Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мозок є органом, матеріальною «основою» свідомості, а свідомість – його функція.

Відображення – це загальна властивість матерії. Рух тлумачиться як взаємодія, а відображення – це властивість матеріальних систем відтворювати у своїх змінах властивості інших систем, що взаємодіють з ними.

Свідомість як одна з форм відображення виникає на певному рівні розвитку матерії. В основі її лежить інформаційне відображення, яке з’являється у живій природі. Воно є таким типом відображення, за якого будь-яка система здатна використати його результати для своєї дії у зовнішньому середовищі або як здатність активного використання результатів зовнішнього впливу.

Інформаційне відображення має сигнальний характер. Фактори і стан зовнішнього середовища не пов’язані безпосередньо з існуванням організму, тобто вони задовольняють його біологічні потреби, але виконують роль сигналу, що означає настання ситуації, яка уможливлює їх задоволення. Таким чином, механізм інформаційного відображення опосередковується внутрішньою програмою організму.

Інформаційне відображення має вибірковий характер. Воно виникає на тому рівні розвитку живого, коли в організму з’являється певна свобода дії, здатність до зміни свого положення у просторі.

Вищим рівнем інформаційного відображення можна вважати випереджаюче відображення. Його визначають як здатність організму змінювати свій стан, бути готовим реагувати на вплив зовнішніх факторів у майбутньому.

Рівні інформаційного відображення:

1. Подразливість – реакція у відповідь на вплив факторів зовнішнього середовища. З’являється у найпростіших одноклітинних організмів і регулює пристосувальну поведінку.

2. Чуттєвість– здатність відчувати. Передбачає наявність органів чуттів, нервової системи. Чуттєвість – це початкова форма психіки.

3. Психічний образ. Він є основою і механізмом орієнтаційно-дослідницької діяльності, яка властива вже високорозвиненим тваринам. За допомогою психічного образу відбувається відображення зовнішнього світу, його властивостей і процесів, особливо нових і мінливих.

За своєю природою психічний образ виникає як результат взаємодії суб’єкта і об’єкта відображення. Зміст психічного образу, з одного боку, - це відображення властивостей об’єктивної реальності, і без об’єкта повний образ неможливий. З іншого боку, образ неможливий і без суб’єкта відображення, оскільки це відображення не у світі об’єктів, а в психіці суб’єктів.

Безумовно, виникнення чуттєвого та мисленнєвого образу є неможливим без прямої участі мозку людини. Але нервова система і мозок є лише знаряддями перетворення об’єктивної дійсності в суб’єктивну. За допомогою діяльності мозку матеріальний об’єкт перетворюється, реконструюється в ідеальний, що й становить зміст образів свідомості, знань, норм, цінностей, які в ній знаходяться.

3. Свідомість, спілкування і мова.Свідомість і спілкування – два взаємопов’язаних моменти. Лише за допомогою свідомості здійснюється їхня спільна діяльність. Способом, який опосередковує механізм взаємодії людей, стає мова.


Читайте також:

  1. Виникнення людської свідомості. Мова і свідомість.
  2. Вона є важливим органом, який виконує ряд функцій
  3. Вона є важливим органом, який виконує ряд функцій
  4. Вплив засобів масової комунікації на формування громадської думки, політичну свідомість та культуру . Функції масової комунікації.
  5. Двофакторна виробнича функція.
  6. Довгастий мозок
  7. Дух, душа, свідомість, їх місце в духовному світі людини
  8. Духовне буття. Свідомість, її природа
  9. Духовні виміри буття. Свідомість.
  10. Кінцевий мозок.
  11. Контрольна функція.
  12. ЛЕКЦІЯ 13. СВІДОМІСТЬ




Переглядів: 753

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
П Л А Н | Структура свідомості.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.