986.

8. Підласий І.П. Як підготувати ефективний урок. - К.,1989

9. Фіцула М.М. Педагогіка. — Тернопіль, 1997, 2000.

10. Харламов И.Ф. Педагогика. — М.,1999.


 

У філософії законом називають необхідне, істотне, об'єктивне відношення, що повторюється. У навчально-виховному процесі діють фундаментальні закони розвитку природи й суспільства, пізнані філософією (закони єдності й боротьби протилежностей, взаємопереходу кількості в якість, заперечення заперечення, закони історичного матеріалізму та загальні економічні закони вартості, собівартості, рентабельності та ін.).

Закон єдності і боротьби протилежностей буквально пронизує кожен акт навчально-виховного процесу. Наприклад, співвідношення емоційного й раціонального в навчанні. Не всі вчителі можуть похвалитися врахуванням цієї суперечності, найчастіше можна побачити на уроках забагато раціонального і обмаль емоційного. Майстри педагогічної справи давно довели, що учень повинен вчитися переможно (В.Ф.Шаталов); навчання має бути заняттям радісним (Ш.О.Амонашвілі); дайте дитині пережити щасливу мить — і успіх вам гарантований (В.О.Сухомлинський); принцип емоційності навчання заслуговує на особливу увагу вчителя (В.І.Помагайба).

На кожному уроці постійно проявляється інший фундаментальний закон — взаємопереходу кількості в якість. Кількісне зростання обсягу знань із часом приводить до докорінних якісних зрушень розвитку, вихованості учнів. Педагог прогнозує, планує зміни, нарощує темпи та обсяг навчання, виховання і розвитку на основі досягнутого.

Головним законом педагогіки є відповідність навчання й освіти рівневі продуктивних сил і виробничих відносин, науково-технічному, соціальному, культурному і духовному прогресу суспільства.

У цьому законі, який об'єктивно діяв у всі часи, є дві риси:

1) випереджальний характер освіти порівняно з розвитком суспільства;

2) зворотний зв'язок між станом освіти і виховання та розвитком суспільного прогресу, пріоритетність освіти та виховання.

 


Читайте також:

  1. V. Етичні правила психологічних досліджень
  2. А ви слідуєте цім правилам, коли виступаєте публічно?
  3. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  4. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  5. Антикорупційні принципи
  6. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  7. Б/. Принципи виборчого права.
  8. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  9. Базові принципи психології спорту.
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.




Переглядів: 832

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види та розміри цінових знижок | Конкретні закономірності — основа проектування уроку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.