Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Карл Густав Юнг. Особистість в аналітичній теорії Карла Густава Юнга.

План:

  1. Місце аналітичної теорії юнга в системі теорії особистості
  2. Колективне несвідоме і його архетипи
  3. Установки, або орієнтації особистості: інтроверсія та екстраверсія

 

26 липня 1875 народився у Швейцарії Карл Густав Юнг у сім’ї священика-євангелиста. Родом сім’я проходила з Німеччини. Коли він вчився в школі, то був дуже замкнутою дитиною, однолітки його не розуміли. В підлітковому віці він займається окультними науками (антисценарій), тобто доторкується до небезпечних сторін несвідомого. Будучи дитиною він хотів займатись археологією. Не ставши археологом він винайшов архетипи. Архетип – це першопочаток. Аналітична психологія знімає слой за слоєм і рухається до основ нашої свідомості. Дисертація Юнга звучить «Про психологію і патологію так званих окультних феноменів». Центральним поняттям теорії Юнга є колективне несвідоме. Тобто підсумок життя роду, з яким ми приходимо в світ. Для того, щоб зрозуміти, що таке архетип Юнг дав декілька асоціацій. Архетип – це річка, але світ пускає цю річку по своїх певних берегах. Архетип – це кристал припарований в розчині. А в психіці – це внутрішній і зовнішній досвід.
В середині кожної особистості існує крім свідомості особисте і колективне несвідоме. Один із компонентів особистого несвідомого – комплекси, які в процесі життя придушуються в силу того, що вони є болісними. Спогади, що не усвідомлюються відкладаються в особистому несвідомому. І тоді особисте несвідоме є унікальним надбанням кожного індивіда і віддзеркалює його особисту історію. Основна частина душі, її основа – колективне несвідоме. Це пам'ять поколінь, так звана психологічна спадщина, яка є присутньою в людини від народження. Інстинкти і архетипи разом складають колективне несвідоме. Інстинкти згідно Юнгу – мають не біологічну, а символічну основу. Він припустив, що взагалі все що міститься в нашій свідомості – це символіка. Все що виробляє наше несвідоме має схематичний характер і складає основу всіх уявлень. Ці певні форми він називає архетипами, або первинними образами. Він ще казав, що архетипи – це форми, що організують і спрямовують психологічний досвід індивіда. Вони формувалися протягом незлічених поколінь і є продуктом еволюції. Він вважав, що будь-яка форма уяви, творчості базується на архетипах, які є однаковими, тому в цілому світі в різних країнах, які між собою не мають ніякого зв’язку, и бачимо однакові символи на одязі, казки однакові, обряди, однакові продукти творчості,

Архетипи організовують індивідуальну, колективну, етнічну фантазію і лежать в основі міфологій, релігій, сюжетів казок і легенд. Ті архетипи втілюються в таких антропоморфічних фігурах як: матір земля, мудрий старець, злодій, так само є архетипи місяця, озера, магії, зброї (у Володарі Перснів задіяно дуже багато архетипів). Так само є графічні символи: хрест, зірка, свастика (свара), так само різні алхімічні знаки, найпотужніший архетип – архетип Бога, тому релігія завжди присутня у нашому житті, тому він писав, що будь-які спроби відмовитися від Бога і замінити його якоюсь інтелектуальною концепцією – приречені на провал. Він виділив 5 основних архетипів існування особистості, ті архетипи визначають свідомість і особисте несвідоме кожного з нас:

  1. Его
  2. Персона
  3. Тінь
  4. Аніма і Анімус
  5. Самість

Его – центральний елемент особистої свідомості, який збирає розрізнені дані особистого досвіду в єдине ціле і формує з них цілісне і усвідомлене сприйняття власної особистості. Его прагне протидіяти всьому, що загрожує єдності нашої свідомості і переконує нас ігнорувати несвідомі частини душі.

Персона (маска) – соціально і особистісно прийнята маска, що демонструється оточенню і собі. По суті це є певні стереотипи поведінки.

Тінь (schatten шатен) – частина особистості, що містить елементи протилежні тим, які демонструє світові персона. Центр особистого несвідомого, де накопичується все, що особистість приховує від світу і свідомості. Якщо Его збирає дані про наш зовнішній досвід, то Тінь фокусує, систематизує ті враження, які були витіснені зі свідомості. Тінь містить прагнення, що заперечуються свідомістю і не сумісні з персоною. Вмістом Тіні є ті прагнення, що заперечуються свідомістю і не сумісні Персоною. Дуже часто це є те, що не сумісне з нормами суспільства. Чим сильніша Персона, тим потужніша Тінь. Тінь ми можемо побачити в образах кошмарних сновидінь.

Аніма і Анімус. Аніма – це жіноча сторона чоловічої душі, а Анімус – чоловіча сторона жіночої душі. Існування тих частин в нас уможливлює побудову стосунків між статями. А також визначає нашу схильність, або ворожість до представників протилежної статі. Наприклад, у чоловіка стосунки із жінками будуть детерміновані не тільки його стосунками з матір’ю, але і Анімою, яка є присутня в архетипі.

Самість (Selbst) – центральнй архетип всієї особистості, він його назвав архетипом порядку і цілісності особистості. Самість не протиставляє різні частини душі, а з’єднує їх так, щоб вони доповнювали одне одного. У східних культурах Самість визначається у формі Мандала.

 

 


Читайте також:

  1. Iз листа Богдана Хмельницького до шведського короля Карла Густава (16 листопада 1656 р.)
  2. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  3. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.
  4. Альтернативні теорії вартості
  5. Альтернативні теорії капіталу
  6. Альтернативні теорії макроекономічного регулювання
  7. Альтернативні теорії максимізації
  8. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  9. Аналітична психологія К. Юнга.
  10. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  11. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  12. Більш повну практику ціноутворення в сучасних умовах у розвинутих країнах світу допоможе з’ясувати короткий виклад розвитку теорії ціни.




Переглядів: 1153

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Втрата Англією промислового і торгового лідерства у світі. | Лекція 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.