Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Закономірності та принципи навчання у ВНЗ

 

Закономірності навчання – об’єктивні, стійкі та істотні зв’язки в навчальному процесі, що зумовлюють його ефективність.

 

Загалом закономірності навчання у ВНЗ відповідають закономірностям навчання в інших освітніх закладах і їх поділяють на об’єктивні і суб’єктивні.

І.П.Підласим закономірності виокремлює в наступні групи:

· загальні закономірності (взаємозалежність мети, змісту, управління, методів навчання та вплив їх на його ефективність);

· дидактичні закономірності (результати навчання залежать відспособу участі студентів у навчальній діяльності, від методів та засобів, які застосовуються);

· гносеологічні закономірності (продуктивність педагогічного процесу прямо пропорційна потребам студента у навчанні, обсягу практичних знань та умінь і залежить від рівня проблемності навчання, активності студентів у розв’язанні навчальних проблем);

· психологічні закономірності (продуктивність навчання залежить від інтересу студентів до навчання, зумовлена рівнем їх уміння самостійно працювати, а також залежить від особливостей мислення, пам’яті тощо студентів);

· соціологічні закономірності (розвиток індивіда зумовлений розвитком інших індивідів, з якими він перебуває у прямому або непрямому спілкуванні);

· організаційні закономірності (ефективність навчання залежить від організації, ставлення студентів до навальної праці, стану, здоровя та режиму їх розумової діяльності).

Процес навчання здійснюється на основі обґрунтованих і перевірених практикою дидак­тичних принципів, зумовлених закономірностями і завданнями освіти.

Принципи навчання (лат. рrіпсіріит – початок, основа) – основні положення, що визначають зміст, організаційні форми і методи навчальної роботи.

Загальнодидактичні принципи:

· принцип науковості;

· принцип системності і послідовності навчання;

· принцип доступності навчання;

· принцип зв’язку навчання з життям;

· принцип свідомості і активності у навчанні;

· принцип наочності у навчанні („золоте правило” ди­дактики);

· принцип міцності засвоєння знань, умінь і нави­чок;

· принцип індивідуального підходу;

· принцип емоційності навчання.

 

Специфічні принципи навчання:

· принцип єдності наукової і навчальної діяльності кафедр і викладачів;

· принцип участі студентів у науково-дослідній ро­боті;

· принцип органічної єдності теоретичної і практич­ної підготовки студентів;

· принцип урахування особистих можливостей кож­ного студента.

Принципи навчання тісно взаємопов’язані, зумовлю­ють один одного, жоден з них не може бути використаний без урахування інших. Тому в процесі навчання викладач повинен керуватися всіма принципами.

 

 



Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  3. V Засоби навчання
  4. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  5. Адаптації та навчання
  6. Активний метод навчання
  7. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  8. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  9. Антикорупційні принципи
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  12. Б/. Принципи виборчого права.




Переглядів: 4645

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Та особливості його організації | Методи і засоби навчання у вищій школі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.