Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура и принципи інфографіки

Інформаційна графіка

В теперішній час наглядне представлення інформації, даних і знань засобами иллюстрацій і графіки в цілому вважається актуальним, эфективним і виразним для більшості джерел інформації: газет, підручників, інструкцій і їх электронних аналогів. Це пов’язують з тим, що все більше людей оріентовані і легше сприймають зорові образи (візуали) –зображення, схеми, коллажі, клипи, і в меньшій мірі – текст. Таким чином , можна зробити висновок про процес формування цивілізації, орієнтованної на візуальні образи – image oriented civilization

.

Візуальні образи отримуються насиченням іллюстрації допоміжною продуктивною інформацією, яка дає можливість користувачу генерувати нове знання, наприклад, проводити аналіз, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, бачити тенденції і давати прогнози;

целеспрямовано формуючи навички виділення головного і значущого посредством акцентування;

прививаючи потребу і здатніссть до детального аналізу з допомогою нюансировки и модуляції оформлення фрагментів.

Зображення – це одне із засобів комунікації, яка відіграє важливу роль в презентації ідей. Заміняючи і уточнюючи багатослівний текст, воно здатне спростити смисл пропонованого матеріалу і в то же час передати всю необхідну інформацію, візуально представляючи , обозначаючи і інтегруючи ідеї, факти, зв’язки , висновки. Однак існує особлива категорія зображень, в яких щільність концентрації комунікативнх можливостей вище, чим у інших – объекти інформаційної графіки (інфографіки или ІГ)

 

Об’єкт інфографіки, як правило, складається із інформаційно ємних фрагментів, кожний із яких вже з початку має зв’язки з багатьма другими фрагментами. При цьому частіше всього користувачу представляеться можливість самостійно вібрати спосіб анализу візуальної інформації ІГ, групування графічних елементів різним чином , що залучає його в комунікацію з автором ІГ (або посередником – інформаційним ресурсом) – дискусію або співробітництво по розвитку і обробці представлених матеріалів. ІГ фактично апелює не тільки до ассоціативного мислення, но і до спогадів, досвіду і знань якими оперує споживач інформації.

Якраз ці принципи свого часу були заложені Леонардо да Вінчі (поєднавшого образотворче мистецтво з керівництвом до дії), потім вони розвивались еволюціонували довгі роки, пока не попали в ЗМІ і дальше в гипермедіа середовище, опосередковане електронними носіями , а в подальшому у Всесвітній паутині.Ітак, серед актуальних принципів ІГ можна виокремити:

а) високий ступень стисненя (архивірування) представленої інформації, при якій коефіціент витрат напряму залежить від ступені деталізації объекту ІГ. Виключення з цього складає поясняюча інфографіка (карта, алгоритм, наглядний посібник), яка призвана представляти інформацію найбільш повно і наглядно.

б) попередню обробку інформації по структуруванню кількісних або якісних даних;

в) наявність елементів розвитку, з’єднання або підпорядкування інформаційних блоків;

г) виражену направленність на активізацію когнітивних процесів споживача інформації;

д) наявність одного або декількох критеріїв (або метаданих), об’єднуючих фрагменти ІГ в конкретному об’єкті.

Користувач сам вибирає фрагмент, з якого він почне сприйняття і аналіз інформації, і сам сформує подальшу послідовність обробки даних. У випадку,якщо при цьому буде пропущений який-небудь з фрагментів, не виникає спотворення інформації, поскільки кожний из них є логічно завершеним, при цьому послідовність сприйняття завжди є нелінейною.

Цей же процес активно використовується при створенні інфографіки в кліповому блоці інформації – на підсвідомому рівні створюються неявні ланки смислових ланцюжків, результатом чого є, с однієї сторони, інтуітивний вибір оптимальної послідовності обробки інформації, с другої сторони


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  4. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  5. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  6. Антикорупційні принципи
  7. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  8. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  9. Атомно-кристалічна структура металів
  10. Б/. Принципи виборчого права.
  11. Базова алгоритмічна структура
  12. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції




Переглядів: 686

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Настанова на бачення | ІГ мініатюри – піктограми, іконки, вказівники

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.