МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Історія розвитку ПРЗародження, розвиток, становлення та визнання в суспільстві РК як нової наукової дисципліни пов'язані, насамперед, зі Сполученими Штатами Америки. Історично склалося так, що саме в цій країні в процесі формування ментальності нового суспільства почався бурхливий розвиток демократичних засад громадянського суспільства, ринкових відносин в економіці, які вимагали необхідності професійної роботи для налагодження суспільного діалогу. Походження терміна Паблік Рілейшнз пов'язане з автором американської декларації незалежності Томасом Джеферсоном, який уперше використав це словосполучення 1807 в чернетці свого президентського звернення до Конгресу. У розумінні Джеферсона це було «нарощування зусиль політичних інститутів для створення клімату довіри в національному масштабі. Але ще до появи цього терміна Папа Римський Урбан VIII заснував конгрегацію пропаганди (1633), яка, по суті, займалася зв’язками з громадськістю в сучасному розумінні цього терміна. Подібні структури у державних і комерційних організаціях та установах з’явились лише у XIX ст.
На початковому етапі розвитку цей термін трактувався як політична діяльність, що її використовували уряди та інші державні установи для дій, які можна частково віднести до радянського поняття «пропаганда та агітація». Але згодом стало очевидним, що за своєю суттю та призначенням це зовсім інша форма діяльності. У книзі «Паблік рілейшнз, чи як успішно керувати суспільною думкою» Г. Почепцов відзначає: «Реально ПР виник у результаті індустріальної революції, коли монополісти відчули нестачу методів управління тільки виробничою сферою. США першими пройшли цю дорогу монополізації, тому тут наприкінці сторіччя і виникають перші варіанти реалізації ідей ПР». Першим професійним представником ПР вважається американський журналіст Айві Лі, який у 1903 році підготував та надрукував своєрідний моральний кодекс РР під назвою «Декларація принципів», де він сформулював завдання майбутньої професії. Вони, на думку А. Лі, пов'язані з відкритим висвітленням діловими колами, публічними інститутами громадськості США та пресою питань, які становлять суспільну цінність та інтерес. Цікаво, що саме в цій праці визначено не тільки необхідність подібної професійної діяльності, але й доведено потребу створення в компаніях та органах публічної влади радників по «Паблік рілейшнз». Їх завданням має стати зміна громадської (суспільної) свідомості, знаходження шляху до довіри людей прагненням корпорацій та владних інституцій своєю повсякденною діяльністю піклуватися про добробут людей. Довіра людей стає головним функціональним призначенням для представників нової професії. Першим, хто скористався послугами піарівського фахівця, був Джон Рокфеллер. який запросив Айві Лі для виправлення своєї «поганої» репутації. Така репутація була пов'язана із загибеллю в шахтах Колорадо, що належали Рокфеллеру, декількох шахтарів, унаслідок чого розпочалися страйки гірників. За рекомендаціями Айві Лі Рокфеллер сам відправляється в шахти, вислуховує скарги гірників, навіть танцює з жінками шахтарів на одному зі свят. У подальшому Лі в американських газетах розміщує серію статей, де показує Рокфеллера в оточенні його великої родини. Рокфеллер подається як добрий дід, турботливий батько, уважний чоловік, вірний товариш, щедрий та гостинний господар, авторитетний, розсудливий суддя в родинних сварках та негараздах, які інколи виникають. Пізніше Рокфеллер визнає, що вирішення критичної ситуації з шахтарями Колорадо є одним з найважливіших моментів у його житті. Засновник нової професії Айві Лі очолював прес-бюро Демократичної партії США під час переможних президентських виборів Рузвельта, де на практиці доведено переваги виборчого РК. Як навчальна дисципліна «Паблік Рілейшнз» уперше запроваджується 1923 року в Нью-Йоркському університеті професором Едвардом Бернайсом. Починаючи з 30-х років, у США РК викладається як самостійна функція менеджменту великих компаній, де з'являються посади віце-президентів з питань комунікації, які займаються формуванням іміджу компанії та здійснюють керівництво процесом формуванням публічної думки. У ці ж роки фахівці РК займають усе більше й більше місця в системі владних органів. Плідний розквіт «Паблік рілейшнз» спостерігається після Другої світової війни, коли починають формуватися національні школи ПР.
Суспільно-економічні причини, що спричинили появу ПР: · необхідність застосування нових прийомів для просування товарів на ринок; · критика громадськістю великого капіталу; · необхідність вирішення конфліктів між працедавцями та найманими робітниками; · перша світова війна, в якій уряди потребували популяризації своїх рішень і дій; · технічні інновації і нові товари та послуги, про які потрібно було інформувати споживачів.
Попередники ПР: · реклама; · паблісіті як надходження інформації, яка зацікавлює мас-медіа; · діяльність прес-агентів.
Поступово РR стає важливим елементом громадянського суспільства. Створюється перший спеціальний інститут РR у Великобританії (1948), “Суспільство РR” у США (1948), Міжнародна асоціація РR (International Public Relation Association (1955), яка об’єднує нині фахівців з 65 країн світу.
Як виникли ПР в нашому суспільстві? Минуле суспільство було основане на командній основі і керувалося більшістю наказовими і силовими методами. Уся комунікація була строго ієрархічно побудована.
Сьогодні ситуація змінилася. Багато людей стали економічно незалежними від держави, внаслідок чого з’являється автономна поведінка. В результаті чого різко зростає рівень непередбачуваності. ПР якраз і пов’язані із спробою перейти від зовнішнього примусу до внутрішнього, коли найважливішою одиницею стає переконання.
Демократичне суспільство приносить із собою нові моделі впливу на суспільство. Сьогодні наказ не може примусити людину щось купити, кудись піти, за когось проголосувати, скористатись певними послугами, тому вся система носить принципово інший характер. Поняття ПР Існують різні підходи до визначення ПР. Найчастіше ми можемо зустріти, що ПР – це зв’язки (або комунікації) з громадськістю, а також: - суспільна комунікація; - громадські зв’язки; - опосередкована реклама; - стратегічні комунікації; - управління громадською думкою.
На думку дослідника комунікаційних зв’язків Д. Ольшанського, Паблік рілейшнз –це спеціалізована діяльність відповідних підрозділів державних, корпоративних, політичних, громадських, економічних та інших структур, спрямована на посилення відкритості, взаємної інформованості і створення ілюзії взаємозалежності між структурами, які здійснюють РR, і суспільством, населенням, групами людей, на яких спрямована ця діяльність. . На відміну від Д.Ольшанського, Г. Почепцов вважає що Паблік рілейшнз – це наука, що займається організацією комунікаційного простору сучасного суспільства.
Очевидно, не зовсім праві і Д. Ольшанський, який відмовляє в існуванні науці паблік рілейшнз взагалі (себто, це виключно діяльність) і Г. Почепцов, який вважає, що ця наука займається організацією комунікаційного простору (наука досліджує, вивчає, аналізує тощо, але аж ніяк не організує). Якщо синтезувати ці два визначення ПР, можна сказати, що Читайте також:
|
||||||||
|