Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА: Організація як функція управління

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 3

Завдання для обговорення і контролю

1. Сформулюйте і прокоментуйте зміст поняття «організаційна структура».

2. Охарактеризуйте вимоги до побудови організації.

3. Сформулюйте зміст фаз організаційного процесу.

4. Охарактеризуйте фактори, що визначають побудову організаційних структур управління.

5. Сформулюйте зміст складових організаційного управління: розподіл праці, департаменталізація, делегування повноважень, діапазон контролю, механізми координації.

6. Сформулюйте результати і етапи процедури розподілу праці.

7. Сформулюйте основні методи перепроектування робіт.

8. Опишіть зміст застосування “Моделі характеристик роботи” Р. Хекмана (МХР) у процесі перепроектування робіт.

9. Охарактеризуйте зміст поняття і види департаменталізації.

10. Охарактеризуйте зміст поняття діапазон контролю та рекомендації щодо його застосуванні у проектуванні організаційних структур.

11. Опишіть зміст механізму координації як складової організаційного управління.

 

 

МЕТА:Засвоєння теоретичних і практичних основ організації управління. Рішення задач.

1. Сформулюйте зміст лінійних, штабних і функціональних повноважень керівників структурних підрозділів СТО, яка створена за лінійно-функціонально-штабною структурою.

2. За умов, коли на підприємстві працює директор і 5 його заступників, є 10 штабних (функціональних) служб і 15 виробничих підрозділів.

Побудуйте:

- лінійну структуру управління;

- функціональну структуру управління;

- лінійно-штабну структуру управління;

- лінійно-функціональну структуру управління.

Назвіть схеми департаменталізації, які Ви застосували для групування видів діяльності і поясніть свій вибір.

Назвіть тип і опишіть зміст повноважень двох заступників і керівників двох штабних (функціональних) служб (за вибором)

 

3. Сформуйте організаційну структуру управління для підприємства, на якому працює 10 заступників директора, одному з яких підпорядковано 4 виробничих підрозділи. Відомо, що кожному заступнику функції управління допомагають виконувати по 5 функціональних служб. Кожна функціональна служба має функціональні зв’язки з функціональними службами підрозділів, кількість яких 11.

4. За умов, коли на підприємстві працює директор, 5 його заступників, є 10 штабних (функціональних) служб, 15 виробничих підрозділів, побудувати лінійну структуру управління: назвати кожен підрозділ даного підприємства.

5. За умов, коли на підприємстві працює директор, 5 його заступників, є 10 штабних (функціональних) служб, 15 виробничих підрозділів, побудувати функціональну структуру управління: назвати кожен підрозділ даного підприємства.

6. За умов, коли на підприємстві працює директор, 5 його заступників, є 10 штабних (функціональних) служб, 15 виробничих підрозділів, побудувати лінійно-функціональну структуру управління: назвати кожен підрозділ даного підприємства.

Питання для обговорення:

1. Вимоги до побудови організації. Фази організаційного процесу.

2. Фактори, що визначають побудову організаційних структур управління.

3. Зміст складових організаційного управління: розподіл праці, департаменталізація, делегування повноважень, діапазон контролю, механізми координації.

4. Результати і етапи процедури розподілу праці.

5. Основні методи перепроектування робіт.

6. Поняття і види департаменталізації

7. Діапазон контролю та рекомендації щодо його застосуванні у проектуванні організаційних структур.

8. Координація як складова організаційного управління.

9. Принципи побудови організаційних структур управління.

10. Критерії оцінки організаційної структури управління.

 

Завдання 1.

Розглянемо структуру управління, що склалася в одному з українських міст. Його населення -100 тис. чоловік, в тому числі близько 5 тис. щорічно вибуває і стільки ж прибуває.

Міську адміністрацію очолює мер, у безпосередньому підпорядкуванні якого знаходяться перший заступник, заступники і керуючий справами адміністрації. Керуючий справами управляє роботою апарата мера. В апарат мера входить: секретаріат, канцелярія, відділ по зв’язкам з населенням та громадськістю, юридичне управління, бухгалтерія, відділ кадрів, матеріально-технічний відділ, архів.

Перший заступник очолює два головних функціональних напрямки: фінансове і напрямок, пов'язаний з муніципальним майном, міською землею і будівництвом. До головного фінансового управління входить:

1.Відділ доходів бюджету і виконання держ.замовлень;

2.Відділ поточних витрат бюджету;

3.Відділ бюджету розвитку

4.Відділ прогнозування й аналізу виконання бюджету.

До головного комітету по управлінню муніципальним майном входить:

1.Управління архітектури і містобудування

2.Управління капітального будівництва

Один заступник управляє соціальною і культурно-освітньою сферою, інший - сферою життєзабезпечення міста і деяких муніципальних підприємств, що представлено: оперативно диспетчерським відділом; управлінням житлово-комунальним господарством; муніципальним управлінням. Така структура управління нормативно закріплена на рівні міста.

Складіть схематично організаційну структуру управління містом.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. II. Організація перевезень
  5. II. Організація перевезень
  6. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  7. Oracle Управління преміальними
  8. А. Видання прав актів управління
  9. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Адаптивні організаційні структури управління.




Переглядів: 1674

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порівняльна характеристика високої та плоскої структур організації | Агрегати для приготування, навантаження та внесення добрив.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.037 сек.