Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види та розміри цінових знижок

Види знижок Характерна ознака знижок Розмір знижок
1. Кількісні За обсяг придбаного товару до 15%
2. Прогресивні За кожну одиницю понад обумовленого обсягу товару до 5%
3.Бону сні За обумовлений обсяг придбаного товару протягом визначеного терміну. до 7-8%
4. Дилерські За надання посередницьких послуг з реалізації товарів до 30%
5.Функціональні За виконання функцій реалізації товару до 30%
6. Загальні (прості) За оплату товарів готівкою до 10%
7. Завдаткові За передоплату завдатку за товар 3-6%
8. Декорт За прискорення оплати товару 2-5%
9. Дисконтні знижки За різницю у термінах постачання продукції до 30%
10. Сезонні За купівлю товару у міжсезонні періоди 50-80%
11. За першу партію товару За ризик у зв'язку з невідомим попитом на товар до 20%
12. Спеціальні За ризик не реалізації елітних, ексклюзивних виробів до 30%
13. Експортні За реалізацію товарів за кордоном до 30%
14. Особисті Для постійних клієнтів до 30%
15. Закриті Для обмежених покупців до 50%
16. Залікові За умови повернення старого товару 10-30%
17. Непомітні Форма надання безкоштовних послуг покупцям до 10%

 

Найчастіше використовуються такі види знижок:

1.Знижка за обсяг придбаного товару - це зниження ціни для покупців, які закуповують значну кількість товару. Знижка встановлюється у відсотках до загальної вартості або ціни одиниці товару, що закуповується. Знижка за обсяг придбаного товару може пропонуватися всім покупцям. Продавець товару у такому випадку має слідкувати за тим, аби сума знижки не перевищувала його суми економії на витратах у зв'язку зі збільшенням обсягів реалізації товару, що продається.

2.Знижка за кількість придбаного товару за прогресивною шкалою. Така знижка надається посередникам з метою стимулювання їх до більшого обсягу реалізації товару.

Наприклад, при купівлі 100 одиниць товару ціна встановлюється -130 грошових одиниць за одиницю товару. Якщо посередник купує більше 100 одиниць товару, ціна знижується на 2%, якщо більше 200 одиниць, то ціна зменшується на 3% і т.д.

3.Знижка за обумовлений обсяг придбаної продукції за певний проміжок часу називається бонусною знижкою. В угоді у такому випадку встановлюється шкала знижок залежно від обсягу закупле­ного товару протягом визначеного терміну. За деякими видами обладнання бонусні знижки досягають 15-20% обороту, а за сиро­винними і сільськогосподарськими товарами 7-8%

4.Дилерська знижка - надається виробниками своїм представникам-реалізаторам або посередникам з реалізації товарів (у тому числі і закордонним). Частіше дилерські знижки надаються під час реалізації транспортних засобів, обладнання, вони коливаються залежно від виду, марки машини та обладнання і сягають у серед­ньому 15-20% від ціни.

5.Функціональна знижка - це знижка, яка пропонується підприємствами-виробниками службам збуту, які виконують функції з реалізації товару, його збереження, ведення обліку тощо.

6.Знижка за оплату товару готівкою (загальна чи проста знижка). Така форма платежу покращує фінансовий стан виробника з точки зору готівкових коштів, оскільки зазвичай в практиці ринкових відносин терміни оплати рахунків за відвантажену продукцію коливається від ЗО до 90 днів. Залежно від суми угоди такі знижки можуть складати від 3 до 6%.

7.Знижка при авансовій оплаті товару

8.Знижка декорт надається виходячи з фактурної вартості товару за оплату його у стислий термін. Наприклад, прописана у рахунку - фактурі умов, «3/5 нетто 30» означає, що оплату потрібно здійснити не пізніше 30 днів з моменту отримання товару, якщо оплата здійснена до 5 днів, надається знижка у розмірі 3%.

9.Дисконтні знижки - це різниця між цінами на один і той самий товар з різними термінами його постачання. Чим довше термін постачання, тим більша знижка і менша ціна товару.

10.Сезонні знижки - надаються за купівлю несезонного товару в період сезонного розпродажу. У міжсезонні періоди падає попит на такі товари, сезонні знижки дозволяють підприємствам підтримувати постійний рівень реалізації. Розмір сезонних знижок доходить до 50-80%.

11.Знижка за першу партію товару - надається як правило на новий товар, коли ще не визначено який буде попит. Така знижка надається з метою зацікавити продавців нових товарів.

12.Спеціальна (персоніфікована) знижка надається так званим «обранцям». Це певна категорія покупців, якими безпосередньо зацікавлені продавці. Така знижка є досить ефективною для зацікавлення покупців у придбанні пробних, елітних, ексклюзивних товарів

13.Експортні знижки - надаються іноземним партнерам, які реалізують вітчизняні товари за кордоном.

14.Особисті знижки (довірчі) – надаються постійним клієнтам підприємства.

15.Закриті знижки - надаються на продукцію, що виробляється у замкнених формуваннях. Наприклад, у внутрішніх фірмових поставках, внутрішніх торговельних у групуваннях.

16.Залікові знижки - надаються як своєрідний товарообмінний залік вартості товару, тобто зниження ціни на новий товар за умови повернення старого. Найчастіше такі знижки використо­вуються при реалізації автомобілів.

17.Непомітні знижки - це форма надання додаткових безкоштовних послуг покупцю. Наприклад, надання пільгових кредитів, безкоштовне встановлення, підключення, обслуговування техніки тощо.

Крім базової ціни (як уже зазначалося), існують різні варіанти знижок-надбавок, які враховують особливості поставки товару споживачу та інші умови контракту. Характеристики деяких з таких цін за міжнародною класифікацією наведено в таблиці.

Характеристики цін залежно від умов контракту
Назва ціни Міжнародна назва Сутність ціни
Франко - склад постачальника Ex works Усі витрати на доставку товару сплачує споживач
Франко – вагон (станція відправлення) FOR (free on rail), ful load Ціна передбачає витрати на доставку товару від товаровиробника до залізничної станції та завантаження у вагон
Франко - кордон Deliver at frontier Ціна передбачає оплату всіх витрат на транспортування товару до кордону (при міжнародних поставках)
Франко - порт відправлення (франко - уздовж судна) FAS – free alonqside ship Ціна передбачає оплату постачальником доставки товару до порту з вивантаженням на причалі перед судном
Франко - судно (порт відправлення) FOB - free on board Порівняно з попередньою передбачає додаткову оплату постачальником витрат на завантаження товару на судно
Франко - судно - порт призначення CAF - cost and freight Ціна передбачає оплату постачальником доставки до порту призначення
Франко - судно - порт призначення та страхування GIF - cost, insurance, freight Ціна передбачає вартість товару, його страхування на випадок псування чи втрати, а також фрахт судна
Франко - порт призначення Ex quaq Передбачає оплату постачальником усіх витрат до порту призначення разом з вартістю розвантаження
Франко - склад споживача Delivered dutipaid Передбачає оплату постачальником усіх витрат на доставку продукції споживачу

 

У даному випадку термін «франко» означає, яким чином розподіляються витрати на доставку товару споживачу між постачальником і споживачем.

У загальному випадку надбавки чи знижки до базової ціни можуть встановлюватися, виходячи з таких підстав.

Підстави для встановлення надбавок:

• високий рівень якості;

• високий імідж;

• комплектація на вимогу замовника;

• високий рівень передпродажного і післяпродажного сервісу;

• прискорений термін постачання;

• відстрочення оплати;

• форма оплати;

• віддаленість регіону постачання від регіону виготовлення;

• виготовлення товару на замовлення за специфічними вимогами споживача;

• обсяг партії постачання відрізняється від звичайного та ін.

Підстави для встановлення знижок:

• великі партії закупки товару;

• форма оплати;

• постійний клієнт (кінцевий споживач чи посередник);

• передоплата товару;

• стимулювання споживачів (покупців), наприклад, при виведенні нового товару на ринок чи освоєнні нового ринку;

• розпродаж товару (наприклад, сезонний чи залишків на складах);

• залучення бажаного клієнта (наприклад, відомої фірми, що потім можна обігрувати у рекламі «... серед наших клієнтів є такі відомі фірми, як ...») та ін.

Остаточна ціна повинна враховувати вимоги чинного законодавства, що регламентує процеси ціноутворення, зокрема: включення до ціни ПДВ та акцизного збору – якщо товар підакцизний, не перевищувати верхній рівень цін (якщо для даного товару вони регламентуються), а також максимальну торгову націнку та ін. Крім того, вона повинна враховувати принцип встановлення ціни (за одиницю товару, певну його вагу чи об'єм тощо).

Незалежно від методу визначення базових і остаточних цін для досягнення цілей цінової політики можуть застосовуватися різні стратегії ціноутворення як товаровиробниками, так і посередниками (див. пит. 2).

Слід зазначити, що конкуренті переваги має в першу чергу той товар, який здатний задовольняти потреби і запити споживачів не гірше, ніж товари-аналоги, при менших витратах на його придбання і експлуатацію протягом всього терміну служби (ціна експлуатації чи споживання):

де Я — інтегральний показник якості товару, що аналізується; Яа — ін­тегральний показник якості товару-аналога; Ц - ціна експлуатації товару, що аналізується; Цеа - ціна експлуатації товару-аналога.

Ціну експлуатації товару (суму витрат споживання товару за період його експлуатації) можна розрахувати за формулою:

де Ц - ціна придбання товару; Веij - витрати виду пов'язані з експлуатацією товару в періоді і; В3 — залишкова вартість товару; п - кількість років експлуатації товару; т - кількість видів витрат, пов'язаних з експлуатацією товару; р - норма дисконту.

Якщо ж кращий товар однозначно визначити не можна, то вибір буде зроблено на користь того товару, який забезпечує мінімальне співвідношення «ціна експлуатації - якість»:

 


Читайте також:

  1. Вплив ціни на пропозицію Вплив нецінових чинників на
  2. Габаритні розміри
  3. Ливникові втулки прес-форм для литва термопластів під тиском згідно ГОСТ 22077-76 (розміри в мм).
  4. Межі і розміри ареалів
  5. Облік знижок у Західноєвропейських країнах
  6. Облік наданих знижок, повернення товарів та ПДВ
  7. Основні варіанти зміни ринкової рівноваги під впливом нецінових чинників
  8. Основні розміри кісті руки людини
  9. Основні розміри парт умм
  10. Передбачення як фактор, який визначає розміри виробництва та зайнятості
  11. Питання №2 Розміри ставок податку




Переглядів: 6119

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сьомий етап | Як і будь-яка наука, педагогіка має свої закони, закономірності, принципи і дидактичні правила їх реалізації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.