Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оформлення креслень

Умовність лінійного зображення

Виконання графічних робіт,оформлення креслень геометричої побудови, зображення об'єктів тривимірного простору все має велике значення в проектній дизайнерській роботі.Постійно зростаючий рівень комп'ютерних технологій, динамічний розвиток програмних і апаратних засобів тягнуть за собою бурхливий перехід від традиційних, методів ведення проектноконструкторских робіт до використання нових автоматизованих систем розробки і виконання конструкторської документації.
У загальному випадку лінію можна представити як безліч послідовних положень переміщається в просторі точки. Якщо точка пересувається без зміни напрямку, утворюється пряма лінія, якщо напрямок руху точки змінюється - утворюється крива лінія.
Якщо точка переміщується в одній площині, утворюється плоска лінія, якщо її траєкторія виходить за межі однієї площини - таку лінію називають просторовою. Просторові лінії не лежать всіма своїми точками в одній площині.Їх називають також лініями двоякою кривизни.
Прикладами плоских ліній можуть бути коло, еліпс, овал. Як приклад просторової

лінії можна привести гвинтову лінію.
Плоскі лінії ділять на циркульні, що складаються зі сполучених дуг кіл, і лекальні - що мають змінну кривизну. На кресленнях циркульні лінії проводяться за допомогою циркуля, а лекальні - за допомогою лекал.
Графічно на кресленні лінії задаються за допомогою проекцій. При цьому повинно бути показано проекційний зв'язок хоча б однієї її точки, що дозволяє уникнути невизначеності.

 

Зображення ліній на кресленні

Утворення ліній. Комплексне креслення прямої лінії.
Розташування прямої щодо площин проекцій
Щодо площин проекцій пряма може займати різне положення. Пряму, не паралельну жодної з основних площин проекцій називають прямою загального положення. Пряму, паралельну або перпендикулярну однієї з площин проекцій, називають прямою приватного положення.
Взаємне розташування двох прямих
Дві прямі простору можуть мати різне розташування. Вони можуть співпадати а = b, бути паралельними c | | d, перетинатися т ^ n і схрещуватися (k ° / l). | Якщо дві прямі паралельні, то на комплексному кресленні їх однойменні проекції паралельні.
Визначення натуральної величини відрізка прямої лінії
При вирішенні завдань інженерної графіки в ряді випадків виникає потреба у визначенні натуральної величини відрізка прямої лінії. Вирішити це завдання можна кількома способами: способом прямокутного трикутника, способом обертання, плоскопараллельного переміщення, заміною площин проекцій.

Криві лінії
Криві лінії на комплексному кресленні задаються своїми проекціями, які будують за проекціям окремих точок, що належать цій лінії. Проекції ліній при ортогональному проектуванні отримують як результат перетину проектуючих циліндрів з площинами проекцій
Взаємне розташування точки і лінії
Точка в просторі по відношенню до лінії може займати два положення: належати їй чи не належати. Якщо вона належить лінії, вона складає з нею єдине ціле і проекції її на кресленні лежать на відповідних проекціях лінії, а також на одній лінії зв'язку.

 

Лінії і форми в інтер'єрі

Якщо поставити завдання про встановлення більш-менш точних правил пов’язаних з використанням залежності ліній і форм в організації простору , то важливим є розв'язання дискусії про теоретичні методи. Методи художнього аналізу були і залишаються досі довільними і часто носять занадто особистісний характер. Нині ж час вимагає більш точного і об'єктивного шляху, на якому стане можливим і колективна праця у сфері науки про мистецтво. Схильності і здібності і тут, як і скрізь, різні, і кожен може працювати в міру своїх сил, але саме тому особливо важливо, щоб напрямок роботи було прийнято більшістю. У повітрі носиться ідея про регулярно відпрацьовується в художніх та дизайнерських інститутах - ідея, яка безумовно незабаром втілиться в самих різних країнах.

Незалежно від того, який Ви обрали стиль інтер'єру для свого житла, йому можна задати свій характерний тон і настрій. І все це завдяки лише двом законам дизайну - симетрії і асиметрії, які, до речі кажучи, можна поєднувати.
Симетричний зв'язок між елементами обстановки вносить деяку розміреність і спокій у сприйняття всього інтер'єру в цілому, врівноважує простір і розташовує до впорядкованого способу життя. Для організації симетрії в просторі необхідно лише наявність однієї або кількох осей, відносно яких і буде вибудовуватися картина. Дизайнерським ходом, що підсилює симетрію інтер'єру, є розташування дзеркала напроти вікна.
Якщо ж вам більше імпонує динамізм, розмаїтість і свобода руху, то вам слід зупинитися на більш складній побудові інтер'єру в асиметрії. Не варто думати, що це так просто, адже побудувати гармонійно не розкреслений під лінійку інтер'єр набагато складніше. Ця складність і вносить у простір певний шарм.
У науці дизайну інтер'єру є набір певних закономірностей, що відповідають за зорове сприйняття об'єктів. Згідно з ними і варто вибудовувати дизайн всього приміщення:
- Предмети знаходяться недалеко один від одного читаються, як єдина композиція.
- Симетрія композиції або всього інтер'єру легко сприймається, якщо оглядати її з осі.

- Різнорідні елементи дизайну губляться на тлі декількох однакових об'єктів розташованих в одному приміщенні.
- Інтер'єр, побудований на контрасті, сприймається набагато яскравіше, ніж монотонний.
- Простота полегшує сприйняття простору.
- Різнорідні за формою предмети інтер'єру сприймаються простіше на деякому віддаленні один від одного.
- Елементи дизайну, вибудовані за законами симетрії, сприймаються єдиним цілим.
- Знайомі форми сприймаються простіше.
- Об'єкти інтер'єру найпростіших форм набагато чіткіше відділяються візуально від загального фону.
Тон прочитування пропорцій приміщення задається від точки входу в нього.Саме щодо дверного отвору простір отримає глибинний акцент або ж буде розвиватися поперек основної осі зору. Створити ж подібні ефекти можна грою світла, кольору і фактур, наприклад, певна спрямованість і розміщення світильників здатні зорово розширити або звузити, знизити або підвищити, поглибити приміщення.
Якщо Ви маєте намір візуально змінити реальні пропорції приміщення слід дотримуватися простих, але ефективних принципів. Для зорового зменшення простору виконайте інтер'єр з використанням великого малюнка, для зменшення - дрібного. Для отримання ефекту просторості використовуйте горизонтальні смуги, проте пам'ятайте, що вони ж і «знизять» стелю.Вертикальні смуги привнесуть в простір прямо протилежний ефект. Таких же зорових результатів можна домогтися грою кольору в одній або декількох площинах просторів. Отримати збільшення або зменшення приміщення, розширення або стиснення, подовження чи укорочення його можна навіть за рахунок розчленування одній з площин простору.
Для зручності візуального зміни пропорцій приміщення можна згрупувати основні прийоми в декілька категорій:
- Візуально збільшити висоту приміщення можна, працюючи з підлогою: покриття підлоги яскравим кольором; створення лакованій поверхні підлоги; забезпечення нижньої підсвічування приміщення;
- Візуально збільшити висоту приміщення можна, працюючи зі стелею: покриття стелі дзеркальним склом або яких-небудь блискучим матеріалом; створення складної структури підвісної стелі; створення акценту на стелю за допомогою накладних або вбудованих світильників;
- Візуально збільшити висоту приміщення можна, працюючи зі стінами: зображення великого орнаменту сильно виділяється на загальному фоні; декорування стін вертикальним малюнком / лініями;
- Візуально розширити приміщення можна: використовуючи контрастні фактури; виконанням загального фону в світлих тонах; створенням кольорового контрасту між горизонтальними і вертикальними площинами приміщення.
Використання горизонтальних і вертикальних ліній для додання приміщенню «зручних» дизайнеру пропорцій є найбільш часто використовується прийомом.Так візуально збільшуючи висоту приміщення, майстер вдається не тільки до вертикального малюнка, до прикладу, на шпалерах або оббивної тканини, але може використовувати в інтер'єрі і світильники, картини та інші елементи декору з яскраво вираженою вертикальною складовою.
Зовсім по-іншому працюють елементи декору з головними горизонтальними складовими. Вони ніби розширюють простір. Такий же ефект досягається за допомогою використання білих предметів обстановки в приміщенні темної кольорової гами. Слід також враховувати, що візуально збільшують приміщення предмети, що помітно контрастують із загальним однотонним фоном і мають в якості малюнка великий орнамент, смуги чи клітинку.
Робити акцент на певних площинах і обсягах вам допоможе правильне використання кольорів та структури матеріалу. Гра з двома цими складовими в поперечному, подовжньому, вільному або діагональному членуванні здатна додати бажану форму і виразність. Різні або однорідні лінії, стрічки, смуги можна створювати послідовною зміною кольору чи матеріалу, наприклад, шляхом використання металевих (дерев'яних) стрижнів, профілів або дроту різної товщини і на певних відстанях один від одного.
Візуалізувати просторові несучі та плоскі конструкції можна за допомогою сітчастих або гратчастих форм. Такі конструкції виготовляються з профільованих елементів з посиленим краєм або з безперервної стрічки.Гратчасті форми являють собою прямокутники або квадрати, розташовані діагонально або під прямим кутом. Сітчасті ж конструкції можуть бути виконані вигнутими або плоскими, якщо не принципова жорсткість конструкції. Якщо ж важливо, щоб конструкція не провисала вільно залежно від прикладеного до неї навантаження, то сітчасті елементи згинаються в два або кілька разів.
Ефект від отриманих форм і обсягів може бути різним. Прикладом є трикутні обриси конструкції що акцентують на собі підвищену увагу мешканців будинку та його гостей і навіть можуть викликати агресію. Тому до проектування інтер'єру потрібно завжди ставитися з особливою ретельністю, приділяючи увагу навіть найменшим деталям і нюансам.


Читайте також:

  1. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  2. Банк приймає до оплати вимога-доручення від платника протягом 20 календарних днів із дати оформлення його одержувачем.
  3. Вантажна митна декларація як основний документ при здійсненні митного оформлення вантажів
  4. Види бойових документів і вимоги до їх оформлення
  5. Види бойових документів і вимоги до їх оформлення
  6. ВИМОГИ ДЕРЖСТАНДАРТУ ДО ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ.
  7. Вимоги до інтонаційного оформлення прочитуваного і декламованого. Прийоми його навчання
  8. ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ АНКЕТИ
  9. Вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору.
  10. Вимоги до оформлення реферату
  11. Вимоги до оформлення та зберігання документів
  12. ВИМОГИ ДО РОБОЧИХ КРЕСЛЕНЬ ТА ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ




Переглядів: 877

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лінія і її виразні можливості у художньо-проектній роботі | Роль лінії в архітектурі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.