Порядок оформлення результатів камеральних, документальних (виїзних, невиїзних, планових, позапланових) та фактичних перевірок регламентується Податковим Кодексом України № 2755 – УІ від 2 грудня 2010 року (Гл.8, ст. 86).
Результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які складаються у двох примірниках та підписуються посадовими особами органу ДПС та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні складається довідка.
В акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов’язань платника.
Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення відповідної перевірки (встановлені Податковим Кодексом з урахуванням їх продовження – питання 5.2).
Послідовність дій платника податків при підписанні акта (довідки) перевірки та строки наведено за допомогою схеми на рис. 6.2.
Запитання для самоконтролю
1. Які перевірки здійснюють органи податкової служби ?
2. Яка різниця між документальною плановою та документальною неплановою перевірками ? Які підстави для здійснення непланової перевірки ?
3. За яких обставин проводиться фактична перевірка ?
4. Які строки проведення податкових перевірок ?
5. За яких умов посадові особи органу державної податкової служби можуть бути не допущені до перевірки платника податків ?
6. Які документи оформляються за результатами проведення податкових перевірок ?
7. Який механізм складання та підписання акту перевірки?