Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Контроль за діяльністю міжнародних корпорацій

Фінансовий контроль - особлива функція фінансів, метою якої є розкриття відхилень від прийнятих стандартів законності й ефективності керування фінансовими ресурсами, а при наявності таких відхилень - своєчасне прийняття відповідних коригувальних і превентивних заходів. Володіючи вартісним характером, він, на відміну від інших видів контролю, має місце у всіх сферах суспільного відтворення і супроводжує весь процес руху грошових фондів, а, тому, є об'єктивно необхідним додатком господарського механізму при будь-якому способі виробництва. Оскільки фінансова система охоплює усі види грошових фондів (як на федеральному і регіональному рівнях, так і на рівні окремих суб'єктів, що хазяюють), систему фінансового контролю комерційних організацій можна підрозділити на три основних рівні:

· міждержавний,

· державний,

· аудиторський (незалежний) і внутрішній фінансовий контроль організацій (здійснюваний, головним чином, підрозділом внутрішнього аудиту).

Контроль на міждержавному рівні здійснюється, як ми вже розглядали, Комітетом з міжнародних стандартів фінансової звітності. Крім КМСФЗ, питаннями обліку і контролю в міжнародному масштабі займаються ООН, Організація економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) і Європейське співтовариство (ЄС).

Роль державного контролю на діяльність корпорацій у міжнародних операціях значно відрізняється в різних країнах світу. Це залежить від рівня розвитку економіки країни, політичної обстановки, участі держави в міжнародних організаціях.

Як правило, державний контроль виражається в аналізі експортно-імпортних операцій з метою регламентувати потоки ресурсів і цінної сировини шляхом квотування і ліцензування. Оскільки митне обкладання операцій у зовнішній торгівлі є однієї з найважливіших дохідних статей бюджету держави, то звітність і перевірка діяльності корпорації є важливою функцією державного контролю.

В багатьох країнах світу разом з державними контролем за бухгалтерським обліком та фінансовою звітністю існує так названий аудиторський незалежний контроль. Наприклад, в США та Великобританії аудиторський контроль має перевагу над державним. Основні бухгалтерські документи розробляються недержавними організаціями, і мають рекомендаційний характер. Крім того до рекомендацій незалежних аудиторів прислухаються й державні організації.

Важливе значення для формування систем регулювання мають заходи щодо гармонізації бухгалтерського обліку, застосовувані Європейським співтовариством, зокрема, Директиви ЄС.

Сутність ідеї гармонізації різних систем бухгалтерського обліку в рамках Європейського співтовариства полягає в тому, що в кожній країні може існувати своя модель організації обліку і система регулюючих її стандартів. Головне, щоб ці стандарти не суперечили аналогічним стандартам у країнах-членах ЄС, тобто знаходилися у відносній "гармонії" один з одним. Робота в цьому напрямку проводиться з 1961 р.

З метою формування концепції розвитку обліку в країнах ЄС була сформована Дослідницька група з проблем бухгалтерського обліку. Її діяльність розглядалася як складова частина програми гармонізації національних версій Закону про компанії. Результати цієї роботи опубліковані у виді нормативних документів, що були включені кожним членом ЄС у своє національне законодавство в сфері бухгалтерського обліку.

Європейське співтовариство, відоме також як Європейський загальний ринок, було створено в 1957 р. Зараз у нього входять 15 країн: Бельгія, Великобританія, Німеччина, Греція, Данія, Ірландія, Іспанія, Італія, Люксембург, Нідерланди, Норвегія, Португалія, Франція, Швейцарія і Швеція. Готуються приєднатися ще 10 країн Центральної та Східної Європи.

Облікові Директиви ЄС являють собою юридичні документи, адресовані країнам-учасникам. Вони передбачають узгодження законодавств про компанії країн-членів Римського Договору і стосуються таких важливих облікових питань, як уніфікація фінансової звітності компаній (4-а Директива ЄС), консолідована фінансова звітність (7-а Директива ЄС), вимоги до кваліфікації аудиторів (8-а Директива ЄС).

Виконання Директив обов'язкове при значній свободі вибору форм і методів їхнього виконання.

4-а Директива ЄС визначає основні правила ведення бухгалтерського обліку, обов'язкові для всіх країн ЄС, але не носить характер міжнародного права. Тому вона виступає компромісом між державами, що входять до складу ЄС. З них найважливішу роль грають Франція і Німеччина з одного боку, і Великобританія - з іншого. Таким чином, Директива завжди реалізується шляхом обліку специфіки бухгалтерської системи в даній країні, а також обліку економічної і юридичної ситуації, і залишає волю вибору в таких питаннях, як структура і форми бухгалтерських звітів, методична розробка стандартів (норм).

Організація Об'єднаних Націй (ООН) також виявляє значну зацікавленість до проблем контролю, обліку і звітності. Це зв'язано з розширенням впливу МНК на світову економіку. Початок цієї діяльності прийнято відносити до 1973 р., коли була створена група фахівців, метою якої було вивчення впливу діяльності транснаціональних корпорацій на економічний розвиток і міжнародні відносини. У 1982 р. була створена Міжурядова робоча група експертів з міжнародних стандартів обліку і звітності, затверджена Економічною і соціальною радою ООН у структурі Центра транснаціональних корпорацій ООН. Група, аналізуючи звітну інформацію, засновує міжнародні організації, що займаються розглядом проблем обліку і звітності транснаціональних корпорацій; здійснює внесок у розробку національних і регіональних стандартів обліку; враховує інтереси країн, що розвиваються.

Що стосується інших видів контролю, то для різних країн характерні свої особливості.

 


Читайте також:

  1. III. Контроль знань
  2. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  3. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  4. VII Контроль постачальника
  5. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  6. Банк міжнародних розрахунків
  7. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  8. Біохімічний контроль за розвитком систем енергозабезпечення
  9. Бюджетний контроль - це порівняння показників бюджету зі звітом за від­повідний період часу.
  10. Бюджетний контроль на місцевому рівні
  11. Валютний контроль
  12. Валютні відносини, валютні системи як основа міжнародних фінансів




Переглядів: 463

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Примітки до фінансової звітності | Цілі і напрямки технологічної політики міжнародних корпорацій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.