МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Сутність та основні етапи організації проведення дослідженьТема 4 Етичні норми поведінки науковця і цінність науки Професійність наукового працівника пов'язана із дотриманням етичних норм, правил поведінки та взаємовідносин із зовнішнім оточенням (колегами, підлеглими, партнерами). Дотримання етики ділових відносин є одним із основних критеріїв оцінки професіоналізму як окремого працівника, так і колективу в цілому. Під етикою розуміють систему універсальних і специфічних моральних вимог і норм поведінки, що реалізуються в процесі суспільного життя. Будь-які відносини між людьми починають складатися в процесі контактів і спостережень, при яких люди нагромаджують інформацію один про одного, які і є основою взаємної зацікавленості, симпатії або антипатії. Взаємовідносини в наукових колективах підпорядковуються певній системі етичних норм, які визначають, що допустимим, а, що є неприпустимим для науковця в різних ситуаціях. Норми – це неписані вимоги, правила, які регламентують як себе вести, виконувати ту чи іншу роботу, що потрібно суспільству від науки. Етичні норми науки затверджують і захищають специфічні, характерні для науки цінності: · безкорисний пошук і доказ істини; · чесність і порядність в науці; · обов'язкове підтвердження нових знань теоретичними і експериментальними результатами; · мужність відстоювати свої наукові погляди, якщо вони ґрунтуються на істинних знаннях, а також мужність признати свою помилку, якщо вона науково доведена. Для науки як особливої сфери діяльності основними цінностями є: · універсальність, тобто явища, процеси, що вивчаються, які проходять однаково і не залежать від тих, хто їх формує; · загальність користування, тобто знання є загальнолюдською цінністю; · безкорисність; · організований скептицизм, кожен учений відповідає за оцінку якості того, що зроблено його колегами, і за те, щоб оцінка була загальновідомою. Складність наукових досліджень, комплексність і тривалість виконання зумовлюють необхідність у виділенні основних етапів організації досліджень: - визначення проблеми та її конкретизація; - попередня розробка теоретичних положень; - вивчення історико-економічного та сучасного стану опрацьованості проблеми; - збір, систематизація та вивчення інформації; - розробка гіпотези; - визначення методики та методів дослідження; - складання робочого плану; - опрацювання інформації; - розробка висновків і пропозицій; - письмове викладення матеріалів дослідження; - обговорення ходу та результатів дослідження, рецензування; - впровадження результатів дослідження. Послідовне чергування етапів необхідне, коли складність дослідження потребує розділити його на кілька самостійних частин. Дотримання послідовності етапів сприяє формування у дослідника вміння планувати й організовувати свою працю. Читайте також:
|
||||||||
|