Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Реалізація стратегії.

Стратегічне планування (вибір стратегії).

Стратегічний аналіз.

Під стратегічними організаційними змінами слід розуміти упровадження нових методів і технологій з тим, щоб суттєво перетворити діяльність підприємства у відповідність з вимогами ринку, що змінюються, або отримати вигоду з можливостей, що створилися в бізнесі.

Слід зазначити, що стратегічні зміни можуть стосуватись головних або допоміжних бізнес-процесів підприємства, також це ті перетворення, які мають на меті повну або часткову зміну стратегічних цілей підприємства. Зміни, які торкаються оперативної діяльності підприємства і суттєво не впливають на організацію основних або допоміжних бізнес-процесів, не вимагають коригувань стратегічних цілей і задач стратегічними не вважаються.

Весь процес стратегічного управління укрупнено охоплює три етапи:

Реалізація будь-якої стратегії підприємства спрямована на вирішення трьох завдань: по-перше, встановлення пріоритетності серед адміністративних задач з тим, щоб їх ієрархія відповідала вибраній стратегії; по-друге, встановлення відповідності між вибраною стратегією і внутрішньоорганізаційними процесами з тим, щоб зорієнтувати підприємство на здійснювану стратегію; по-третє, вибір і приведення у відповідність із стратегією стилю лідерства і підходу до управління підприємством.

Щоб визначити місце управління стратегічними змінами, можна звернутись до узагальненої моделі елементів стратегічного управління, розробленої в Кренфілдській школі менеджменту (Великобританія) (рис.1.5).

Управління організаційними змінами (на рисунку — управління стратегічними змінами, оскільки тепер воно залежить від стратегічного контексту організації) є одним із ключових елементів підсистеми (процесу) впровадження стратегій» і знаходиться в єдиному полі з організаційною структурою, а також розподілом ресурсів і контролем.

Багато в чому необхідність звернення до розподілу ресурсів і контролю на стадії упровадження стратегій витікає з їх функціонального ослаблення при проведенні змін, особливо в перехідному стані, а адекватність організаційної структури вибраної корпоративної стратегії одна з умов успішної її реалізації.

Під управлінням стратегічними змінами розуміється структурований процес, задача якого – запропонувати, впровадити і закріпити зміни у відповідності з організаційно-економічними і компетентісними можливостями підприємства з урахуванням факторів зовнішнього середовища.

Чітке визначення процесу управління стратегічними змінами сформульовано також російським ученим В. Тарасовим: «Управління змінами – це здійснення організаційних змін за допомогою проведення організації ( або її підрозділу) через усвідомлення необхідності змін, ініціацію, здійснення перетворень і контроль над результатами».

 

 
 

 


Рис. 1.5. Узагальнена модель елементів стратегічного управління Кренфілдськой школи менеджменту

 

Звичайно, не можна одностайно стверджувати, що впровадження змін є необхідною вимогою для будь-якого підприємства і його самоціллю. Проте, на основі наведених вище обґрунтувань, можна зробити висновок, що утримання стійких конкурентних позицій і соціально-економічний успіх підприємства не можливий сьогодні без вчасних перетворень, які з огляду на високий динамізм бізнес-середовища, необхідно здійснювати постійно. Багато закордонних та вітчизняних учених дотримуються саме такої думки. До того ж відзначається, що впровадження стратегічних змін, яке являє собою реакцію підприємства на зміни у зовнішньому середовищі, що вже відбулися, здебільшого невзмозі забезпечити стратегічного лідерства. Зокрема, український вчений - практик П. Шеремета стверджує: „Перемагають і утримують стійкі ринкові позиції тільки ті підприємства, темп змін в яких перевищує темп змін на ринку”.

Залежно від реакції підприємства на зміну ринкової ситуації А. Томпсон і Дж. Стрікленд виділяють три підходи до управління змінами (рис. 1.6).

 

 


 

       
   
 
    СТ РАТЕГ І Я
 

 

 

Стратегічний підхід Дії   Стратегія
  Реагування на зміни · висновок на ринок покращених товарів у відповідь на нові пропозиції конкурентів · реагування на несподівані зміни попиту · адаптація до змін в законодавстві   ·реагувати при необхідності ·захищати позиції підприємства
  Прогнозування змін · аналіз перспектив глобализациї ринку · вивчення потреб, переваг і очікувань покупців · відстежування технологічних розробок для прогнозування їх розвитку   ·прогнозувати можливі зміни ·доповнювати, адаптувати ресурси і конкурентні можливості підприємства ·розширювати асортимент і укріплювати систему збуту
  Активне управління змінами · першими розробляти і упроваджувати нові технології · виводити на ринок інноваційні товари, що формують нові сегменти і галузі · стати законодавцем галузевих стандартів   · захопити ініциатіву в нас-тупальних діях · ініціювати зміни в галузі, керувати їх темпами · ставити конкурентів в положення наздоганяючих

 

Рис. 1.6. Підходи до управління стратегічними змінами в залежності від реакції на зміни зовнішнього середовища за Томпсоном-Стріклендом

 



Читайте також:

  1. Альтернативна реалізація із вільним вихідним кодом – сервер SAMBA
  2. Важливою складовою економічної політики 60-х рр. була реалізація програми “нових рубежів” президента Дж. Кенеді.
  3. Виконання програми - реалізація мови програмування
  4. Вироблення та реалізація раціональних управлінських рішень.
  5. Ділова кар’єра: планування і реалізація
  6. Економічні інтереси, їх узгодження і реалізація
  7. Етап 4. Реалізація стратегічного плану.
  8. Закордонні та вітчизняні моделі управління: реалізація потреб як рушій активності персоналу. Розробка програм стимулювання праці
  9. ІУ етап. Реалізація плану медсестринських втручань
  10. ІУ етап. Реалізація плану медсестринських втручань
  11. ІУ етап. Реалізація плану медсестринських втручань
  12. Маркетингові цінові стратегії.




Переглядів: 951

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасні підходи до управління стратегічними змінами на підприємстві | Види стратегічних змін на підприємствах

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.