Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Національний банк України – центральний банк держави, особливості становлення НБУ, принципи функціонування (додаток 3).

Лекція 12. Центральні банки


План:

1. Національний банк України – центральний банк держави, особливості становлення НБУ, принципи функціонування .

2. Функції та операції НБУ.

 

Література:

1. Гроші та кредит: Навч.посібник / І.В.Алєксєєв, М.К.Колісник, О.Й.Вівчар та інші. – Львів, 2004.

2. Гроші та кредит: Підручник / М.І.Савлук, А.М.Мороз та інші. – Київ: КНЕУ, 2001.

3. Гальчинський А.С. Теорія грошей: Навч.-метод.посібник. – К.: Основи, 1998.

4. Демківський А.В. Гроші та кредит. – К.: , 2003.

5. Гроші, банки та кредит: у схемах і коментарях: Навчальний посібник / за ред. Б. Л. Луціва. – 2-ге видання, перер. – Тернопіль: Карт-бланш, 2000. – 225 с.

ЦБ України – НБУ – утворено у 1991 р. згідно з законом України “Про банки і банківську діяльність”. Основи правового статусу НБУ визначено Конституцією України. Йому надано право законодавчої ініціативи у Верховній Раді, що свідчить про його особливу роль у системі органів державного управління. 1999 р. – окремий Закон “Про Національний банк України”. Основне завдання НБУ – забезпечення стабільності національної грошової одиниці – гривні, забезпечення стабільності банківської системи і цінової стабільності. НБУ – юридична особа, має відокремлене майно, що є об’єктом державної власності та перебуває у його повному господарському віданні. Статутний капітал банку є державною власністю і слугує для забезпечення зобов’язань банку.

Структура НБУ : центральний апарат, територіальні управління в областях і Кримській автономній республіці, розрахункові палати, Банкнотно-монетний двір, Фабрика банкнотного паперу, державна скарбниця, Центральне сховище грошей, спеціалізовані підприємства та установи, необхідні для забезпечення діяльності банку. Закон передбачає дворівневу систему управління центральним банком – Рада НБУ і Правління НБУ, що загалом відповідає світовій банківській практиці.

Рада НБУ (15 осіб): 7 – призначається Верховною Радою, 7 – Президентом строком на 7 років. Голова НБУ входить до складу Ради за посадою.

Правління НБУ – другий керівний орган банку. Кількісний та персональний склад формується Головою НБУ і затверджується Верховною Радою. Голову НБУ призначає Верховна Рада строком на 5 років за поданням Президента. Голова НБУ не є одночасно головою Ради НБУ, який обирається членами Ради строком на три роки.

Основні принципи функціонування НБУ:

- принцип незалежності банку;

- принцип президентського та парламентського контролю за діяльністю банку;

- принцип економічної самостійності банку;

- принцип централізації системи банку;

- принцип єдності системи банку;

- принцип вертикальної структури управління банком.

Органи законодавчої і виконавчої влади не мають права втручатись у виконання банком його функцій. Закон забороняє банку надавати прямі кредити уряду на фінансування витрат державного бюджету. НБУ підзвітний Президенту та Верховній Раді. Принцип вертикальної структури управління системою НБУ означає, що призначення посадових осіб та їх підпорядкованість здійснюються лише по вертикалі.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  3. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  4. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  5. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. А/. Верховна Рада України.
  8. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  9. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  10. Аграрне виробництво і його особливості
  11. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  12. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.




Переглядів: 604

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Наука і освіта як чинники глобального розвитку. Глобальний розвиток освіти | Функції та операції НБУ(додаток 4).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.