МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Закономірності динаміки індивідуально-особистісних і групових змін у процесі АСПНАСПН є лабiльною системою психологiчного впливу, зорiєнтованою на iндивiдуально-неповторну допомогу кожному учасниковi навчання. Особистiснi проблеми, з якими люди приходять у групу, не усвiдомлюються ними в своїй психологiчнiй сутi, не пов’язуються з iнфантильними витоками. Прояснення психологiчного смислу особистiсної проблеми є завданням АСПН. Разом iз тим є певнi загальнi закономiрностi в особливостях особистiсних проблем учасникiв навчання та в розвитку самого групового процесу. Для цього професiонал у галузi АСПН повинен добре знати особливостi таких психiчних процесiв, як дезiнтеграцiя й iнтеграцiя, бачити їхнi прояви в особистiсних змiнах, аби забезпечувати позитивнiсть процесу дезінтеграції i вториннiсть iнтеграцiї (на бiльш високому рiвнi розвитку психiки суб'єкта). Цим закономiрностям підлягає весь психокорекцiйний процес АСПН як в iндивiдуальних, так i групових його варiантах. Як уже вказувалося ранiше, мiж дезiнтеграцiєю та iнтеграцiєю є зворотна залежнiсть, тобто чим вищий рiвень групової iнтеграцiї, тим бiльше можливостей вiдкриваються для iндивiдуально-особистiсної позитивної дезiнтеграцiї, яка й приводить iз часом до вторинної iнтеграцiї на вищому рiвнi розвитку. Може виникнути запитання: чому закономiрностi особистiсної й групової динамiки в психокорекцiї ми повязуємо з процесами дезiнтеграцiї й інтеграції. Адже цi поняття швидше каталiзують динамiку, а не визначають семантику. Пояснюється це тим, що, коригуючи, ми фактично нiчого нового не привносимо: ми працюємо з тим, що вже є у суб'єкта, змiнюючи напрям, динамiку структурних компонентiв психiки з метою нiвелювання особистiсних деструкцiй. В психокорекцiйному процесi вiдбуваються переорiєнтацiя психiчної енергiї з деструктивних (руйнiвних) каналiв у конструктивному напрямi, який би допомiг клiєнтовi привести у вiдповiднiсть засоби взаємодiї з довколишнiм свiтом iз його намiрами, бажаннями, очiкуваннями. Розумiння цього дасть змогу психологовi цiлеспрямовано пiдтримувати кожного учасника АСПН в усвiдомленнi конкретних передумов власної особистiсної проблеми й намiтити шляхи її конструктивного розвязання. Ми допомагаємо клiєнтовi встановити звязки мiж свiдомими й несвiдомими аспектами психiки, виявити невiдповiднiсть мiж цiлями, бажаннями й тими засобами, якi вiн застосовує для їх досягнення тощо. Звичайно, клiєнт збагачується новими формами й засобами (вербального й невербального) спiлкування в групi АСПН, але до тих пiр, поки вiн перебуває в полонi власних проблем, його свiдомiсть обтяжена певними викривленнями, позбавитись яких можливо в разi прояснення каузальної канви цих явищ. Тому фактично процес психокорекцiї полягає у з’ясуваннi причин труднощiв спiлкування, породжуваних несвiдомими аспектами психiки суб'єкта. Професiйним грунтом такої роботи є процесуальна психодiагностика, якiй треба придiлити особливу увагу. Загальнi ж закономiрностi, на якi ми спираємося в груповiй психокорекцiї, полягають у позитивнiй дезiнтеграцiї й вториннiй iнтеграцiї. Через каталiзацiю цих процесiв забезпечується управлiння груповою психокорекцiєю й iндивiдуально-неповторними змiнами кожного суб'єкта. Читайте також:
|
||||||||
|