Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



План школи — норматив на модель роботи педколективу

Річний план роботи директора школи

Річний план за напрямами діяльностішколи

Апробація різних підходів до вибору розділів річного плану роботи школи в педагогічній практиці показала, що найбільш ефективним є конструювання його за колективами, бо в такому разі план виходить цілісним (охоплює всіх учасників педагогічного процесу), компактним (виключає безліч розділів плану), а його струк­тура — науково обґрунтованою системним підходом до її моделювання.

Можливі й інші підходи до побудови структурного річного плану роботи шко­ли. Зокрема, немає необхідності виключати з практики традиційний підхід — відбір розділів за напрямами діяльності школи:

  • Робота із забезпечення обов'язкової освітньої підготовки учнів.
  • Соціальний за­хист школярів.
  • Система роботи з педагогічними кадрами. Підвищення їх кваліфікації.
  • Система позакласної виховної роботи з учнями.
  • Спільна робота школи з батьками і громадськістю.
  • Система внутрішньошкільних заходів.
За рекомендацією Т. І. Шамової 1. Короткий аналіз підсумків року і нові завдання 2. Здійснення всеобучу 3. Діяльність педагогічного колективу, спрямована на підвищення якості навчально-виховного процесу 4. Діяльність шкільного колективу щодо удосконалення трудової підготовки учнів 5. Робота школи, сім'ї, громадськості по вихованню учнів. Педагогічна пропаганда серед батьків та населення. Школа як центр виховної роботи в мікрорайоні 6. Робота з педагогічними кадрами 7. Система внутрішнього контролю 8. Зміцнення навчально-матеріальної бази школи 9. Організаційно-педагогічні заходи
За рекомендацією І. II. Жерносіка 1. Вступ 2. Діяльність педагогічного колективу із залучення молоді мікрорайону до навчання 3. Робота педагогічного колективу, спрямована на підвищення якості навчально-виховного процесу 4. Організація трудового навчання, виховання і професійної орієнтації 5. Робота з педагогічними кадрами 6. Підвищення ролі громадськості в житті школи. Координація шкільного управління 7. Зміцнення, раціональне використання навчально-матеріальної бази школи
За рекомендацією В.П. Семенова Вступ (аналіз підсумків і завдання на новий навчальний рік) 1. Організаційно-педагогічні заходи 2. Навчально-методична робота 3. Виховна робота з учнями 4. Система внутрішнього контролю
За структурою Закону України «Про загальну середню освіту» Вступ. Законодавство України про загальну середню освіту 1. Характеристика навчального закладу 2. Педагогічний аналіз за минулий рік. Пріоритетні цілі і завдання, що забезпечують реалізацію права на освіту на новий навчальний рік 3. Організація навчально-виховного процесу (матеріал планується з урахуванням ст. 12—18 Закону України «Про загальну середню освіту») 4. Учасники навчально-виховного процесу (ст. 19—29 Закону України «Про загальну середню освіту») 5. Норми і положення Державного стандарту загальної середньої освіти (ст. 31—34 Закону України «Про загальну середню освіту») 6. Організація контролю та керівництва освітнім закладом (ст. 35—40 Закону України «Про загальну середню освіту») 7. Науково-методичне забезпечення (ст. 41—42 Закону України «Про загальну середню освіту») 8. Фінансово-господарча діяльність, матеріально-технічна база (ст. 43—45 Закону України «Про загальну середню освіту») 9. Міжнародне співробітництво (ст. 46—47 Закону України «Про загальну середню освіту»)

Планування роботи шкіл, що працюють в інноваційному режимі, в режимі дослідно-експериментальних майданчиків, має свою специфіку. Врахування її передбачає введення до структури річного плану особливого розділу — Управлін­ня інноваційними процесами в школі. Дослідно-експериментальна робота школи. Розширення міжвідомчих наукових і міжнародних зв'язків шкіл обумовлює на­явність у структурі річного плану ще одного розділу — Міжвідомчі, наукові та міжнародні зв'язки.

За наказом № 240 МОУ від 23.06.2000 р. пропонується привести розділи річного плану у відповідність до структури Закону України «Про загальну середню освіту».

Враховуючи зазначене, подаємо декілька варіантів структурування річного плану в табл. 1.

Таким чином, процес структурування річного плану роботи школи є варіатив­ним, орієнтованим на врахування специфіки закладу освіти й індивідуальних особливостей її альтернативного розвитку.

Важливим етапом щодо визначення структури планування є педагогічний аналіз діяльності педколективу за навчальний рік. Саме інтегрування і стислий аналітич­ний витяг зі змісту педаналізу є важливим розділом річного плану закладу освіти.

Постановка цілей і завдань, і особливо — прогнозування кінцевого результату в плануванні передбачає проведення керівником школи і вчителями глибокого педагогічного аналізу на початок періоду планування. Без такого аналізу не мож­на скласти об'єктивний план роботи на майбутнє, отже, не може бути і наукового управління школою.

Сьогодні план школи має бути нормативною моделлю роботи всього педагогіч­ного колективу. Він дає змогу продумати ідеологію і розвиток кожної школи, врахувати її власні резерви, зробити прогнози. Планування роботи навчального закладу — це своєрідний пошук відповіді на чотири основні запитання:

1. Якою є сьогодні школа, її сильні і слабкі сторони?

2. Якою хотілося б бачити школу в майбутньому?

3. Чи можна реалізувати поставлену мету і які можуть бути перешкоди?

4. Що необхідно зробити і в якій послідовності, аби досягти мети?

Планування покликане на основі аналізу і прогнозу зовнішніх і внутрішніх

обставин змоделювати образи бажаного майбутнього стану школи та її результа­тів. У статті подається один із варіантів алгоритму педаналізу до річного плану, діагностична модель річного плану «Педагогічний аналіз за минулий рік», ділова гра, розробки цих моделей, нотатки одного з директорів шкіл щодо реалізації діагностичної моделі педагогічного аналізу річного плану та експертна оцінка річного плану за минулий рік як складова педагогічного аналізу.

Таблиця 1


Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  7. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  8. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  9. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  10. Абстрактна модель
  11. Абстрактна модель
  12. Абстрактна модель оптимального планування виробництва




Переглядів: 581

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Діагностична модель розділу річного плану. Педагогічний аналіз за минулий рік визначення недоліків та їх ґрунтування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.