Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Населення як демоекономічна категорія

План

Тема 6. Трудові ресурси і трудовий потенціал суспільства.

1.Населення як демоекономічна категорія.
2. Соціально-економічна характеристика трудових ресурсів.
3. Економічно активне та економічно неактивне населення.
4. Характеристики відтворення населення та ресурсів для праці.
5. Поняття про трудовий потенціал. Показники, що характеризують компоненти трудового потенціалу людини.
6. Людський капітал як соціально-економічна категорія.

Людські ресурси – це специфічні та найважливіші з усіх видів економічних ресурсів. Як чинник економічного розвитку, людські ресурси – це працівники, що мають певні професійні знання, вміння та навички для реалізації їх у трудовому процесі. Залежно від мети дослідження людські ресурси характеризуються різними соціально-економічними категоріями населення, економічно активне населення, трудові ресурси, трудовий потенціал, людський капітал.

Населення– це сукупність людей, яка природно й історично склалася і безперервно відтворюється у процесі життя. Це процес постійного відтворення поколінь людей внаслідок взаємодії народження та смертності. Населення разом із природними умовами і ресурсами та способом виробництва матеріальних благ є основою матеріального життя суспільства. Населення проживає у певному географічному середовищі і здійснює виробництво матеріальних благ відповідно до наявних природних ресурсів. Розвиток народного господарства країни можливий лише за наявності певної чисельності населення, яке здійснює трудову діяльність.
Взаємозв’язок та взаємодія між населенням і розвитком господарства – процес історичний, оскільки людина, з одного боку, – активна продуктивна сила, що своєю трудовою діяльністю забезпечує виробництво матеріальних засобів свого існування та надання необхідних їй послуг, а з іншого – вона є споживачем продуктів праці, які забезпечують її життєдіяльність. Людські потреби зумовлюють появу нових виробництв та послуг, а останні, в свою чергу, впливають відповідним чином на людей. Виходячи з того, що людина є основним творцем суспільного багатства, можна стверджувати, що чисельність населення та кваліфікація його працездатної частини є чинником, який обумовлює можливості економічного розвитку країни.

Чисельність і динаміка населення, його головні вікові групи (до-працездатного, працездатного й після працездатного віку) впливають на абсолютну величину й структуру фондів нагромадження та споживання. Наприклад, від чисельності й питомої ваги населення, молодшого за працездатний вік, залежать масштаби формування нових робочих місць для тих, хто входить у працездатний вік, а також будівництво об’єктів системи освіти, охорони здоров’я, дитячих закладів, житлового фонду. Найбільш суттєвий вплив на розвиток економіки мають характер і темпи зростання (зменшення) населення, зміна рівнів народжуваності та смертності, статевовікова, освітня, професійно-кваліфікаційна структури населення, міграції та розміщення його на території країни.
Історично чисельність населення в Україні протягом століть змінювалася таким чином (табл. 3.1.):

Таблиця 3.1. Динаміка чисельності населення в Україні [3;9].

Рік Чисельність населення, млн. осіб.
1994 р. 3,2 млн. осіб.
1995 р. 51,9 млн. осіб.
1996 р. 3,7 млн. осіб.
1997 р. 4,7 млн. осіб.
1998 р. 5,2 млн. осіб.
1999 р. 27,2 млн. осіб.
2000 р. 35,2 млн. осіб.
2001р. 41,3 млн. осіб.
2002 р. 41,9 млн. осіб.
2003 р. 47,1 млн. осіб.
2004 р. 49,8 млн. осіб.
2005 р. 51,0 млн. осіб.
2006 р. 51,3 млн. осіб.
2007 р. 50,3 млн. осіб.
2008 р. 48,9 млн. осіб.
2009 р. 48,5 млн. осіб.
2010 р. 48,0 млн. осіб.
2011р. 47,6 млн. осіб.
2012 р. 47,3 млн. осіб.*

Читайте також:

  1. А категорія
  2. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  3. А. КАТЕГОРІЯ СУБСТАНЦІЇ.
  4. Адміністративний поділ, площа і населення українських земель у складі Речі Посполитої в першій воловині ХVІІ ст.
  5. Аналіз диференціації населення за доходами
  6. Антропологічні особливості давнього населення території України
  7. Безпека життєдіяльності як категорія
  8. Безробіття і зайнятість населення: причини, види та наслідки
  9. Блок 5. Доходи та рівень життя населення.
  10. Бюджет як економічна і правова категорія
  11. Бюджет як економічна категорія
  12. Бюджет як економічна категорія




Переглядів: 639

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мотивація персоналу | Соціально-економічна характеристика трудових ресурсів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.