МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Структура свідомості.Мова – це знакова система будь-якої матеріальної природи, що перш за все виконує пізнавальну, комунікативну, регулятивну та номінативну функцію. Мова – це знаряддя свідомості, та форма, в якій фіксується, виражається, передається весь зміст свідомості. За допомогою мови як системи знаків відбувається об’єктивізація свідомості. Внутрішній світ суб’єкта виражається у зовнішньому світі. У мові також виявляється самосвідомість людини (внутрішня мова). Нерозривний зв'язок мови і свідомості полягає в тому, що свідомість – це відображення дійсності, а за допомогою мови саме мислення і свідомість отримують своє адекватне вираження. Мова – це знакова система. Вона є засобом спілкування і вираження мислення, а також специфічним засобом зберігання інформації. З погляду співвідношення спілкування і мови одна з важливих функцій останньої – комунікативна. Як правило, мови поділяються на штучні й природні. Штучні створюються для спеціальних видів діяльності, напр., у мистецтві – мова символів і художніх образів. Природні мовиформувалися із становленням і розвитком людського співтовариства.
Найбільш традиційно структура свідомості розглядається в таких аспектах:
Форми чуттєвого відображення і пізнання світу: - відчуття – вихідний, найпростіший чуттєвий образ, відображення окремих властивостей предметів і явищ суб’єктивного світу, що виникає внаслідок їхньої дії на органи чуття людини і збудження нервових центрів кори головного мозку; - сприйняття– цілісний чуттєвий образ предмета, що виникає внаслідок дії об’єктивного світу на органи чуттів людини; - уявлення– форма чуттєвого пізнання дійсності, що у формі наочних образів продукує інформацію про предмет, який в даний момент відсутній, але раніше був предметом відчуття й сприйняття. Ці форми відображення значною мірою є формами індивідуального чуттєвого відображення. Формами відображення, що належать до абстрактного мислення і за допомогою яких здійснюється раціональне пізнання, є: - поняття – одна з основних одиниць мислення, логічна форма думки, яка дає узагальнене відображення предметів та явищ дійсності, зв’язку і відношень між ними за допомогою фіксації їхніх загальних і специфічних рис, ознак. Поняття – продукт процесу пізнання, що історично розвивається, форма запам’ятовування його результатів; - судження– думка, вираження розповідним реченням, форма думки, яка стверджує чи заперечує щось стосовно явищ і предметів матеріального і духовного світу, їхніх властивостей, зв’язків і відношень і яка здатна виражати істину або хибне твердження. За своєю формою судження – це зв'язок двох понять, воно виконує роль логічного присудка; - умовивід– одна з основних форм теоретичного мислення, спосіб логічного зв’язку висловлювань. Структурно складається з трьох і більше суджень, деякі з них називаються засновками, а умовиводу – висновки.
- підсвідомість (несвідоме) – це сукупність психічних станів, актів і процесів, які не представлені у свідомості суб’єкта. Вона накопичує і зберігає всю отриману інформацію; - усвідомлення, у якому обробляється вся отримана інформація; - надсвідомість. Здійснює процес творчості, відкриття. Іноді до цього рівня відносять інтуїцію; - самосвідомість, у якій відбувається аналіз, обробка змісту свідомості та процесу мислення. За її допомогою здійснюється контроль за діяльністю свідомості.
- когнітивна (пізнання). У свідомості отримуються і накопичуються знання про дійсність і сам об’єкт пізнання з метою створення точної копії діяльності. - Ціннісно-орієнтаційна або мотиваційна. Це сфера цінностей, ідеалів, які визначають життєдіяльність людини, її ставлення до світу, самої себе. - Нормативна. Це сукупність норм, правил, які мають регулювати поведінку та діяльність людей.
Суспільна свідомість – це духовний бік суспільного життя, історичного розвитку. Вона не зводиться до сукупності свідомості людей – членів суспільства. Читайте також:
|
||||||||
|