МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Види та розміри цінових знижок
Найчастіше використовуються такі види знижок: 1.Знижка за обсяг придбаного товару - це зниження ціни для покупців, які закуповують значну кількість товару. Знижка встановлюється у відсотках до загальної вартості або ціни одиниці товару, що закуповується. Знижка за обсяг придбаного товару може пропонуватися всім покупцям. Продавець товару у такому випадку має слідкувати за тим, аби сума знижки не перевищувала його суми економії на витратах у зв'язку зі збільшенням обсягів реалізації товару, що продається. 2.Знижка за кількість придбаного товару за прогресивною шкалою. Така знижка надається посередникам з метою стимулювання їх до більшого обсягу реалізації товару. Наприклад, при купівлі 100 одиниць товару ціна встановлюється -130 грошових одиниць за одиницю товару. Якщо посередник купує більше 100 одиниць товару, ціна знижується на 2%, якщо більше 200 одиниць, то ціна зменшується на 3% і т.д. 3.Знижка за обумовлений обсяг придбаної продукції за певний проміжок часу називається бонусною знижкою. В угоді у такому випадку встановлюється шкала знижок залежно від обсягу закупленого товару протягом визначеного терміну. За деякими видами обладнання бонусні знижки досягають 15-20% обороту, а за сировинними і сільськогосподарськими товарами 7-8% 4.Дилерська знижка - надається виробниками своїм представникам-реалізаторам або посередникам з реалізації товарів (у тому числі і закордонним). Частіше дилерські знижки надаються під час реалізації транспортних засобів, обладнання, вони коливаються залежно від виду, марки машини та обладнання і сягають у середньому 15-20% від ціни. 5.Функціональна знижка - це знижка, яка пропонується підприємствами-виробниками службам збуту, які виконують функції з реалізації товару, його збереження, ведення обліку тощо. 6.Знижка за оплату товару готівкою (загальна чи проста знижка). Така форма платежу покращує фінансовий стан виробника з точки зору готівкових коштів, оскільки зазвичай в практиці ринкових відносин терміни оплати рахунків за відвантажену продукцію коливається від ЗО до 90 днів. Залежно від суми угоди такі знижки можуть складати від 3 до 6%. 7.Знижка при авансовій оплаті товару 8.Знижка декорт надається виходячи з фактурної вартості товару за оплату його у стислий термін. Наприклад, прописана у рахунку - фактурі умов, «3/5 нетто 30» означає, що оплату потрібно здійснити не пізніше 30 днів з моменту отримання товару, якщо оплата здійснена до 5 днів, надається знижка у розмірі 3%. 9.Дисконтні знижки - це різниця між цінами на один і той самий товар з різними термінами його постачання. Чим довше термін постачання, тим більша знижка і менша ціна товару. 10.Сезонні знижки - надаються за купівлю несезонного товару в період сезонного розпродажу. У міжсезонні періоди падає попит на такі товари, сезонні знижки дозволяють підприємствам підтримувати постійний рівень реалізації. Розмір сезонних знижок доходить до 50-80%. 11.Знижка за першу партію товару - надається як правило на новий товар, коли ще не визначено який буде попит. Така знижка надається з метою зацікавити продавців нових товарів. 12.Спеціальна (персоніфікована) знижка надається так званим «обранцям». Це певна категорія покупців, якими безпосередньо зацікавлені продавці. Така знижка є досить ефективною для зацікавлення покупців у придбанні пробних, елітних, ексклюзивних товарів 13.Експортні знижки - надаються іноземним партнерам, які реалізують вітчизняні товари за кордоном. 14.Особисті знижки (довірчі) – надаються постійним клієнтам підприємства. 15.Закриті знижки - надаються на продукцію, що виробляється у замкнених формуваннях. Наприклад, у внутрішніх фірмових поставках, внутрішніх торговельних у групуваннях. 16.Залікові знижки - надаються як своєрідний товарообмінний залік вартості товару, тобто зниження ціни на новий товар за умови повернення старого. Найчастіше такі знижки використовуються при реалізації автомобілів. 17.Непомітні знижки - це форма надання додаткових безкоштовних послуг покупцю. Наприклад, надання пільгових кредитів, безкоштовне встановлення, підключення, обслуговування техніки тощо. Крім базової ціни (як уже зазначалося), існують різні варіанти знижок-надбавок, які враховують особливості поставки товару споживачу та інші умови контракту. Характеристики деяких з таких цін за міжнародною класифікацією наведено в таблиці.
У даному випадку термін «франко» означає, яким чином розподіляються витрати на доставку товару споживачу між постачальником і споживачем. У загальному випадку надбавки чи знижки до базової ціни можуть встановлюватися, виходячи з таких підстав. Підстави для встановлення надбавок: • високий рівень якості; • високий імідж; • комплектація на вимогу замовника; • високий рівень передпродажного і післяпродажного сервісу; • прискорений термін постачання; • відстрочення оплати; • форма оплати; • віддаленість регіону постачання від регіону виготовлення; • виготовлення товару на замовлення за специфічними вимогами споживача; • обсяг партії постачання відрізняється від звичайного та ін. Підстави для встановлення знижок: • великі партії закупки товару; • форма оплати; • постійний клієнт (кінцевий споживач чи посередник); • передоплата товару; • стимулювання споживачів (покупців), наприклад, при виведенні нового товару на ринок чи освоєнні нового ринку; • розпродаж товару (наприклад, сезонний чи залишків на складах); • залучення бажаного клієнта (наприклад, відомої фірми, що потім можна обігрувати у рекламі «... серед наших клієнтів є такі відомі фірми, як ...») та ін. Остаточна ціна повинна враховувати вимоги чинного законодавства, що регламентує процеси ціноутворення, зокрема: включення до ціни ПДВ та акцизного збору – якщо товар підакцизний, не перевищувати верхній рівень цін (якщо для даного товару вони регламентуються), а також максимальну торгову націнку та ін. Крім того, вона повинна враховувати принцип встановлення ціни (за одиницю товару, певну його вагу чи об'єм тощо). Незалежно від методу визначення базових і остаточних цін для досягнення цілей цінової політики можуть застосовуватися різні стратегії ціноутворення як товаровиробниками, так і посередниками (див. пит. 2). Слід зазначити, що конкуренті переваги має в першу чергу той товар, який здатний задовольняти потреби і запити споживачів не гірше, ніж товари-аналоги, при менших витратах на його придбання і експлуатацію протягом всього терміну служби (ціна експлуатації чи споживання): де Я — інтегральний показник якості товару, що аналізується; Яа — інтегральний показник якості товару-аналога; Ц - ціна експлуатації товару, що аналізується; Цеа - ціна експлуатації товару-аналога. Ціну експлуатації товару (суму витрат споживання товару за період його експлуатації) можна розрахувати за формулою: де Ц - ціна придбання товару; Веij - витрати виду пов'язані з експлуатацією товару в періоді і; В3 — залишкова вартість товару; п - кількість років експлуатації товару; т - кількість видів витрат, пов'язаних з експлуатацією товару; р - норма дисконту. Якщо ж кращий товар однозначно визначити не можна, то вибір буде зроблено на користь того товару, який забезпечує мінімальне співвідношення «ціна експлуатації - якість»:
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|