Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Атрибути тренінгу

План

Та його атрибути

Тема 2

Контрольні питання

1. Основна різниця між психотерапією та психокорекцією

2. Охарактеризуйте специфіку психокорекції

3. Види психотерапії

4. Арт-терапія

5. Якими є протипоказанням для застосування символдрами?

6. Розкрийте поняття психодрами. Яка її основна мета?

7. Пісочна терапія

8. Логотерапія

9. Дайте визначення поняттю «гештальт-терапія. Які її основні завдання?

10.В яких випадках застосовується гештальт-терапія?


Тренінг − як форма колективної психокорекційної роботи

1. Тренінгові форми психокорекційної роботи

2. Мета та атрибути тренінгу

3. Типова структура тренінгу

1. Тренінг (від англ. train), що означає навчати, тренувати, дресирувати.

Тренінг це одночасно:

· цікавий процес пізнання себе та інших;

· спілкування;

· ефективна форма опанування знань;

· інструмент для формування умінь та навичок:

· форма розширення досвіду

Під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед групою безліч варіантів розвитку і вирішення проблеми, заради якої вона зібралася. Як правило, учасники в захваті від тренінгових методів, тому що вони роблять процес навчання цікавим, не обтяжливим.

Тренінг і традиційні форми навчання мають суттєві відмінності. Традиційне навчання більше орієнтоване на правильну відповідь, і за своєю сутністю є формою передачі інформації та засвоєння знань. Натомість тренінг, першзавсе, орієнтований на запитання та пошук. На відміну від традиційних, тренінгові форми навчання повністю охоплюють весь потенціал людини: рівень та обсяг її компетентності (соціальної, емоційної, та інтелектуальної), самостійність, здатність до прийняття рішень, взаємодії тощо. Звичайно, традиційна форма передачі знань не є сама по собі чимось негативним, проте в світі швидких змін і безперервного старіння знань, традиційна (форма навчання має звужені рамки застосування).

Так само, як і будь-яке навчальне заняття, тренінг також має певну мету:

• інформування та набуття у часниками тренінгу нових навичок та умінь;

• опанування новими технологіями;

• зменшення чогось небажаного (проявів поведінки, стилю неефективного спілкування, особливостей реагування тощо);

• зміна погляду на проблему:

• зміна погляду на процес навчання як такий, що може приносити наснагу та задоволення;

• підвищення здатності учасників до позитивного ставлення до себе та життя;

• пошук ефективних шляхів вирішення поставлених проблем завдяки

об'єднанню в тренінговій роботі різних спеціалістів, представників різних відомств, які впливають на вирішення зазначеної проблеми;

Атрибут (від лат.atributun - додане)- істотна ознака, властивість чого-небудь.

• тренінгова група;

• тренінгове коло;

• спеціально прилаштоване приміщення та приладдя для тренінгу (дошка, маркери тощо);

• тренер;

• правила групи;

• атмосфера взаємодії та спілкування;

• інтерактивні методи навчання:

• структура тренінгового заняття;

• оцінювання ефективності тренінгу.

Тренінгова група - це спеціально створена група, учасники якої за сприяння ведучого (тренера) включаються в інтенсивне спілкування, спрямоване на досягнення визначеної мети та вирішення поставлених завдань. Тренінгова група зазвичай включає 15-20 осіб. Така кількість людей дозволяє оптимально використати час та ефективно навчати людей.

Тренінгові заняття можуть бути різної тривалості: від 1,5-3-х годин (2-4 академічні години, тривалістю 45 хвилин кожна) до декількох днів поспіль.

За тривалістю найбільш вдалою формою групової роботи є марафон, тобто проведення занять тривалістю 6-8 годин щоденно, протягом кількох днів. За такої форми роботи передбачається велика обідня перерва (не менше години) та дві перерви по 15-20 хвилин через кожні 1,5-2 години роботи. Під час коротких перерв учасникам доцільно запропонувати напої (чай, каву, воду соки тощо), можна й легку Їжу (бутерброди, цукерки, печиво тощо). Вважається, що за такої тривалості перерви є достатніми для відновлення сил учасників

Робочі місця для учасників у приміщенні можуть бути розташовані по-різному. але доцільно уникати «аудиторного та шкільного стилів. Добре, коли стільці для учасників розташовуються півколом - це сприяє створенню неформальної атмосфери, забезпечує можливість кожному бачити всіх учасників тренінгу, підкреслює рівнозначність позицій усіх учасників. Усе це сприяє створенню атмосфери відкритості, розвитку довір», уваги та інтересу учасників один до одного.

Головне, що забезпечує сприятливу атмосферу для навчання у тренінговій групі – правила, яких має дотримуватися кожний учасник. Основні з них: цінування часу; ввічливість; позитивність: розмова від свого імені; додавання: добровільна активність; конфіденційність; стоп; піднята рука; зворотний зв'язок.

Правила приймаються до початку тренінгу всіма учасниками групи і потрібні для того, щоб кожний міг:

• працювати в комфортних умовах;

• отримувати інформацію самому і не заважати отримувати інформацію іншим у зручний для кожного спосіб;

• відверто, без побоювань висловлювати свої думки;

• дозволити собі спонтанні, попередньо не зважені ретельно вислови, що наближає тренінг до реальною життя;

• бути впевненим, що надана ним інформація буде використана тільки в інтересах учасників.

Тренінг проводить тренер, котрий спілкується з учасниками „на рівних”, тобто є таким самим учасником тренінгової групи, як і інші учасники. Але він одночасно є й каталізатором усіх процесів, що відбуваються в групі, „водієм” на шляху до досягнення визначеної мети тренінгу (для чого повинен розуміти настрій кожного учасника).

Тренер відрізняється від інших учасників тим, що:

• володіє інформацією щодо означеної теми;

• знає методику проведення тренінгових занять;

• вміє працювати з аудиторією і володіє методикою навчання дорослих і

дітей;

• володіє навичками ведення тренінгової групи (регулює групові процеси, знає, як зацікавити учасників, зняти напруження, спрямувати групу на конструктивне вирішення проблеми тощо):

• постійно підвищує свій тренерський потенціал;

• знає методи оцінювання результатів тренінгу і вміє їх застосовувати;

• знає про відстрочені результати впливу тренінгу, як очікувані, так і неочікувані.

Остання теза пов'язана з тим, що після завершення тренінгу не всі його результати осмислюються учасниками одразу. Повною мірою ефект тренінгу з'ясовуватиметься пізніше, коли учасники застосовуватимуть набуті знання та зміни в практиці, повсякденному реальному житті (див. табл. 7).

У тренінгу широко використовуються методи, які спрямовані на стимуляцію взаємодії учасників. Всі вони об'єднуються під назвою інтерактивні техніки і забезпечують взаємодію та власну активність учасників підчас динамічного навчального процесу.

Інтер – префікс, що означає перебування поміж

Актив – приводжу в рух

Інтерактивний - рух, що відбувається між об’єктами: зовнішніми – між окремими людьми, внутрішніми – активність, яка відбувається в самій людині, і яка призводить до змін її поглядів, думок, поведінки тощо.


Читайте також:

  1. Атрибути вимог
  2. Атрибути громадянського суспільства
  3. Атрибути етносів і націй
  4. Атрибути людини
  5. Атрибути файлових об'єктів
  6. Атрибутивні ознаки і властивості культури
  7. Етапи проведення тренінгу
  8. Загальне визначення соціально - психологічного тренінгу
  9. Іміджева атрибутика організації
  10. Кар'єра особистості, її атрибути та етапи просування
  11. Олімпійська символіка,ритуали, церемонії, атрибутика Олімпійських ігор і супутні їм заходи




Переглядів: 1742

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ГЕШТАЛЬТ - терапія | Типова структура тренінгу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.