МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Камеральна перевірка єдиного податкуТЕМА 10 ПОДАТКОВИЙ КОНТРОЛЬ ПРИ СПРОЩЕНІЙ СИСТЕМІ ОПОДАТКУВАННЯ Лекція 12 (2 год.). 12.1. Камеральна перевірка єдиного податку. 12.2. Документальна перевірка єдиного податку 12.3. Контроль за сплатою фіксованого сільськогосподарського податку
Спрощена система оподаткування в Україні виконала основне своє завдання, посприявши розвитку та розширенню малого підприємництва. Проте, поряд із позитивними здобутками її застосування, постало багато проблем. Причиною цього є ігнорування основного критерію, якого дотримуються в усіх розвинених країнах – ув’язки суми податкового зобов’язання підприємця із фінансовими результатами його діяльності. На сьогодні відсутні ефективні механізми оподаткування підприємців і контролю за їх доходами, що призводить до значних бюджетних втрат. Спрощена система оподаткування в нашій країні запроваджувалася, як тимчасовий захід з метою становлення малого підприємництва, та її застосування не є нормою податкових відносин. В більшості країн ЄС взагалі відсутні спрощені системи оподаткування СМП, натомість поширені ніші форми їх державної підтримки: спрощена система бухгалтерського обліку і звітності, спеціальні режими сплати ПДВ та інші… В даний час головним аргументом проти преференції у вигляді спрощеної системи є те, що вона, перетворюючись в податкові зловживання, призводить до легальної мінімізації бази оподаткування та завдає значної шкоди державному бюджету, а отже, тій сфері життєдіяльності суспільства, яка фінансується з нього. Застосування спрощеного режиму оподаткування суб’єктів малого підприємництва сприяло багатьом позитивним зрушенням. Проте, максимально полегшені умови виконання податкових зобов’язань підприємцями призвели до викривлення мотивації діяльності, коли вони через вигідність такого оподаткування, перш за все, з точки зору розміру податків, незацікавлені змінювати свій статус в бік розширення діяльності. Так, відсутність ув’язки ставки податків з сумою доходу при обчисленні розміру податкових зобов’язань, необов’язковість документального підтвердження доходів і витрат та використання контрольно-касових апаратів призводить до безконтрольності діяльності та контролю з боку органів ДПС (оформлення трудових відносин із найманими працівниками, заниження обсягів виручки від реалізації).
Практична реалізація ідеї застосування більш простого режиму оподатковуваній діяльності суб'єктів малого підприємництва розпочалася тільки в 1999 році з введенням у дію Указу Президента України від 03.07.1998 р. № 727/98 «Про спрощену систему оподатковування, обліку і звітності суб'єктів малого підприємництва». Наступним кроком у створенні правових основ функціонування малого бізнесу було прийняття Закону України № 2063-ІП від 19.10.2000 року «Про державну підтримку малого підприємництва» (далі — Закону № 2063). На основі Указу і Закону № 2063 були видані нормативні документи ДПА України про порядок ведення Книги обліку доходів і витрат суб'єкта малого підприємництва — юридичної особи, що застосовує спрощену систему оподатковування і про порядок видачі Свідоцтва на право сплати єдиного податку. З цієї процедури починається робота податкових органів у сфері спрощеної системи оподаткування. Із введенням в дію з 1 січня 2011р. Податкового кодексу, взагалі була виключена Глава 1 ХІУ розділу, яка передбачала реформування спрощеної системи оподаткування, обліку і звітності. Особливості справляння єдиного та фіксованого податків знайшли своє відображення у 8 підрозділі ХХ розділу Податкового кодексу. Щоб отримати Свідоцтво на право сплати єдиного податку, суб'єкти підприємницької діяльності — юридичні та фізичні особи не пізніше, ніж за 15 днів до початку наступного звітного періоду мають подати в податкову інспекцію за місцем реєстрації письмову заяву на право використання спрощеної системи оподаткування. Податковий інспектор перевіряє дані, наведені у заяві, на предмет відповідності їх умовам переходу на спрощену систему оподаткування. На спрощеній системі оподаткування мають право працювати фізичні особи, граничний обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) яких за календарний рік не перевищує 500 тис. грн. та чисельність працівників, що перебувають з ними в трудових відносинах, має бути не більше, ніж 10 чоловік, їх поіменний склад та ідентифікаційні номери відображаються у заяві; Для юридичних осіб середньооблікова кількість працюючих не повинна перевищувати 50 чоловік, обсяг виручки від реалізації продукції — 1 млн.грн. Юридичні особи обов'язково зазначають, яку ставку єдиного податку ним обрано — 10 % (без ПДВ – реєстрації) чи 6 % (з реєстрацію платника ПДВ) від суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг). Розмір єдиного податку для суб'єктів підприємницької діяльності — фізичних осіб встановлюється місцевими радами залежить від виду діяльності у фіксованій сумі в межах від 20 до 200 грн. на місяць. При використанні найманої праці розмір єдиного податку збільшується на 50% на кожну найману особу, враховуючи членів сім'ї. При здійсненні суб'єктом підприємницької діяльності — фізичною особою декількох видів підприємницької діяльності ставка єдиного податку одна (більша ставка за цими видами діяльності). При переході суб'єкта малого підприємництва на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності слід враховувати частки учасників та засновників у його статутному фонді. У разі якщо у статутному фонді такого суб'єкта малого підприємництва частки учасників та засновників, які не є суб'єктами малого підприємництва, перевищують 25 відсотків, то такий суб'єкт малого підприємництва не може застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку. За результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва — юридичні особиподають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) кварталом, розрахунки про сплату єдиного податку, а також копії платіжних доручень про сплату єдиного податку за звітний період з відміткою банку про зарахування коштів. З 2011 року суб’єкти підприємницької діяльності – юридичні та фізичні особи, які до 17 грудня 2010 р. подали в податкову відповідні письмі заяви, можуть сплачувати єдиний або фіксований податки з урахуванням наступних особливостей: 1) платники єдиного податку не є платниками таких податків і зборів, визначених Податковим кодексом: - податку на прибуток підприємств; - податку на доходи фізичних осіб (для фізичних осіб- підприємців); - ПДВ (окрім юридичних осіб, які сплачують єдиний податок за ставкою 6 %); - земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення підприємницької діяльності; - плати за користування надрами; - збору за спеціальне використання води; - збору за спеціальне використання лісових ресурсів; - збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності. 2) нарахування, обчислення та сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування здійснюються СМП у порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (сплатити єдиний соціальний внесок потрібно не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним; сума до сплати 34,7 % мінімальної заробітної плати, але не більше 15 прожиткових мінімумів, тобто 14,1 тис. грн., враховуючи, що суми соцвзносу буде змінюватися залежно від зміни мінімальної заробітної плати); 3) єдиний податок або фіксований податок сплачується на рахунок відповідного бюджету в розмірі 43 % нарахованого податку та 57 % нарахованого єдиного податку на рахунки органів Пенсійного фонду України як частину суми єдиного внеску. При цьому розподіл Державною казначейською службою України сплачених СМП сум єдиного податку відмінено (раніше в ПФ відраховувалось 42 % суми та 15 % - Фонд соцстрахування); 4) при готівкових розрахунках із покупцями підприємці можуть не застосовувати реєстраторів розрахункових операцій, а також ведення Книги обліку доходів і витрат. Спрощена система оподаткування не поширюватиметься на : - роздрібний продаж підакцизних товарів; - торгівлю виробами з дорогоцінних металів та каміння; - діяльність у сфері права (нотаріус отримує свідоцтво про право зайняття нотаріальною діяльністю —приватний нотаріус за своєю діяльністю не відноситься до суб'єктів підприємницької діяльності); - діяльність у сфері бухгалтерського обліку та аудиту; - діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії; - рекламну діяльність; - технічні випробування та дослідження; - посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна та інші. Крім того, податковий інспектор має упевнитись, що особа, яка подає заяву для переходу на спрощену систему оподаткування, не має заборгованості перед бюджетом з податків та обов'язкових платежів, термін сплати яких настав на момент подання заяви. За відсутності зауважень орган державної податкової служби протягом 10 днів з дня подання заявизобов'язаний видати Свідоцтво за встановленою формою, у противному разі — мотивовану відмову. Термін дії свідоцтва становить один рік. Право переходу на спрощену систему оподаткування підприємство може реалізувати не більше одного разу за календарний рік. Відмова від застосування спрощеної системи оподаткування також вирішується шляхом подання до органів податкової служби заяви за 15 днів до закінчення звітного кварталу. Разом з видачею Свідоцтва проводиться реєстрація Книги обліку доходів і витрат, яка є обов'язковим документом, що має вестися платником єдиного податку протягом року. Єдиний податок сплачується щомісяця, не пізніше 20 числа. З 1 квітня 2011 р. суб’єктів загальної системи оподаткування позбавлено права включати у склад витрат, що враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку, витрачене на придбання товарів, робіт, послуг (окрім послуг у сфері інформатизації) у підприємців – платників єдиного податку. Читайте також:
|
||||||||
|