МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Структура и принципи інфографікиІнформаційна графіка В теперішній час наглядне представлення інформації, даних і знань засобами иллюстрацій і графіки в цілому вважається актуальним, эфективним і виразним для більшості джерел інформації: газет, підручників, інструкцій і їх электронних аналогів. Це пов’язують з тим, що все більше людей оріентовані і легше сприймають зорові образи (візуали) –зображення, схеми, коллажі, клипи, і в меньшій мірі – текст. Таким чином , можна зробити висновок про процес формування цивілізації, орієнтованної на візуальні образи – image oriented civilization . Візуальні образи отримуються насиченням іллюстрації допоміжною продуктивною інформацією, яка дає можливість користувачу генерувати нове знання, наприклад, проводити аналіз, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, бачити тенденції і давати прогнози; целеспрямовано формуючи навички виділення головного і значущого посредством акцентування; прививаючи потребу і здатніссть до детального аналізу з допомогою нюансировки и модуляції оформлення фрагментів. Зображення – це одне із засобів комунікації, яка відіграє важливу роль в презентації ідей. Заміняючи і уточнюючи багатослівний текст, воно здатне спростити смисл пропонованого матеріалу і в то же час передати всю необхідну інформацію, візуально представляючи , обозначаючи і інтегруючи ідеї, факти, зв’язки , висновки. Однак існує особлива категорія зображень, в яких щільність концентрації комунікативнх можливостей вище, чим у інших – объекти інформаційної графіки (інфографіки или ІГ)
Об’єкт інфографіки, як правило, складається із інформаційно ємних фрагментів, кожний із яких вже з початку має зв’язки з багатьма другими фрагментами. При цьому частіше всього користувачу представляеться можливість самостійно вібрати спосіб анализу візуальної інформації ІГ, групування графічних елементів різним чином , що залучає його в комунікацію з автором ІГ (або посередником – інформаційним ресурсом) – дискусію або співробітництво по розвитку і обробці представлених матеріалів. ІГ фактично апелює не тільки до ассоціативного мислення, но і до спогадів, досвіду і знань якими оперує споживач інформації. Якраз ці принципи свого часу були заложені Леонардо да Вінчі (поєднавшого образотворче мистецтво з керівництвом до дії), потім вони розвивались еволюціонували довгі роки, пока не попали в ЗМІ і дальше в гипермедіа середовище, опосередковане електронними носіями , а в подальшому у Всесвітній паутині.Ітак, серед актуальних принципів ІГ можна виокремити: а) високий ступень стисненя (архивірування) представленої інформації, при якій коефіціент витрат напряму залежить від ступені деталізації объекту ІГ. Виключення з цього складає поясняюча інфографіка (карта, алгоритм, наглядний посібник), яка призвана представляти інформацію найбільш повно і наглядно. б) попередню обробку інформації по структуруванню кількісних або якісних даних; в) наявність елементів розвитку, з’єднання або підпорядкування інформаційних блоків; г) виражену направленність на активізацію когнітивних процесів споживача інформації; д) наявність одного або декількох критеріїв (або метаданих), об’єднуючих фрагменти ІГ в конкретному об’єкті. Користувач сам вибирає фрагмент, з якого він почне сприйняття і аналіз інформації, і сам сформує подальшу послідовність обробки даних. У випадку,якщо при цьому буде пропущений який-небудь з фрагментів, не виникає спотворення інформації, поскільки кожний из них є логічно завершеним, при цьому послідовність сприйняття завжди є нелінейною. Цей же процес активно використовується при створенні інфографіки в кліповому блоці інформації – на підсвідомому рівні створюються неявні ланки смислових ланцюжків, результатом чого є, с однієї сторони, інтуітивний вибір оптимальної послідовності обробки інформації, с другої сторони Читайте також:
|
||||||||
|