Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Діагностична модель розділу річного плану. Педагогічний аналіз за минулий рік визначення недоліків та їх ґрунтування

Директором школи

Зразок структури річного плану для творчого використання

 

 

Таблиця 2

ая заходів недоліків

Показники блоків діяльності Критеріальний опис показників
  Освітня діяльність • Рівень задоволення освітніх потреб учнів та їх батьків • Виконання навчальних планів і програм • Вивчення стану викладання навчальних предметів • Рівень навчальних досягнень учнів у динаміці (за класами, за паралелями, за предметами) • Робота з обдарованими (олімпіади, МАН, конкурси) • Робота з учнями з низьким рівнем успішності • Науково-дослідницька, експериментальна робота • Проектування освітніх програм • Використання нових інформаційних технологій в освітній діяльності • Рейтинг школи
Виховна робота • Створення умов для розвитку особистості • Реалізація школою концепції національного і громадянського виховання • Рівень вихованості учнів на основі психолого-педагогічних діагностик • Єдність виховної системи школи та класів • Рівень використання наукових підходів до виховної системи класу • Авторський підхід до виховної системи класу • Розвинена система позакласної роботи • Створення умов для організації учнівського самоврядування • Робота громадських учнівських організацій • Робота з дітьми девіантної поведінки • Ефективність співпраці зі службою неповнолітніх • Рівень сформованості потреби учнів у здоровому способі життя
Робота із забезпечення загальної середньої освіти • Організація щоденного обліку відвідувань • Облік працевлаштування • Організація індивідуального навчання • Робота з ЖЕУ, правоохоронними органами, громадськістю
Методична робота з педагогічними кадрами • Структура методичної роботи (традиційні і нетрадиційні підходи) • Шляхи підвищення педагогічної кваліфікації, результативність атестації • Науково-методичний рівень уроків, факультативів, спецкурсів • Міжнародний науково-педагогічний обмін • Участь у ярмарку педагогічних ідей • Творчість та результативність методичної роботи (авторські програми, авторські курси, розробка підручників, посібників, друкування у фахових журналах тощо) • Рівень планування методичної роботи • Стан узагальнення передового педагогічного досвіду в школі та використання нових педагогічних технологій (елементів)
Показники блоків діяльності Критеріальний опис показників
Система роботи щодо збереження життя та здоров'я дітей. Соціальний захист школярів • Виконання Конвенції прав дитини • Соціальний паспорт школи •Інформаційна база про стан здоров'я дітей • Створення безпечних умов для навчання і виховання • База даних та облік і робота з дітьми пільгового контингенту (інваліди, сироти, чорнобильці, багатодітні, малозабезпечені) • Рівень надання матеріальної і психолого-педагогічної допомоги • Медичне обслуговування • Організація харчування учнів • Робота спецмедгруп •Стан викладання курсу ОБЖ • Статистика оздоровлення
Система управління закладом освіти • Система вивчення законодавчих, нормативних та інструктивних документів у галузі освіти. Комп'юте­ризація управлінської діяльності •Підвищення кваліфікації на державному і міжнародному рівнях • Забезпеченість кадрами та організація роботи з ними (наради, консультації, діагностика) з метою регулювання і корекції • Діяльність педради, ради школи, піклувальної ради • Система планування •Культура управлінської діяльності адміністрації, стиль керівництва
Соціально-психологічний мікроклімат у закладі • Наявність психологічної служби • Проведення психолого-педагогічних досліджень • Доцільність співробітництва психологічної служби й адміністрації, вчителів, учнів та їх батьків •Соціальний захист працівників школи •Забезпечення колегіальності при прийнятті управлінських рішень •Мікроклімат колективу. Робота зі скаргами. Плинність кадрів • Матеріальне та моральне забезпечення і заохочення • Організація дозвілля
       

Таблиця

3 Експертна оцінка річного плану закладу освіти

 

Розділи плану та критеріальний опис показників Експертна оцінка (бали)
Вступ. Законодавство України про загальну середню освіту. Актуальність і вичерпність нормативної бази  
Характеристика навчального закладу. Статистичні дані та визначення місії школи  
Педагогічний аналіз за минулий навчальний рік. Характер педаналізу (аналітичний чи констатуючий). Пріоритетні цілі і завдання, що забезпечують реалізацію права на освіту на новий навчальний рік (максимальне використання діагностичної моделі, табл. 2)  
Суспільна значимість плану  
Аналітичність побудови  
Єдність цілей роботи, яка планується, і засобів їх досягнення  
Відповідність структури плану поставленим завданням  
Конкретність завдань і їх кількість  
Бачення перспектив розвитку школи  
Чи мають місце знеособлені завдання в розділах плану? Підрахуйте кількість заходів, виконавці і строки яких не визначені. Підрахуйте відсоток таких у відношенні до всіх заходів плану  
Наявність форм і методів оперативного контролю за виконанням плану  
Реальність виконуваності плану  

Технологія оцінювання річного плану на основі експертної таблиці

Експертна оцінка (бали) річного плану навчального закладу за кожним питан­ням виставляється залежно від ступеня реалізації показника:

0 балів — показник відсутній;

1 бал — проявляється рідко і недостатньо виражений;

2 бали — проявляється часто і достатньо виражений;

3 бали — проявляється і виражений оптимально.

Якщо ступінь реалізації показника залежить тільки від його наявності, то твер­дженню «так» відповідає оцінка 3 бали, твердженню «ні» — 0 балів. Загальна експертна оцінка визначається за формулою:

фактична кількість балів максимальна кількість балів

■100%

Відповідно до отриманих результатів експертом визначається рівень ефектив­ності плану роботи керівником навчального закладу на рік:

0< Кс <0,5 0,5<іі:<0,65 0,65 < Ж0,80 0,80< К<0,95 0,95 < К<1

рівень незадовільний; рівень критичний; рівень допустимий; рівень достатній; рівень оптимальний.

 

4. ДІАГНОСТИЧНОЇ МОДЕЛІ ПЕДАНАЛІЗУ В ПРОЦЕСІ РОБОТИ НАД РІЧНИМ ПЛАНОМ (ІЗ ДОСВІДУ)

Одним із аспектів подальшої роботи стала розробка діагностичної моделі ви­значення творчого потенціалу керівника методичного об'єднання, від якості ро­боти якого, на нашу думку, залежить успіх роботи кожного члена методоб'єднання, що значною мірою впливає на зростання навчальних досягнень учнів.

Модель пропонується як рекомендація і залежно від умов роботи школи, можливостей педколективу може бути зміненою або доповненою. Працюючи над розділом педагогічного аналізу, ми аналітично опрацювали зі­брану інформацію.

Уклали зведені таблиці обліку навчальних досягнень із кожного предмета окре­мо. Вивісили результати тематичних атестацій, річні оцінки з державної підсум­кової атестації. Усе це дало змогу провести якісно порівняльний аналіз наслідків навчального року, державної підсумкової атестації тощо, стандартизувати звіт­ність, економити час при зборі, обробці поточної інформації, своєчасно та ефек­тивно провести педагогічний аналіз стану роботи школи.

Цьому слугували й пам'ятки для перевірки класних журналів, ведення щоден­ників учнями, зошитів учнів, до самоаналізу результатів роботи методичного об'єд­нання за рік.

Система інформаційного забезпечення управління школою сприяє якісному про­веденню педагогічного аналізу стану роботи закладу, створює творчу атмосферу планування.

Глибоко продуманий, змістовний, чіткий, конкретний план роботи школи є тим документом, що визначає суть, стиль школи і відображає систему діяльності жшкільного колективу. При плануванні творчі групи керуються прин­ципом системності.

У плані наголошується мета діяльності школи в поточному році, яка декомпозується на завдання, бо вони — спосіб досягнення мети. Далі визначаємо напрями роботи школи, які збігаються з розділами плану. У кожно­му з них наводяться конкретні заходи для вирішення певних завдань. Кожне


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. G2G-модель електронного уряду
  3. I визначення впливу окремих факторів
  4. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  5. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  9. SWOT-аналіз у туризмі
  10. SWOT-аналіз.
  11. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  12. V. Нюховий аналізатор




Переглядів: 953

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
План школи — норматив на модель роботи педколективу | Розділи річного плану

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.078 сек.