Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Карл Густав Юнг. Особистість в аналітичній теорії Карла Густава Юнга.

План:

  1. Місце аналітичної теорії юнга в системі теорії особистості
  2. Колективне несвідоме і його архетипи
  3. Установки, або орієнтації особистості: інтроверсія та екстраверсія

 

26 липня 1875 народився у Швейцарії Карл Густав Юнг у сім’ї священика-євангелиста. Родом сім’я проходила з Німеччини. Коли він вчився в школі, то був дуже замкнутою дитиною, однолітки його не розуміли. В підлітковому віці він займається окультними науками (антисценарій), тобто доторкується до небезпечних сторін несвідомого. Будучи дитиною він хотів займатись археологією. Не ставши археологом він винайшов архетипи. Архетип – це першопочаток. Аналітична психологія знімає слой за слоєм і рухається до основ нашої свідомості. Дисертація Юнга звучить «Про психологію і патологію так званих окультних феноменів». Центральним поняттям теорії Юнга є колективне несвідоме. Тобто підсумок життя роду, з яким ми приходимо в світ. Для того, щоб зрозуміти, що таке архетип Юнг дав декілька асоціацій. Архетип – це річка, але світ пускає цю річку по своїх певних берегах. Архетип – це кристал припарований в розчині. А в психіці – це внутрішній і зовнішній досвід.
В середині кожної особистості існує крім свідомості особисте і колективне несвідоме. Один із компонентів особистого несвідомого – комплекси, які в процесі життя придушуються в силу того, що вони є болісними. Спогади, що не усвідомлюються відкладаються в особистому несвідомому. І тоді особисте несвідоме є унікальним надбанням кожного індивіда і віддзеркалює його особисту історію. Основна частина душі, її основа – колективне несвідоме. Це пам'ять поколінь, так звана психологічна спадщина, яка є присутньою в людини від народження. Інстинкти і архетипи разом складають колективне несвідоме. Інстинкти згідно Юнгу – мають не біологічну, а символічну основу. Він припустив, що взагалі все що міститься в нашій свідомості – це символіка. Все що виробляє наше несвідоме має схематичний характер і складає основу всіх уявлень. Ці певні форми він називає архетипами, або первинними образами. Він ще казав, що архетипи – це форми, що організують і спрямовують психологічний досвід індивіда. Вони формувалися протягом незлічених поколінь і є продуктом еволюції. Він вважав, що будь-яка форма уяви, творчості базується на архетипах, які є однаковими, тому в цілому світі в різних країнах, які між собою не мають ніякого зв’язку, и бачимо однакові символи на одязі, казки однакові, обряди, однакові продукти творчості,

Архетипи організовують індивідуальну, колективну, етнічну фантазію і лежать в основі міфологій, релігій, сюжетів казок і легенд. Ті архетипи втілюються в таких антропоморфічних фігурах як: матір земля, мудрий старець, злодій, так само є архетипи місяця, озера, магії, зброї (у Володарі Перснів задіяно дуже багато архетипів). Так само є графічні символи: хрест, зірка, свастика (свара), так само різні алхімічні знаки, найпотужніший архетип – архетип Бога, тому релігія завжди присутня у нашому житті, тому він писав, що будь-які спроби відмовитися від Бога і замінити його якоюсь інтелектуальною концепцією – приречені на провал. Він виділив 5 основних архетипів існування особистості, ті архетипи визначають свідомість і особисте несвідоме кожного з нас:

  1. Его
  2. Персона
  3. Тінь
  4. Аніма і Анімус
  5. Самість

Его – центральний елемент особистої свідомості, який збирає розрізнені дані особистого досвіду в єдине ціле і формує з них цілісне і усвідомлене сприйняття власної особистості. Его прагне протидіяти всьому, що загрожує єдності нашої свідомості і переконує нас ігнорувати несвідомі частини душі.

Персона (маска) – соціально і особистісно прийнята маска, що демонструється оточенню і собі. По суті це є певні стереотипи поведінки.

Тінь (schatten шатен) – частина особистості, що містить елементи протилежні тим, які демонструє світові персона. Центр особистого несвідомого, де накопичується все, що особистість приховує від світу і свідомості. Якщо Его збирає дані про наш зовнішній досвід, то Тінь фокусує, систематизує ті враження, які були витіснені зі свідомості. Тінь містить прагнення, що заперечуються свідомістю і не сумісні з персоною. Вмістом Тіні є ті прагнення, що заперечуються свідомістю і не сумісні Персоною. Дуже часто це є те, що не сумісне з нормами суспільства. Чим сильніша Персона, тим потужніша Тінь. Тінь ми можемо побачити в образах кошмарних сновидінь.

Аніма і Анімус. Аніма – це жіноча сторона чоловічої душі, а Анімус – чоловіча сторона жіночої душі. Існування тих частин в нас уможливлює побудову стосунків між статями. А також визначає нашу схильність, або ворожість до представників протилежної статі. Наприклад, у чоловіка стосунки із жінками будуть детерміновані не тільки його стосунками з матір’ю, але і Анімою, яка є присутня в архетипі.

Самість (Selbst) – центральнй архетип всієї особистості, він його назвав архетипом порядку і цілісності особистості. Самість не протиставляє різні частини душі, а з’єднує їх так, щоб вони доповнювали одне одного. У східних культурах Самість визначається у формі Мандала.

 

 


Читайте також:

  1. Iз листа Богдана Хмельницького до шведського короля Карла Густава (16 листопада 1656 р.)
  2. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  3. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.
  4. Альтернативні теорії вартості
  5. Альтернативні теорії капіталу
  6. Альтернативні теорії макроекономічного регулювання
  7. Альтернативні теорії максимізації
  8. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  9. Аналітична психологія К. Юнга.
  10. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  11. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  12. Більш повну практику ціноутворення в сучасних умовах у розвинутих країнах світу допоможе з’ясувати короткий виклад розвитку теорії ціни.




Переглядів: 1077

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Втрата Англією промислового і торгового лідерства у світі. | Лекція 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.