Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Та особливості його організації

Література

План

У ВИЩІЙ ШКОЛІ

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ

1. Педагогічний процес у вищому навчальному закладі та особливості його організації.

2. Закономірності та принципи навчання у ВНЗ.

3. Методи і засоби навчання у вищій школі.

Основні поняття до теми: педагогічний процес, закономірності , принципи навчання, навчально-професійна діяльність, методи, прийоми, засоби навчання, інтерактивні методи навчання.

Основна:

1. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К.: Центр. Навчальної літератури, 2003. – 316 с.

2. Вітвицька С.С. Практикум з педагогіки вищої школи. Навчальний посібник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 396 с.

3. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с.

4. Лекції з педагогіки вищої школи: Навч. посібник /За ред. В.І.Лозової. – Харків: „ОВС”, 2006. – 496 с.

5. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник /За ред. З.Н.Курлянд. – К.: Знання, 2005. – 399 с.

6. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: „Академвидав”, 2006. – 352 с.

Додаткова:

7. Вища освіта в Україні: Навч. посібник /В.Г.Кремень, С.М.Ніколаєнко, М.Ф.Степко та ін.. – К., 2005. – 327 с.

8. Закон України «Про вищу освіту» //Освіта в Україні. Нормативна база (2-е вид.). – К., 2006. – С.40-92.


1. Педагогічний процес у вищому навчальному закладі

 

 

Педагогічний процес у ВНЗ – це цілеспрямована, мотивована, доцільно організована та змістовно насичена система взаємодії суб’єктів та об’єктів навчально-виховного процесу з метою професійної підготовки майбутніх фахівців.

 

Найважливішими компонентами педагогічного процесу є процеси навчання і виховання, що ведуть до професійного та особистісного формування та розвитку.

 

Учасниками педагогічного процесу у ВНЗ є:

· суб’єкти (викладачі);

· об’єкти (студенти).

Між ними встановлюється суб’єкт-об’єктна взаємодія, яка при активізації начально-пізнавальної діяльності студентів взаємодія змінюється на суб’єкт-суб’єктну.

Викладання – діяльність викладача, спрямована на управління навчально-пізнавальною діяльністю студента на основі врахуван­ня об’єктивних і суб’єктивних закономірностей, принципів, ме­тодів, організаційних форм і засобів навчання.

У процесі викладання перед студентами ставляться пізнавальні завдання, надаються нові знання, організо­вується самостійна робота із засвоєння, закріплення і за­стосування знань, проводиться перевірка якості знань, умінь та навичок.

Учіння – цілеспрямований процес засвоєння студентами знань, умінь і навичок, регламентований навчальними планами і програ­мами.

Структуру педагогічного процесу у ВНЗ складають процесуальні компоненти:

· мета;

· принципи;

· зміст;

· форми;

· методи.

Загальна мета педагогічного процесу у ВНЗ загалом регламентована державним (соціальним) замовленням на фахівця (випускника ВНЗ).

Конкретна мета педагогічного процесу ВНЗ (навчального заняття) зумовлена навчальною дисципліною, її метою та місцем у підготовці фахівця.

Результатом функціонування педагогічного процесу у ВНЗ як системи загалом є професійні знання, уміння та навички майбутнього фахівця та його готовність до виконання професійної діяльності.

 

Конструювання педагогічного процесу у ВНЗ передбачає виокремлення та реалізацію основних його етапів:

 

1. Підготовчий етап, який передбачає:

- аналіз мети, змісту та наявних умов навчання;

- аналіз навчально-методичної літератури;

- вибір форм, методів навчання;

- планування педагогічного процесу (складання плану-конспекту заняття);

- розподіл часу на реалізацію запланованого.

 

2. Основний етап, що передбачає реалізацію запланованого, а саме:

- формулювання мети та завдань навчальної діяльності та сприйняття її студентами;

- використання запланованих форм, методів прийомів, засобів організації педагогічного процесу (викладання та учіння);

- здійснення різних заходів заохочення та контролю навчально-пізнавальної діяльності студентів.

3. Завершальний (аналітичний) етап, який передбачає:

- Співставлення відповідності результатів і мети педагогічного процесу;

- аналіз суб’єктами та об’єктами педагогічного процесу його переваг та недоліків;

- контроль результатів професійної підготовки студентів;

- аналіз причин та факторів впливу на отримані результати.



Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  3. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  4. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  5. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  6. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  9. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  10. Аграрне виробництво і його особливості
  11. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  12. Акти з охорони праці в організації.




Переглядів: 519

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 4 | Закономірності та принципи навчання у ВНЗ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.