Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз рівня, динаміки і структури обсягу виробленої та реалізованої продукції

Аналіз ритмічності виробництва (реалізації) продукції

Аналіз рівня, динаміки і структури обсягу виробленої та реалізованої продукції

Значення, напрями та інформаційне забезпечення аналізу

Тема 6. Аналіз виробництва та реалізації продукції, робіт, послуг.

 

 

Між показниками обсягу виробництва і реалізації продукції існує тісний взаємозв’язок. Для аналізу виробництва і реалізації продукції використовують планову, обліково-звітну і не облікову інформацію. Планова інформація міститься в стратегічних, поточних і оперативних планах, а також у бізнес-планах.

Джерелами не облікової інформації є протоколи зборів трудового колективу та виробничих нарад, пояснювальні та доповідні записки, результати маркетингових досліджень і господарсько-правові матеріали (договори, рішення господарського суду).

Обсяг виготовленої і реалізованої продукції може вимірюватися натуральними та вартісними показниками. Найточніше відображають виготовлену продукцію натуральні показники, хоча їх застосовують при аналізі лише однорідної та одноякісної продукції. Вартісні вимірники дають змогу узагальнювати дані про обсяг виробництва продукції підприємством чи його окремими підрозділами.

 

 

Динаміка виробництва продукції характеризується такими показниками: темпами зростання (базовими і/або ланцюговими); темпами приросту (базовими і/або ланцюговими); середньорічними темпами зростання (приросту). Темпи зростання і приросту можуть розраховуватися для характеристики випуску окремих видів і всієї продукції загалом у натуральному чи вартісному обчисленні.

Середній темп зростання обсягів виробленої чи реалізованої продукції обчислюють як середню геометричну за формулою:

 

 

 

де - ланцюгові темпи зростання;

n – кількість періодів.

Відповідно середній темп приросту ( ) дорівнює:

= -100 %.

 

Якщо середній темп приросту обсягу виробленої продукції нижчий, ніж середній темп приросту обсягу реалізованої продукції, то це свідчить про загальну тенденцію до зменшення залишків нереалізованої підприємством продукції.

Структура продукції – це кількісне співвідношення між обсягом окремих виробів у загальному обсязі виробництва.

Зміна структури впливає на всі економічні показники: якщо збільшується частка дорожчої продукції, то зростає обсяг її випуску у вартісному виражені і навпаки. Те ж відбувається з величиною прибутку при збільшенні частки високорентабельної продукції і зменшенні частки низькорентабельної.

Для аналізу впливу зміни структури на результати діяльності підприємства використовують такі способи: прямого розрахунку і за середніми цінами.

Спосіб прямого розрахунку передбачає визначення зміни обсягу виробленої продукції з урахуванням зміни частки окремих виробів у загальному обсязі виробленої продукції за формулою:

 

фактичний обсяг виробленої продукції при плановій структурі.

 

Фатичний обсяг при плановій структурі розраховують як добуток загальної суми фактичного обсягу виробленої продукції на планову частку кожного виробу або як добуток планового обсягу виробленої продукції певного виду на середній відсоток виконання плану за обсягом випуску продукції підприємства.

Спосіб середніх цін базується на використанні такої формули:

 

де – сердня гуртова ціна групи виробів відповідно фактична і планова (або попереднього періоду); фактична кількість виробів у звітному періоді.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  4. SWOT-аналіз у туризмі
  5. SWOT-аналіз.
  6. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  7. V. Нюховий аналізатор
  8. АВС (XYZ)-аналіз
  9. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  10. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  11. Адаптивні організаційні структури управління.
  12. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад




Переглядів: 3178

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз та оцінка рентабельності продукції | Аналіз забезпеченості підприємства трудовими ресурсами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.