МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розділи річного плануВимоги до аналізу підсумків План відбиває суть, стиль, систему діяльності школи Досвід роботи засвідчує, що системоутворюючим фактором у розробці плану є мета, а план, складений за вищезазначеною технологією, є програмно-цільовим. Працюючи за таким планом, колектив школи досягає системності і має основу для підвищення ефективності роботи в цілому, на всіх ланках і рівнях функціонування, має можливість досягнення інтегрального результату, який був передбачений метою. Протягом двох років адміністрація школи працює над упровадженням наукових основ управління школою, і перш за все це стосується планування. Відбір розділів річного плану нашої школи здійснюється за напрямками діяльності школи. 1. Робота із забезпечення загальної середньої освіти. Соціальний захист школярів. 2. Виховна робота школи. Спільна робота з батьками. 3. Система роботи з педагогічними кадрами. Підвищення їх кваліфікації. 4. Контрольно-аналітична діяльність. 5. Організаційно-педагогічні заходи. 6. Фінансово-господарська діяльність. Зміцнення навчально-матеріальної бази школи. Аналіз підсумків навчального року проводимо за кінцевими результатами діяльності школи. При його проведенні намагаємося дотримуватись основних вимог.
2. Якість роботи шкільного колективу, окремих учителів, їх об'єднань оцінюється з точки зору досягнутих ними результатів. 3. Поєднуються якісні і кількісні показники при визначенні результатів, використовуються порівняння їх із попередніми роками. 4. Крім загальної оцінки стану і результатів педагогічного процесу в школі, розглядається результативність у класах із предметів, окремих учителів. Ю. А. Конаржевський у своїй книзі «Аналіз підсумків навчального року» підкреслює, що в підсумковому педагогічному аналізі дуже важливо розглянути цілісну систему зв'язків, які характеризують взаємодії кінцевих результатів діяльності школи з факторами і причинами їх досягнення. Як показує досвід, на якість навчальних досягнень учнів як один із кінцевих результатів діяльності школи впливає якість викладання, яка, у свою чергу, може бути вища або нижча залежно від рівня організації праці вчителів, ефективності системи роботи з педагогічними кадрами, що склалася в школі, матеріальних і гігієнічних умов їх праці та якості управління. Маємо на увазі шість покрокових ланцюжків діяльності керівника, кожний із яких дає можливість керівнику школи зорієнтуватися не тільки у виборі й оцінці кінцевих результатів діяльності шкільного колективу, але й у визначенні факторів і причин (результат—фактор—причини): 1. Якість навчальних досягнень — якість викладання — раціональна організація праці — робота з педагогічними кадрами — матеріальні й санітарно-гігієнічні умови — система ВШК. 2. Рівень вихованості — якість виховної роботи — система роботи з педагогічними кадрами — система роботи з батьками — система ВШК. 3. Готовність до праці — трудова підготовка — робота з кадрами — робота з батьками — робота з позашкільними закладами — система ВШК. 4. Готовність до продовження навчання — якість навчальних досягнень — якість викладання — раціональна організація навчальної праці — навчально-матеріальна база — робота з кадрами — система ВШК. 5. Збереження здоров'я дітей — фізична культура і медичне обслуговування — раціональна організація праці — робота з кадрами — робота з батьками — система ВШК. 6. Виконання загальної освіти — створення умов для забезпечення прав особистості на отримання освіти з урахуванням індивідуальних можливостей і інтересів учнів — система ВШК. По-новому ми підійшли до планування розділу «Робота з педагогічними кадрами. Підвищення їх кваліфікації»: помісячно заплановані не тільки форми роботи з учителями, а й питання, що вивчаються, мета, форми і методи їх вивчення. Виховна робота в школі планується за двома періодами, які передбачають виконання п'яти програм: «Здоров'я», «Спілкування», «Навчання», «Дозвілля», «Спосіб життя». План створюється на демократичних засадах, бо в його складенні беруть участь практично всі: методична рада, голови МО, адміністрація школи, група досвідчених педагогів, класні керівники, рада старшокласників, творчі групи вчителів школи. На останньому засіданні методичної ради (травень) творчі групи захищають свої проекти. У школі створені і працюють творчі групи вчителів із розробки технологічних карт уроків та з актуальних проблем національного виховання. Технологічна карта як форма планування припускає вирішення питань, які повинні конкретизуватися відносно кожного уроку: • Яка мета навчання може бути досягнута при вивченні тієї чи іншої теми, які нові елементи знань, на якому рівні потрібно розкрити вчителю і засвоїти учням на даному етапі, які спеціальні і загальні навчальні вміння формуються і розвиваються при вивченні теми, яку роль відіграє тема у навчальному курсі? • Які методичні засоби треба використати на кожному етапі уроку? • Яким організаційним формам навчання найбільше відповідає зміст навчального матеріалу і рівень підготовки учнів? • Які кінцеві результати навчання? Технологічна карта складається кожним учителем індивідуально, з урахуванням своїх можливостей і навчальних досягнень учнів. Тип організаційної структури управління школою — лінійно-функціональний. Згідно з цим типом функції директора зводяться до координації діяльності функціональних підрозділів. Діє механізм чіткого розподілу обов'язків між заступниками директора, головами МО, педагогічною та методичною радами, радою школи. Деякі адміністративні повноваження у школі делеговані головам МО, досвідченим учителям, керівникам творчих груп, профспілковому комітету. Адміністрація школи залучає їх до корекції та контролю за виконанням навчальних програм, розподілу педагогічного навантаження, здійснення контролю за станом викладання навчальних предметів, педагогічного аналізу. Ефективність здійснення керівництва управлінським персоналом значною мірою залежить від того, який стиль керівництва використовує керівний склад школи, та від уміння управлінського персоналу діагностувати психологічні характеристики групового об'єкта управління (яким є колектив школи), враховувати особливості психологічного клімату колективу та прогнозувати його розвиток. Як свідчить наука, стиль керівництва — це цілісна, відносно стійка система методів, способів, прийомів впливу керівника освітньої установи (або групи керівників) на колектив із метою виконання управлінських функцій, яка характери-зується певними індивідуально-типологічними особливостями. Аналізуючи зміст поняття «стиль керівництва», можна зазначити, що це поняття є вужчим, ніж поняття «стиль управлінської діяльності». Останнє відображає найхарактернішу для керівника систему методів, прийомів, способів здійс нення управлінської діяльності загалом (забезпечення планування, організації та контролю; прийняття управлінських рішень; здійснення комунікації; врахування мотивації). Відповідно до існуючих у психології підходів психологічний клімат шкільного колективу можна визначити як відносно стійкий психічний стан (настрій) колективу, що відображає особливості його життєдіяльності. Так виникла необхідність діагностування стилю керівництва, психологічного клімату колективу. Читайте також:
|
||||||||
|