Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Друге питання

Перше питання

План

ТЕМА 3. ЕКОНОМІЧНИЙ ВИБІР ТА ЕКОНОМІЧНА ПОВЕДІНКА ТОВАРОВИРОБНИКА

 

1. Економічні ресурси, їх суть та види.

2. Виробничі можливості суспільства. Крива виробничих можливостей.

 

 

Економічні ресурси – природні, людські (трудові), вироблені людиною ресурси, які використовуються для виробництва товарів і послуг. Це: заводські, сільськогосподарські споруди, обладнання, інструменти, різноманітні засоби

 

транспорту та зв’язку, різноманітні види праці, земля, корисні копалини. Слід класифікувати їх:

 

- матеріальні ресурси – земля або сировинні ресурси та капітал;

 

- трудові ресурси – праця та підприємницькі здібності.

 

Категорії ресурсів:

 

1. Земля – все те, що дарує нам природа: пахотні землі, ліси, залежі мінералів, нафти, водні ресурси.

Капітал – інвестиційні ресурси – це вироблені засоби виробництва: інструменти, обладнання, машини, транспортні засоби (процес їх виробництва і нагромадження називається інвестуванням). Інвестиційні товари (засоби виробництва) відрізняються від споживчих товарів тим, що останні задовольняють потреби безпосередньо, тоді як перші – роблять це опосередковано, забезпечуючи виробництво споживчих товарів.

Праця –фізичні та розумові здібності людини, що використовуються у виробництві товарів та послуг.

Підприємницькі здібності – це ініціатива, відповідальність за обрану справу, новаторство, ризик. Підприємець – це людина, яка ризикує не тільки своїм часом, працею, діловою репутацією. Але й вкладеними коштами.

 

Всі економічні ресурси рідкісні та знаходяться в обмеженій кількості. Людські потреби безмежні, тому ми не в змозі задовольнити всі матеріальні потреби суспільства. Єдине , що нам залишається – це прагнути якомога найбільшого задоволення цих потреб. Тому ми говоримо про ефективність використання ресурсів.

 

 

Економічна ефективність охоплює проблему «витрати – випуск». Конкретніше, це зв’язок між кількістю одиниць рідких ресурсів, що використовуються в процесі виробництва, та отриманою в разі виробництва кількістю необхідного продукту. Більша кількість продукту, що отримана від певного об’єму затрат, означає підвищення ефективності. Менший обсяг продукту від певного об’єму затрат означає зниження ефективності.

 

Суспільство прагне використовувати свої рідкі ресурси ефективно, бажає отримати максимальну кількість корисних товарі і послуг, вироблених з обмежених ресурсів. Щоб цього досягти суспільство повинно забезпечити повну зайнятість та повний об’єм виробництва.

 

Повна зайнятість –це використання всіх придатних для цього ресурсів. Робітники не повинні примусово бути без роботи, економіка повинна забезпечити занятість для тих, хто хоче та може працювати. Не повинні простоювати пахотні землі або обладнання. Це не йде мова про працю дітей або людей похилого віку, пахотні землі також в цілях забезпечення родючості періодично залишають під паром.

 

Повний обсяг виробництва – це ефективний розподіл ресурсів, тобто залучені ресурси слід використовувати таким чином, щоб вони приносили найбільший вагомий внесок в загальний об’єм продукції. (Не треба астрофізиків направляти в сільське господарство, а досвідчених фермерів направляти в космічні центри). Повний обсяг виробництва передбачає також використання найкращих технологій.

 

Проблему ефективності можливо проілюструвати за допомогою таблиці виробничих можливостей.

 

Можливості виробництва піци та промислових роботів в умовах повної занятості ресурсів

В разі вдосконалення техніки, технології, підвищення якісного рівня робітників крива виробничих можливостей зміщується праворуч, що означає економічне зростання – це здатність виробляти більший об’єм продукції.

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  10. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  11. Висновок з 1 питання
  12. Відповідаючи на питання, будьте впевнені в своїй перемозі і все у вас вийде.




Переглядів: 598

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Четверте питання | Перше питання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.