МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Носіями економічних благ є найрізноманітніші товари тапослуги. В їх сукупності розрізняють: — споживчі блага (товари та послуги, призначені для безпосереднього задоволення людських потреб) і виробничі блага (товари та послуги, призначені для виробництва споживчих благ); — матеріальні блага (товари та послуги сфери матеріального виробництва) і нематеріальні блага (створюються у сфері нематеріального виробництва); — теперішні блага (перебувають у безпосередньому користуванні економічними суб'єктами) і майбутні блага (товари та послуги, якими економічні суб'єкти зможуть скористатися в майбутньому) тощо. Всебічне комплексне вивчення системи економічних потреб зумовлює необхідність їхньої класифікації за такими критеріями: I. За характером виникнення: — первинні (базові), пов'язані із самим існуванням людини: їжа, одяг, безпека, житло тощо; — вторинні, виникнення та зміна яких зумовлені розвитком цивілізації: модний одяг, комфортне житло, інформація та ін. II. За засобами задоволення: — матеріальні (потреби в матеріальних благах); — нематеріальні (духовні потреби). III. За нагальністю задоволення: — першочергові (предмети першої необхідності); — другорядні (предмети розкоші). IV. За можливостями задоволення: — насичені, вгамовні (мають чітку межу і можливість повного задоволення); — ненасичені, невгамовні (не можуть бути задоволені повністю, не мають меж насичення). V. За участю у відтворювальному процесі: — виробничі (потреби у засобах виробництва); — невиробничі (потреби у споживчих благах). VI. За суб'єктами вияву: — особисті (виникають і розвиваються у процесі життєдіяльності індивіда); — колективні, групові (потреби групи людей, колективу); — суспільні (потреби функціонування та розвитку суспільства в цілому). VII. За кількісною визначеністю та мірою реалізації: — абсолютні (перспективні потреби, які мають абстрактний характер і є орієнтиром економічного розвитку); — дійсні (формуються залежно від досягнутого рівня виробництва і є суспільною нормою для певного періоду); — платоспроможні (визначаються платоспроможним попитом); — фактичні ( задовольняються наявними товарами та послугами). Система економічних потреб є складною і постійно розвивається. Структура потреб, їхній обсяг, способи та рівень задоволення безперервно змінюються: модифікуються, ускладнюються, вдосконалюються у процесі історичного розвитку людської цивілізації. 3.2.Економічний закон зростання потреб. Всезагальний економічний закон зростання потреб відображає внутрішньо необхідні, суттєві й сталі зв'язки міме виробництвом і споживанням, потребами та існуючими можливостями їхнього задоволення. Відповідно до цього закону безперервний розвиток потреб є рушійною силою економічного та духовного прогресу людства, що, у свою чергу, стимулює появу все нових і нових потреб. Таким чином, потреби і виробництво перебувають у суперечливій залежності взаємовпливу та взаємозумовленості. Потреби у споживанні породжують стимули до виробництва. Виробництво задовольняє існуючі та породжує нові потреби. Складний механізм взаємодії потреб і виробництва забезпечує безперервність суспільного відтворення (рис. 3.2).
Читайте також:
|
||||||||
|