Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Залежність прибутку від операційної активності та структури витрат.

План

1. Залежність прибутку від операційної активності та структури витрат.

2. Запаси, які необхідний елемент виробничого процесу

3. Оптимізація запасів та інтервалів поставки матеріалів.

 

Прибуток підприємства залежить від його операційної активності, яка на виробничих підприємствах виражається передусім обсягом виготовлення і продажу продукції. Якщо йдеться про динаміку активності, тобто темп її зміни, то на величину прибутку істотно впливає ще структура витрат, а саме: їх поділ на змінні та постійні витрати.

Під час аналізу залежності прибутку від операційної активності з’ясовуються два питання:

– який обсяг виробництва забезпечує цільовий прибуток підприємства;

– як реагує величина прибутку на зміну обсягу виробництва.

Послідовно розглянемо ці питання.

Цільовим у даному випадку називається прибуток, який підприємство хотіло б одержати в певному періоді виходячи зі своїх стратегічних завдань. Тому виникає питання, скільки треба виготовляти і продавати продукції за певних цін і рівня витрат, щоб зазначений прибуток забезпечити. Такий обсяг продукції обчислюється за формулами:

– за натурального виразу обсягу продукції

, (10.19)

або ; (10.19а)

– у випадку вартісного виміру обсягу продукції

, (10.20)

або , (10.20а)

де Nц, Вц — обсяг продукції, що забезпечує цільовий прибуток відповідно у натуральному і грошовому виразі;

Пц — цільовий прибуток, грн.

Приклад. Підприємство виготовляє і продає в середньому за рік 20 000 виробів по ціні 50 грн. Змінні витрати на один виріб — 30 грн., річні постійні витрати – 300 000 грн. Скільки треба виготовляти виробів, щоб за даних умов одержати 200 000 грн. прибутку за рік?

Для отримання 200 000 грн. прибутку за рік слід обсяг виробництва
і продажу продукції довести до 25 000 виробів, тобто збільшити на
5000 шт. Що це правильно, легко перевірити прямим обчисленням прибутку за даного обсягу виробництва.

Пц = 25 000(50 – 30) – 300 000 = 200 000 грн.

 

Тепер щодо відносної реакції прибутку на зміну обсягу вироб­ництва. Цей аспект аналізу ще називають операційною залежністю. Вона визначається за допомогою такого показника, як операційний ліверидж (важіль).

Операційний ліверидж характеризує приріст прибутку на одиницю приросту обсягу виробництва, тобто

, (10.21)

де L– операційний ліверидж;

DРп — зміна прибутку, %;

DРв — зміна обсягу виробництва, %.

Виразимо чисельник і знаменник формули (10.21) у реальних показниках:

; .

Оскільки

,

,

,

то

.

Таким чином, одержана формула

, (10.22)

згідно з якою операційний ліверидж обчислюється як відношення маржинального прибутку до прибутку.

Величина L – операційний ліверидж – показує, на скільки відсотків зміниться прибуток при зміні обсягу продукції (операційної активності) на 1%, тобто

(10.23)

Якщо, наприклад, L = 2, то при збільшенні обсягу виробництва на 10% прибуток зросте на 20% (10 × 2). Прибуток зростає випереджаючими темпами стосовно збільшення обсягу виробництва, тому що є постійні витрати, які не реагують на його зміну.

Операційний ліверидж значною мірою залежить від частки постійних витрат у сукупних витратах підприємства. З її зростанням величина L збільшується, і навпаки.Чим більша величина операційного лівериджу, тим чутливіша реакція прибутку на зміну обсягу виробництва і продажу продукції. Це можна показати на простому прикладі з двома варіантами структури витрат.

 

    І ІІ
1. Виручка від продажу продукції, грн. 700 000 700 000
2. Змінні витрати на весь обсяг продукції, грн. 350 000 250 000
3. Постійні витрати, грн. 250 000 350 000

Маржинальний прибуток:

І варіант – 700 000 – 350 000 = 350 000 грн.

ІІ варіант – 700 000 – 250 000 = 450 000 грн.

Прибуток у двох варіантах однаковий – П = 700 000 – 600 000 = 100 000 грн.

Операційний ліверидж:

І варіант – 350 000/100 000 = 3,5;

ІІ варіант – 450 000/100 000 = 4,5.

При збільшенні обсягу виробництва на 10% у І варіанті прибуток зростає на 35% (10 · 3,5), у другому — на 45% (10 · 4,5).


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  3. АДАПТАЦІЯ ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ДО ЗМІНИ ЇЇ ЗАВАНТАЖЕННЯ.
  4. Адаптивні організаційні структури управління.
  5. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  6. Аналіз використання прибутку та резервів його зростання
  7. Аналіз витрат.
  8. Аналіз динаміки і структури валового нагромадження.
  9. Аналіз динаміки і структури витрат підприємства
  10. Аналіз динаміки та структури банківських доходів
  11. Аналіз динаміки та структури валютних операцій
  12. Аналіз ділової активності підприємства




Переглядів: 838

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Розв’язок задачі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.