МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні характеристики Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносинОтже, домінування Радянського Союзу та США в повоєнному світі призвело до формування біполярної структури міжнародних відносин, що стало вирішальною ознакою Ялтинсько-Потсдамської системи. Її політичною, стратегічною та міжнародно-правовою основою стали результати двох міжнародних конференцій (у Ялті, 4–11 лютого 1945 р., та у Потсдамі, 17 липня – 2 серпня 1945 р.), під час яких керівники основних держав антигітлерівської коаліції (СРСР, США та Великобританії) намагалися узгодити базові принципи післявоєнного устрою. Такими принципами мали б стати проголошення ідеї повоєнного співробітництва держав, що перемогли у Другій світовій війні, й підтримання їхньої згоди та єдності в інтересах такого співробітництва. Реалізація ідей та принципів діяльності антигітлерівської коаліції в повоєнний час могла б призвести до кооперативної біполярності на основі співробітництва двох наддержав. Проте фактично співробітництво та згода поступово були витісненні конфронтацією та непримиренними протиріччями. В рамках нової міжнародної системи США й СРСР (Великобританія поступово зійшла на “другий план”) визначили сфери впливу у світовій політиці. Згадані домовленості в цілому зберегли силу впродовж тривалого часу. Тоді ж Ялтинсько-Потсдамська система викликала обурен- Серед основних особливостей Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин (1945–1991) називають: · біполярність; · поділ сфер впливу між двома наддержавами і прагнення до його порушення; · децентралізація насильства (стабільність на центральному та глобальному рівнях, що підтримуються наддержавами, нестабільність на регіональному та субрегіональному рівнях); · фрагментація глобальної міжнародної системи і регіональних підсистем, на рівні яких вихід з конфлікту залежить передусім від рівноваги сил у регіоні та від суто внутрішніх чинників; · неможливість збройних сутичок між наддержавами, присутність регіональних криз і війн; · розпад колоніальних імперій; · відхід від євроцентристської орієнтації у глобальному масштабі; · формування єдиного світового простору внаслідок розвитку транспорту та засобів комунікації; · прискорення суспільно-історичних процесів внаслідок модернізації; · формування єдиного інформаційно-телекомунікаційного простору. Попри всю суперечливість і постійну напруженість відносин двох конфронтуючих блоків, Ялтинсько-Потсдамська система все ж забезпечувала мінімізацію традиційних європейських суперечок.
Читайте також:
|
||||||||
|