Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Закономірності та принципи навчання у ВНЗ

 

Закономірності навчання – об’єктивні, стійкі та істотні зв’язки в навчальному процесі, що зумовлюють його ефективність.

 

Загалом закономірності навчання у ВНЗ відповідають закономірностям навчання в інших освітніх закладах і їх поділяють на об’єктивні і суб’єктивні.

І.П.Підласим закономірності виокремлює в наступні групи:

· загальні закономірності (взаємозалежність мети, змісту, управління, методів навчання та вплив їх на його ефективність);

· дидактичні закономірності (результати навчання залежать відспособу участі студентів у навчальній діяльності, від методів та засобів, які застосовуються);

· гносеологічні закономірності (продуктивність педагогічного процесу прямо пропорційна потребам студента у навчанні, обсягу практичних знань та умінь і залежить від рівня проблемності навчання, активності студентів у розв’язанні навчальних проблем);

· психологічні закономірності (продуктивність навчання залежить від інтересу студентів до навчання, зумовлена рівнем їх уміння самостійно працювати, а також залежить від особливостей мислення, пам’яті тощо студентів);

· соціологічні закономірності (розвиток індивіда зумовлений розвитком інших індивідів, з якими він перебуває у прямому або непрямому спілкуванні);

· організаційні закономірності (ефективність навчання залежить від організації, ставлення студентів до навальної праці, стану, здоровя та режиму їх розумової діяльності).

Процес навчання здійснюється на основі обґрунтованих і перевірених практикою дидак­тичних принципів, зумовлених закономірностями і завданнями освіти.

Принципи навчання (лат. рrіпсіріит – початок, основа) – основні положення, що визначають зміст, організаційні форми і методи навчальної роботи.

Загальнодидактичні принципи:

· принцип науковості;

· принцип системності і послідовності навчання;

· принцип доступності навчання;

· принцип зв’язку навчання з життям;

· принцип свідомості і активності у навчанні;

· принцип наочності у навчанні („золоте правило” ди­дактики);

· принцип міцності засвоєння знань, умінь і нави­чок;

· принцип індивідуального підходу;

· принцип емоційності навчання.

 

Специфічні принципи навчання:

· принцип єдності наукової і навчальної діяльності кафедр і викладачів;

· принцип участі студентів у науково-дослідній ро­боті;

· принцип органічної єдності теоретичної і практич­ної підготовки студентів;

· принцип урахування особистих можливостей кож­ного студента.

Принципи навчання тісно взаємопов’язані, зумовлю­ють один одного, жоден з них не може бути використаний без урахування інших. Тому в процесі навчання викладач повинен керуватися всіма принципами.

 

 



Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  3. V Засоби навчання
  4. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  5. Адаптації та навчання
  6. Активний метод навчання
  7. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  8. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  9. Антикорупційні принципи
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  12. Б/. Принципи виборчого права.




Переглядів: 4585

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Та особливості його організації | Методи і засоби навчання у вищій школі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.